Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پس از درگیری‌ها و افزایش تنش‌ها درپی تظاهرات در این کشور، خواستار برگزاری بدون تنش و مسالمت آمیز تظاهرات در عراق شد.

بر این اساس، مقتدی صدر در صفحه توییتر خود نوشت: مصلحت نمی‌بینم با حمایت از تظاهرات مردم معترض عراق، این تظاهرات را به تظاهرات حزبی تبدیل کنم، و گرنه دستور می‌دادم جریان ما از آن حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خواهان آن هستیم که چنین تظاهراتی مردمی برگزار شود و خواستار آن هستیم که مسالمت آمیز باشد.

شایان ذکر است

روز سه‌شنبه شهر بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق صحنه تظاهرات گروهی از مردم بود که گفته می‌شود خواسته اصلی این معترضان رسیدگی به مسائل اقتصادی است.

بنا بر گزارش رسانه‌های عراق، «معترضان در اعتراض به وضع موجود در عراق از جمله فساد مالی و اداری، بیکاری، بهبود وضع معیشتی و شرایط خدمات رسانی در استان‌های مختلف، به ویژه شهر بغداد، پایتخت عراق و بصره تظاهرات کردند».

آنگونه که در گزارش‌ها آمده معترضان با تجمع در بغداد و به آتش کشیدن «پل جمهوریت»، نیرو‌های امنیتی را  وادار کردند تا با استفاده از گاز اشک آور مانع از ورود آن‌ها به منطقه سبز بغداد -که منطقه‌ای سیاسی و امنیتی است- شوند. تداوم تظاهرات و حضور نیرو‌های امنیتی به مسدود شدن برخی از خیابان‌های مناطق مرکزی بغداد منجر شد.

گفته می‌شود در میان تظاهرات‌کنندگان، گروهی هم حضور داشتند که خواستار کناره‌گیری دولت بودند و تلاش داشتند  با سر دادن شعارهای تند و درگیری با نیروهای پلیس اعتراض‌های اقتصادی مردم به خشونت کشیده شود.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز سه شنبه، یک نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!

به گزارش جماران؛ رئیس کنگره آمریکا به «آکسیوس» گفته است: ویزای دانشجویان خارجی که در تظاهرات نقش دارند، پس گرفته می‌شود و تخفیف‌های مالیاتی اعمال شده برای دانشجویانی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند لغو می‌شود.

«آکسیوس» همچنین گزارش داده که نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا درصدد تصویب طرحی هستند که به‌موجب آن تدابیر تنبیهی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها اتخاذ می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو |‌ بله آقای نتانیاهو! امیدواریم که شما ...
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه