Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:43:24 GMT

لازمه توسعه گردشگری، فعالیت‌های پژوهشی است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۶۳۱۷

لازمه توسعه گردشگری، فعالیت‌های پژوهشی است

مصطفی فاطمی روز چهارشنبه در همایش کاربرد پژوهش‌های دانشگاهی در کمک به گردشگری افزود: بهره‌گیری از طرح‌های علمی و پژوهشی با همکاری دانشگاهیان نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص فعالیت‌های خوبی انجام شده بر ارتقای آن با همکاری دانشگاه‌های استان تاکید کرد و ادامه داد: این اداره‌کل آماده هرگونه همکاری با متولیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه شعار امسال گردشگری، اشتغال و آموزش است بیان داشت: دانشگاه‌ها برنامه‌هایی را برای آموزش جذب گردشگر برگزار کرده‌اند.

فاطمی گفت:  نیاز است که مدیران و فعالان حوزه گردشگری برای منطبق‌شدن با استانداردهای ملی و جهانی در این زمینه آموزش ببینند .

همچنین شهردار یزد گفت: برای دستیابی به اهداف جهانی‌شدن قطعا به فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی نیاز است.

جمال‌الدین عزیزی با اشاره به اینکه یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده پیوسته افزود: آموزش در ابعاد مختلف گردشگری کاربرد دارد و باید در این زمینه تحول اساسی ایجاد شود.

همچنین پژوهشگر یزد گفت: تقویت صتعت گردشگری در این استان نیازمند رویکرد جهانی مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی است.

محمدحسین پاپلی افزود: برای  توسعه دقیق و جدی گردشگری باید ساختار اداری یزد ارتقا یابد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌‎افزایی عمومی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه گردشگری موضوع مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اساس گردشگری بر مبنای صلح و دوستی است و  حضور گردشگران متنوع از کشورها سفیران دوستی و محبت هستند .

پاپلی تصریح کرد: شبکه‌سازی در حوزه گردشگری در جذب و حضور گردشگران کشورهای مختلف دنیا نقش‌آفرین است.

در این مراسم از جدیدترین کتاب دکتر محمد حسین پاپلی یزدی با عنوان مذهب عشق رونمایی شد.

پاپلی نویسنده این کتاب گفت: کتاب مذهب عشق در حوزه گردشگری نوشته شده است.

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید تا آرزویی چندین ساله با تلاش و پشتکار جمعی به واقعیت تبدیل شود.

بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسیده بود.

استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

۷۵۳۶/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد میراث فرهنگی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳

 

 

 



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های ۱۴۰۳ شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: امسال علاوه بر برنامه‌هایی که در نظر داریم و در این خصوص برنامه‌ریزی شده در تلاش هستیم منطقه هفت حوض را توسعه دهیم تا مورد توجه مردم به خصوص افرادی که در جنوب شرق مشهد زندگی می‌کنند نیز قرار گرفته شود.

امیر رمضانی افزود: در حال حاضر مقدمات انجام فعالیت‌هایی در زمینه توسعه منطقه هفت حوض آغاز شده و امیدواریم که به زودی این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. یکی دیگر از برنامه‌هایی که ما در مجموعه خود برنامه‌ریزی کردیم اتوبوس گردشگری برای زائران و مجاوران است که آن‌ها را از کوه پارک به سمت قله‌زو منتقل کنیم و این اتفاق به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: اقدامات دیگری در خصوص توسعه هفت حوض و تقویت فضای نوری این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم فضاهای درختکاری را در این منطقه افزایش دهیم تا مردم بتوانند از فضای بیشتری نیز استفاده کنند.

امیر رمضانی افزود:در حال حاضر ظرفیت پارکینگ هفت حوض حدود ۱۷۰۰ خودرو است و قصد داریم این فضا را گسترش دهیم تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند. همچنین راه‌اندازی روستا بازار تقریباً به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم که در روزهای آینده به بهره‌برداری کامل برسد و به محض اینکه به صورت جامع و کامل راه‌اندازی شود، قطعا حدود ۱.۵ برابر در ورودی‌ منطقه هفت حوض تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: این تصمیم باعث شد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد متفاوت از سال‌های گذشته باشد و این تغییرات منجربه اقبال بیشتر مردم به این منطقه شده است. بنابراین منطقه هفت حوض می‌تواند درصدی از شهروندان شرق مشهد را به سمت خود سوق دهد، زیرا خدمات در این منطقه نیز ارزان قیمت است.

امیر رمضانی با بیان اینکه نیاز است سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا ارائه این خدمات به مردم را افزایش دهیم، تصریح کرد: این مجموعه برنامه‌های دیگری مانند بازی‌های هیجانی را در دستور کار خود قرار داده و لایحه آن برای شورای اسلامی مشهد ارسال شده است تا در صورت موافقت نیز اتفاق رخ دهد. این بازی‌های هیجانی در ۴ نقطه مشهد با ۱۰ مورد تنوع برای علاقه‌مندان اتفاق خواهد افتاد. همچنین اقدامات اولیه‌ای برای ایجاد شهر برفی و گفت‌وگو با سرمایه‌گذار آکواریوم شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان