Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@21:18:52 GMT

آخر هفته کجا بریم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۲۶۲

آخر هفته کجا بریم؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ باغ‌های مناطق شمالی تهران خراب شده و به پاره آهن‌های سر به فلک کشیده تبدیل شده است؛ استاد انتظامی نخواست خانه‌اش برج باغ شود و صفا و صمیمیتش را ویران نکرد. آن را به عنوان خانه موزه به شهرداری سپرد تا همه علاقمندان حوزه هنر و شهروندان حال خوشی در آن تجربه کنند.

خانه موزه انتظامی با مساحتی معادل ۴۵۱ متر مربع در بلوار اندرزگو واقع شده‌ است و در زیربنایی معادل ۵۳۸ متر مربع شامل بخش‌های جذابی از جمله موزه استاد انتظامی در شمال پروژه، سالن بلک باکس (تماشاخانه زمان) با ظرفیت ۱۲۰ نفر در زیرزمین، کافی شاپ در پشت بام، شهر فرنگ، اتاق آینه، تماشاخانه، گالری و تابلوی ثبت امضاء و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب نام است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال ۱۳۹۱ آغاز و نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ با حضور چهره‌های مطرح هنری کشور به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه موزه استاد انتظامی پس از بازسازی مجدد طی ماه های اخیر به روی علاقمندان گشوده شده است.

فضای داخل منزل استاد که اکنون تبدیل به خانه موزه استاد انتظامی شده است دارای قسمت‌های مختلف شهر فرنگ، تماشاخانه، اتاق آینه جادویی، گالری (که اکنون نمایشگاه عکس «نقش نقره‌ای» بهترین عکس‌های تئاترهای اجرا شده در سال 92 در آن برپاست) و مرکز اسناد می‌باشد که در مرکز اسناد یک بانک اطلاعاتی در مورد تئاتر در تمام زمینه‌ها شامل پیش پرده خوانی و نمایش‌های آئینی سنتی به علاوه فیلم و عکس تمام تئاترهای اجرا شده از سال 57 تا معاصر است.

از حیاط خانه می‌گذریم و به ترتیب به اتاق‌های موزه سرمی‌زنیم. اولین تصاویری که می‌بینیم، بخشی از پوستر نمایش‌هایی است که بعد از انقلاب در تئاتر شهر اجرا شده‌اند. این پوسترها را از تئاتر شهر امانت گرفته بودند و حالا در اندازه‌های کوچکتر به نمایش گذاشته‌اند.

کمی آن‌ طرف‌تر فضایی برای نمایش جوایز و تندیس‌های عزت‌الله انتظامی تدارک دیده شده است.

چندین و چند مجسمه از هنرمندانی همچون جمیله شیخی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان، جمشید مشایخی و... نیز خودنمایی می‌کنند.

ارزش این مکان تنها به عنوان خانه استاد انتظامی نیست، بلکه به گفته خود ایشان، منزل‌شان طی سال ها محل رفت و آمد و نشست و برخاست و جلسات بزرگانی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، جمشید مشایخی و چهره های ماندگار دیگر هنرهای نمایشی ایران بوده و باعث شکل گیری جرقه های اولیه بسیاری از فیلم ها و مجموعه های ماندگار کشور شده است. بنابراین نیاز آن دیده شد تا این مکان ماندگار شود.

روی پشت بام خانه استاد، کافی شاپی دلنواز به نام کافی شاپ «آقای بازیگر» برپاست که توسط نوه استاد انتظامی مدیریت می‌شود. نوه استاد انتظامی در مراسم یادبود امسال که از سوی شهرداری تهران برگزار شده بود از لغو اجازه فعالیت کافی شاپ در این خانه خبر داده بود که گوهر خیراندیش در این مراسم از شهردار منطقه یک خواست کافی شاپ را مجددا به نوه آقای بازیگر بازگردانند. درهای این خانه موزه به روی شهروندان باز است. ساعت بازدید از این موزه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 9 الی 18می باشد.

آدرس: قیطریه، بلوار اندرزگو روبروی بلوار کاوه ، کوچه احمدی پلاک ۲۸

جهت بازدید و هماهنگی با شماره تلفن های: 22390320 و 22393238 تماس حاصل نمایید.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برج جمشید مشایخی شماره تلفن شهرداری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کافی است انسان باشد!

یک. دستان نحیف کودک و آه مظلومیت او در برابر بمب‌ها و جنگنده‌ها پیروز می‌شود، همان‌گونه که خون بر شمشیر پیروز شد. این مهم‌ترین تصویر این روزهای غزه است.
دو. از عاشورای ۶۱، قاب‌های ماندگاری در ذهن‌ها مجسم است و نسل به نسل منتقل‌شده، از دستان بریده یک علمدار، تا حنجره طفل شیرخوار؛ کربلای غزه هم برای نسل امروز، یادآور همان شدائد و مصائب کربلاست. تصویرها را همه ما به‌اندازه توان و تحمل مان دیده‌ایم، زنی که خانه ویرانه خود را که تمام دیوارهایش فروریخته جارو می‌زند، دختری که سرمای هوا، بدنش را به لرزه انداخته، پسری که از گرسنگی، لاغر شده و رنگ به رخسار ندارد و پدری که با بهت، در میان آوارها دنبال همسر و فرزندان خویش است.
سه. اگر می‌شنویم جوانان و دانشگاهیان در اروپا و آمریکا علیه اسرائیل و حمایت‌های دولتشان از این رژیم شوریده‌اند، اگر صدای مظلومین غزه به سرتاسر عالم رسیده و انزجار و تنفر از رژیم کودک کش صهیونیستی در حال فوران است، نشانه‌ای بر این است که خون بر شمشیر پیروز می‌شود. کربلای امروز شباهت‌های زیادی با کربلای حسین بن علی علیهماالسلام دارد. در آن قیامت صغری، همان‌گونه که لشکر حق ریزش و رویش داشت، امروز هم برخی مسلمانان و اعراب منطقه در خفا و علن در کنار دژخیمان ایستاده‌اند و از سوی دیگر، دانشجویان آمریکایی و اروپایی صدای فریاد مردم غزه شده‌اند. جوانه‌های حق از دل نقطه تسلط فرهنگ باطل در حال سر برآوردن است و همچون سروی که ریشه‌هایش دل صخره‌ها را می‌شکافد و پیش می‌رود، سنگ‌ها و صخره‌های فرهنگ لیبرال متظاهر مدعی حقوق بشر در حال شکستن است.
چهار. باید مراقب اختلافات و فتنه‌انگیزی‌ها بود. هرقدر اسرائیل در سراشیب قرار می‌گیرد بیشتر دست‌وپا می‌زند که الغریق یتشبث بکل حشیش. دوگانه شیعه-سنی یا دوگانه مسلمان-غیرمسلمان و عرب-عجم و هرچیزی ازاین‌دست فرعی و ساختگی است. دوگانه اصلی که باید محور تمام معادلات و ارتباطات باشد، دوگانه بمب-کودک است و صدالبته که هر انسان آزاده‌ای در سمت کودک می‌ایستد. صبر کنید، به آزاده بودن هم احتیاج نیست، کافی است انسان باشد!

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه