Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@14:04:21 GMT

تولی‌گری، مهمترین وظیفه فضلا و روحانیون است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۷۲۸

تولی‌گری، مهمترین وظیفه فضلا و روحانیون است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسینیان، عصر روز گذشته 10 مهردر جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم با بیان اینکه علما به عنوان سنگربانان مرزهای شیعه بوده و امام هادی (ع) نیز در روایتی فرموده اند که اگر علما وارد نشوند، مردم از دین خارج خواهند شد اظهاکرد: امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: علمای شیعه نگهبانان مرزهای شیعه هستند تا شیعیان در حرکت‌های ابلیس از حیطه شیعه بودن خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز تعلیم دین، احکام و رساندن صحیح دین به مردم در عصر غیبت و همچنین تجهیز به علوم و تفقه در دین و رهبری فکری و فرهنگی جامعه بر عهده فضلا و روحانیون بوده و باید به این وظایف به خوبی عمل نماییم زیرا یکی از مباحث بسیار مهم، فرصت طلایی است که امروز در دستان ماست و باید برای هدایت مردم و کمک به شیعیان از آن بهره ببریم.

به گفته وی؛ امروز فتنه‌های بسیاری در عصر غیبت وجود دارد که نباید مردم را رها کرد و باید مراقب بود که بر این اساس وظیفه طلاب و فضلا، تولی‌گری مدیریتی در جامعه به معنای اشرافیت بر موضوعات است؛ نه اینکه به دنبال تصدی‌گری باشند.

امام جمعه دامغان با اشاره ه به اینکه امروز عوامل انحراف در جامعه بسیار زیاد است زیرا شاهد برخی بدعت‌ها، خیانت‌ها، مشکلات سبک زندگی، بی بندوباری، مشکلات طلاق و ... هستیم یادآور شد: در روایات آمده است که اگر عالمی برای هدایت طلب علم نماید، ثواب کار روزانه او معادل ۴۰ سال عبادت است.

حسینیان متکر شد:  شهرستان دامغان دارای ۱۰۲ هزار نفر جمعیت است که دارای سه شهر و دو بخش و ۵۳ مسجد است و روحانیون طرح هجرت ما نیز در این شهر فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن امام جمعه دامغان حسینیان تولی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است

امام جمعه شهرستان چهاربرج با بیان اینکه اهمیت و تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است، گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای بوده و در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است و هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: موضوع اصلی در قضایای اخیر و عملیات «وعده صادق»، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده.

وی با بیان اینکه با عملیات «وعده صادق» قدرت، جسارت و شهامتی در دل ملت‌ها جوانه زد، افزود: با این عملیات هیمنه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار شکست و به قوت قلبی برای مسلمانانی نیز که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند، شد.

امام جمعه شهرستان چهاربرج با بیان اینکه اهمیت و تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است، گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای بوده و در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است و هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود و در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است، تصریح کرد: این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند که در این میان، هم خود فلسطینی‌ها نقش ویژه‌ای داشته‌اند و هم خبرنگارانی که برای رساندن صداهای آن‌ها به دنیا، ازخودگذشتگی کرده‌اند و در میان میدان جنگ حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال و اهمیت مشارکت مردم در جهش تولید گفت: مشارکت مردم در اقتصاد با نگاه بخشی، پروژه‌ای و مهندسی محقق نخواهد شد و باید نگاه زیست‌بومی، فرایندی و بین‌بخشی داشت و به همه گره‌های سیاستی، ساختاری و حکمرانی مانع حضور مردم توجه کرد.

حجت‌الاسلام جلالی با تأکید بر اینکه باید زمینه حضور مردم در تمام فرایندهای تولید محقق شود، تصریح کرد: لازمه به کار افتادن همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک کشور در راستای تولید این است که امکان حضور همه مردم در فرایندهای مختلف تولیدی کشور فراهم شود.

امام جمعه شهرستان چهاربرج با بیان اینکه در این مسیر باید در ابتدا زیرساخت ارتباطات اجتماعی حاکمیت را توسعه داده و در واگذاری امور به مردم، دست به دامان نوآوری شد، خاطرنشان کرد: دولت‌ها با ایفای نقش‌های گوناگون می‌توانند خدمات اجتماعی و اقتصادی نوین را در بستر کارآفرینی و نوآوری اجتماعی ارائه دهند و در این صورت، به‌جای تلاش برای حل مشکلات باید بر توسعه «راه‌حل‌های اجتماعی خارج از دولت» و «اجتماعی‌سازی مسائل کلان کشور» تمرکز کند.

حجت‌الاسلام جلالی اظهار کرد: نقش دولت «کاتالیزور»، «توانمندساز» و «سکان‌دار» است و هر مشکل عمومی را لازم نیست به‌تنهایی حل کند و از ظرفیت همه مردم برای پیشرفت کشور بهره می‌گیرد.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین با اشاره به موضوع حجاب گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شده و کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد و مسئولان برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی چالش حجاب، توجه به نقش زنان در حل این مسئله است که به نظر می‌رسد نسبت به آن غفلت شده است، افزود: آنچه در بیانات رهبر عزیزمان مشهود است توجه به محوریت و عاملیت بانوان اعم از تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و چه بانوان سهل‌انگار در حوزه حجاب که نسبت به هر کدام وظیفه‌ای بیان شده است.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: قطعاً راهکارهای علمی و اجرایی برای حل این چالش تحمیلی وجود دارد و می‌توان این مسئله‌ای که با عملکرد دشمنان و برخی از مسئولان، امنیتی شده را به جایگاه فرهنگی خود بازگرداند.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه باید در کنار نیروی انتظامی در اجرای طرح نور همراه باشیم و حمایت کنیم، اظهار کرد: در قضیه حجاب همه ارگان‌ها باید خود را دخیل دانسته و کمر همت برای حل‌وفصل این مسئله ببندیم که از طرف دشمن تبدیل به مسئله امنیتی و چالش شده است.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: جهانیان یک‌بار دیگر فهمیدند که همراهی دو نگرش ایدئولوژی صهیونیسم و امپریالیسم آمریکایی اجازه نمی‌دهد که صلح و آرامش بر منطقه و دنیا حکم‌فرما شود.

جلالی گفت: اینکه آمریکا معتقد است مذاکره فلسطینی – صهیونیستی برای عضویت فلسطین باید با حمایت آمریکا باشد، نشان از آن دارد که بایدن همچنان مایل به ادامه چارچوب‌های معامله قرن بعد از اتمام جنگ غزه است.

وی به فرارسیدن هفته معلم نیز اشاره و اظهار کرد: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه شهید مطهری معلم با بصیرت جامعه انقلابی بود، تصریح کرد: هم امام راحل (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند؛ بصیرت نیاز مُبرم و همیشگی ملت انقلابی ایران بوده و به همین نسبت، تخلّق به الگوی شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری نیز برای جامعه ما اهمیت پیدا می‌کند.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: اسلام‌شناسی، باورمندی و التزام به آموزه‌های اسلامی، تعبد و تقوا در حیات فردی و کنش‌های اجتماعی و سیاسی، تکلیف‌مداری، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، مسئله‌شناسی، اولویت شناسی، شبهه‌شناسی، روحیه انقلابی، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی از عناصر مهم شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری هستند.

وی افزود: شهید مطهری، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود و وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام می‌داد و باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف را افشا کرد؛ حقایق ناب را باز گفت؛ کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

کد خبر 748095

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان