Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@23:07:05 GMT

نه غزه، نه لبنان، تسلیم خاک ایران!

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۱۲۲

نه غزه، نه لبنان، تسلیم خاک ایران!

اشتباه بزرگ بسیاری از منتقدان سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور، غفلت از مؤلفه‌های قدرت در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، رهبر انقلاب در جمع فرماندهان ارشد سپاه پاسداران راجع به اهمیت عمق راهبردی جمهوری اسلامی و لزوم تلاش سپاه برای افزایش و تعمیق آن، بیانات مهمی ایراد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان «نگاه و نقش سپاه در جغرافیای مقاومت در منطقه» را از جمله معیارهای سنجش عملکرد این نهاد انقلابی برشمرد و بر لزوم «از دست ندادن نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت» تأکید نمود.

 

مطلب از آن حیث حائز اهمیت است که استراتژی همه کشورهای قدرتمند دنیا مبتنی بر تکیه به عمق راهبردی است.

به بیان ساده‌تر، هیچ کشور نیرومندی اجازه نمی‌دهد که دشمنان پشت مرزهایش مترصد فرصتی برای ضربه زدن باشند.

 

از سویی نباید فراموش کرد که یکی از دغدغه‌های اصلی امریکا و هم‌پیمانانش برای کشاندن ایران پای میز مذاکره، متوقف ساختن نفوذ منطقه‌ای ایران است.

اما نقطه‌قوت ایران در این میان، آن است که عمق استراتژیک خود را نه با لشکرکشی‌های مرسوم کلاسیک، بلکه به‌واسطه نگاه مکتبی، تکیه بر نقش مستشاری و حمایت مشفقانه از ملت‌های منطقه به‌دست آورده است.

 

مصاحبه اخیر سردار سلیمانی هم در واقع ناظر به همین مهم بود؛ چرا که بنا بر تحلیل فرمانده سپاه قدس، هدف اسرائیل از جنگ سی‌وسه روزه نه‌تنها نابودی حزب‌الله، بلکه از بین بردن طایفه شیعی بود، مسأله‌ای که از نظر آن‌ها عمق راهبردی فعلی را به جمهوری اسلامی ایران بخشیده است.

 

اشتباه بزرگ بسیاری از منتقدان سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور، غفلت از مؤلفه‌های قدرت در عرصه‌های مختلف است که یکی از این عناصر را می‌توان در «تقویت نیروهای هم‌پیمان در جغرافیای مقاومت» برجسته دید.

هم از این روست که ناآگاهانه [انشاءالله!] گزاره فوق را نادیده انگاشته و به‌نفع دشمن شعار "نه غزه نه لبنان" سرمی‌دهند.

 

دستاوردهای منطقه‌ای ایران به‌ویژه از سال ۲۰۰۳ به بعد که با سودای امریکایی "خاورمیانه جدید" حاصل شد، عمده ناظران و تحلیل‌گران را وادار ساخت که بلوغ سیاست‌های ایران را بپذیرند؛ سیاست‌های برد-بردی که ایران و هم‌پیمانانش در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن را به توفیقات مهمی نائل ‌کرده است.

بدین خاطر است که رهبر انقلاب بر "نگاه وسیع فرامرزی" و "عمق راهبردی" تأکید نموده و تصریح می‌کند که «(این امر) گاهی از واجب‌ترین واجبات هم لازم‌تر می‌شود.»

 

جالب اینجاست که قدرت‌های معارض هم در سال‌های اخیر دست بر همین نقطه گذاشته و می‌کوشند به‌واسطه تهدید و تطمیع، چشم ایرانیان و ملت‌های منطقه را بر این دستاوردها ببندند و حتی با وارونمایی، آن را به‌عنوان نقطه‌ضعف جلوه دهند؛ چنان‌که آثار نامطلوب آن را در شعار انحرافی "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" می‌بینیم.

حال آنکه ثمره میدانی اعتنا به چنین دیدگاهی، تسلیم در برابر دشمن و پذیرایی از متجاوزان در داخل خاک میهن خواهد بود. مبادا که چنین شود!

منبع: جام نیوز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رهبر انقلاب سپاه پاسداران سردار سلیمانی سیاست منطقه ای خاورمیانه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است