Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:10:46 GMT

تعدیل نیرو در صنایع قزوین ۱۹ درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۵۸۶۲

تعدیل نیرو در صنایع قزوین ۱۹ درصد کاهش یافته است

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: شاخص اقتصادی استان با وجود اعمال تحریم‌ها و شرایط بد اقتصادی مثبت بوده و در سال ۹۷ بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 منوچهر حبیبی تصریح کرد: این در حالی است که نرخ بیکاری سال گذشته استان ۱۱ درصد و نرخ کشوری ۱۲ درصد بوده که این میزان در بهار امسال به ۱۰ و ۶ صدم درصد نیز کاهش یافته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: میزان صادرات سال گذشته استان ۶۴۷ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.
 حبیبی میزان سرمایه گذاری خارجی استان را در سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال این میزان ۶۷ میلیون دلار بوده و ۹۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: رفع مشکل شرکت کنتورسازی و استفاده از ظرفیت قانون حمایت صنعتی جهت جلوگیری از تعطیلی آن، رفع مشکل معافیت مالیاتی شرکت صنعتی کاسپین بر مبنای تعریف فاصله هوایی جهت محاسبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری،  رفع محدودیت اعتبار شیوه تامین مالی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای موجود در قالب بازسازی و نوسازی و واگذاری آنها به استان از جمله مطالبات فعالان تولیدی و کارگری استان است.
 به گفته وی، رفع مشکل واحدهای قطعه ساز خودرو و پیگیری مطالبات آنها از خودروسازان، توجه به مصارف بانک‌های خصوصی در رشد و توسعه استان و نیز توجه به تخصیص و انتقال ارز برای تامین مواد اولیه از دیگر مطالبات صنایع استان قزوین است.
۸۰۵۴*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور