Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود باقرزاده کریمی مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت مخالفت محیط زیست با لایروبی تالاب میانکاله، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با لایروبی تنگه‌های حوضه چپغلی، لپو و آشوراده صد در صد مخالف است و هر فردی نیز اقدام به تخریب تالاب کند به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لایروبی تالاب میانکاله منجر به نابودی آن خواهد شد، افزود: با لایروبی، آب داخل تالاب از آن خارج و منجر به خشک شدن تمام میانکاله خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مخالفت محیط زیست با لایروبی تالاب میانکاله و خلیج گرگان

باقرزاده کریمی گفت: یک سطحی را در نظر بگیرید که دارای بخش کم عمق و پر عمق باشد، حال اگر میانه این سطح را بردارید آب از سطح کم عمق به پر عمق می‌رود؛ تالاب میانکاله نیز همین گونه است اگر لایروبی در آن صورت گیرد، این تالاب بی آب خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون قسمت‌های غربی تالاب خشک است، اما بخش‌های شمالی و شرقی آن که به دریا منتهی می‌شود در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص اقدامات مربوط به احیای تالاب میانکاله گفت: بررسی برآورد نیاز آبی تالاب، پاکسازی آبراهه‌ها از رسوبات و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب از چاه‌ها از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب میانکاله است.

باقرزاده کریمی بیان کرد: برخی از سودجویان می‌خواهند با لایروبی تالاب اقدام به قایقرانی کنند و هیچ گونه دلسوزی برای تالاب ندارند.

انتهای پیام/

توضیحات محیط زیست درباره لایروبی تالاب میانکاله

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان