Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران خان امیدوار است تا قبل از اینکه سفر رییس جمهوری چین به هندوستان انجام شود، بار دیگر در دیدار با مقام های پکن بر روابط دو کشور و افزایش همکاری ها تاکید کند و همزمان باعث نزدیکتر شدن مواضع دو کشور شود.

برخی نیز بر این باورند که نخست وزیر پاکستان می خواهد چین از مواضع این کشور در خصوص مسایلی که درباره کشمیر و منازعات اسلام اباد و دهلی نو بوجود آمده است، حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وصف به نظر می رسد اصلی ترین بحث مورد نظر رییس جمهوری چین در سفر به هند مسایل اقتصادی است و اینکه دو کشور پرجمعیت جهان بر اساس ظرفیت های بالقوه بتوانند همکاری اقتصادی وسیعتری داشته باشند.

گزارش ها حاکی است که عمران خان سفر خود را با شرکت در همایش تجاری پاکستان و چین در روز هشتم اکتبر دقیقا پس از پایان تعطیلات طلایی روز ملی چین آغاز می کند.

شورای تجارت بین المللی چین به دیگر برنامه های نخست وزیر پاکستان اشاره نکرده اما پیش بینی شده است که او با «شی جین پینگ» رییس جمهوری و «لی که چیانگ» همتای چینی خود نیز ملاقات و رایزنی کند.

کریدور اقتصادی میان چین و پاکستان، اجرای طرح های زیربنایی، رایزنی درباره وضعیت جامو و کشمیر، منازعات دهلی نو و اسلام آباد، راه ابریشم و سرمایه گذاری های مشترک از جمله محورهای گفت و گوی رهبران دو کشور در هفته آینده خواهد بود.

عمران خان در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل از هندوستان به دلیل اقدامات اخیر در کشمیر بشدت انتقاد کرد دو کشور سال هاست درگیر چنین اختلافاتی در این منطقه هستند.

«عزت حسین» تحلیلگر مسایل نظامی و سیاسی می گوید نخست وزیر پاکستان به دنبال جلب حمایت بین المللی از مواضع اسلام آباد درباره کشمیر است.

وی خاطر نشان کرد در سفر به چین هم دراین باره رایزنی می شود پاکستان امیدوار است روابط قوی تری با چین در این ارتباط داشته باشد.

چین درباره کشمیر گفت و گوهایی با هند داشته و ابراز نگرانی عمیق کرده اما دهلی نو تاکید ورزیده است این بخشی از امور داخلی این کشور محسوب می شود.

انتظار می رود روزهای ۱۱ تا ۱۳ اکتبر نیز رییس جمهوری چین در جریان سفر به هند با نارندار مودی نخست وزیر آن کشور دیدار و گفت و گو کند و احتمالا در یک هفته آینده سفری نیز به نپال خواهد داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران