Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:40:41 GMT

نظام بانکداری در کشور نیاز به باز تعریف دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۴۴۱

نظام بانکداری در کشور نیاز به باز تعریف دارد

محمد باقر الفت چهارشنبه شب در جمع فعالان اقتصادی به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان افزود: نظام بانکداری باید در این بازتعریف نقش خود را در اقتصاد مشخص و روشن اعلام کند آیا می‌خواهد به مانند غول بزرگی که برای تامین منافع خود همه جا سر می کشد باشد یا اینکه قصد مساعدت دارد.

وی ادامه داد: اینکه بانک‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند و سود مرکب می گیرند و مشکل‌های دیگری برای شرکت‌ها ایجاد می‌کنند واقعیت است و همچنین پرونده‌های متعددی وجود دارد که مدیران بانکی به دلیل رعایت نکردن قانون محاکمه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک‌ها مصوبه‌های شورای پول و اعتبار را رعایت نمی کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری امعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: بانک‌ها در کشور به اندازه فربه شده‌اند که نه تنها بخشنامه‌های بانک مرکزی بلکه مصوبه‌های شورای پول و اعتبار را رعایت نمی کنند.

 الفت تصریح کرد: مراجع تقلید بانکداری کنونی را تایید نمی‌کنند و معتقدند کلمه اسلامی باید از روی بانکداری در کشور برداشته شود و از سوی دیگر مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به دریافت پولی که در ازای آن به کسی پاسخگو نباشند عادت کرده اند که این رویه باید تغییر یابد.

وی تاکید کرد: قانون تجارت به شرکت‌ها و فعالان اقتصادی توصیه نمی‌کند از چنین پولی استفاده کنند، این شرکت‌ها برای جذب سرمایه باید روش‌های دیگر را بکار گیرند که در ازای آن باید در مجمع عمومی یا سالیانه پاسخگو باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خطاب به حاضران گفت: معتقدم نباید به شما وام داد و برای تامین مالی باید روش‌های دیگری بکار گیرید، واحدهایی موفق هستند که کمترین تعهد را به بانک‌ها دارند.

الفت بیان داشت: هزاران میلیارد تومان سرمایه نقد در دست مردم وجود دارد که فعالان اقتصادی می‌توانند برای جذب و بکارگیری این نقدینگی بزرگ تلاش کنند.

تعاونی‌های مرزنشینان دچار انحراف هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعاونی مرزنشینان هم گفت: هر اقدام حمایتی که دولت و مجلس انجام می دهند با گذشت زمان دچار آسیب سوءاستفاده برخی افراد روبه رو می‌شود که برای اصلاح این امر رفتار همه افراد باید تغییر کند.

الفت تصریح کرد: در قضیه تعاونی مرزنشینان هم منفعت اصلی نصیب مرزنشیان نمی‌شود بلکه شناسنامه آنها اخذ و ثبت‌نام شده اند ولی سود را فرد دیگری می‌برد.

وی یاد آورشد: تعاونی‌های مرزنشینان به شدت دچار انحراف از اهداف و کارکردهای خود است و برای آنکه وضعیت را درست کنیم نباید متوسل به مرزنشینان فقیر شویم.

وی همچنین گفت: برای رفع مشکل احکام نیابتی در حال تنظیم بخشنامه‌ای هستیم که براساس آن نحوه‌ی اجرای حکم در کارگروه اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شود تا خللی به اقتصاد کشور وارد نشود.

۳۲۱۹/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای پول و اعتبار بندر عباس کارگروه اقتصاد مقاومتی هرمزگان قوه قضاییه بانك مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز چهارشنبه در دیدار سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: الگوی سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساله اصلی در این دوران پیشرفت و توسعه است، ادامه داد: مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: استان سمنان می تواند با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری الگویی برای کشور باشد.

وی یادآور شد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مساله را می توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیات های اندیشه‌ورز محقق کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود