Web Analytics Made Easy - Statcounter

فربد فخرآبادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مجلات علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: واحد قزوین دارای 5 عنوان مجله مورد تأیید کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است. این مجلات شامل موضوعاتی چون بهینه‌‌‌‌سازی در مهندسی صنایع، مهندسی سازه، ژئوتکنیک کامپیوتر، رباتیک و هستی فضا به زبان انگلیسی می‌‌‌شود؛ همچنین مجله مدیریت توسعه و تحول به زبان فارسی از دیگر مجلات این واحد دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: مجلات بهینه‌‌‌سازی در مهندسی صنایع و هستی فضا دارای رتبه علمی و پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده همچنین پیگیری‌‌های لازم برای اخذ رتبه از این وزارتخانه برای سایر مجلات صورت گرفته و مجله بهینه‌‌سازی در مهندسی صنایع واحد قزوین به‌‌تازگی در پایگاه Scopus نمایه شده است.

فخرآبادی تاکید کرد: مجله مهندسی صنایع واحد قزوین که دارای تاییدیه وزارت علوم است به صورت دو فصلنامه منتشر می‌‌‌شود که دارای نمایه بین‌‌‌المللی ISC, SID, Magiran,Iran Journal, DOAG,COPE, civilica Scopus بوده و دیگر مجلات این واحد دانشگاهی که تاییدیه وزارت علوم دارد به صورت فصلنامه منتشر می‌‌‌شود که دارای نمایه بین‌‌المللی ISC, SID, DOAJ,SJES, GoogleScholar, civilica است.

وی درباره دیگر مجلات علمی و پژوهشی واحد قزوین که دارای تاییدیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است تصریح کرد: مجله مدیریت توسعه و تحول مدیریت که دارای تاییدیه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است به صورت فصلنامه منتشر می شود که دارای نمایه بین‌‌‌المللی SID, Iran Journal, است.

فخرآبادی در ادامه یادآور شد: مجله مهندسی عمران هم به صورت دو فصلنامه منتشر شده که دارای نمایه بین‌‌‌‌المللی SID, Google Scholar,civilica بوده و مجله مهندسی کامپیوتر، رباتیک و برق هم دارای تاییدیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است که به صورت دو فصلنامه منتشر می‌‌شود و نمایه بین‌‌‌المللی SID, Google Scholar,Iran Journal, civilica دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره ایجاد مجلات جدید علمی و پژوهشی در واحد قزوین اظهار کرد: در حال حاضر درخواست تأسیس سه عنوان مجله جدید در حوزه مهندسی برق، پزشکی و تکنولوژی و مجله روش‌‌‌های عددی در طراحی مکانیکی به کمیسیون نشریات دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

وی درباره آیین‌نامه‌‌ جدید در حوزه نشریات علمی دانشگاه آزاد متذکر شد: امسال آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی دانشگاه آزاد منتشر شد که بر همین مبنا، تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید استاد تمام باشند. فرایند ارزیابی رتبه نشریات نیز تغییر کرده است و این ارزیابی از طریق سامانه ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم و با توجه به معیارهای علمی مندرج در متمم این آیین‌‌نامه انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پایان یادآور شد: شرایط اعضای دبیران مجلات دانشگاه آزاد نیز تغییر کرده است. بر همین مبنا، تعداد اعضای هیئت تحریریه باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشد. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

انتهای پیام/

188 / 188 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین فربد فخرآبادی مجله علمی و پژوهشی وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجله علمی و پژوهشی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد