Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مرادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: با توجه به اینکه بانوان وزنه بردار ما با پوشش اسلامی و بسیار مناسب در مسابقات جهانی حضور یافتند، این امر باعث شد تا تعدادی از کشورهای اسلامی نیز از ما الگوبرداری کنند و به طور حتم آنان نیز با پوششی همانند بانوان وزنه بردار ایران در رقابت ها حضور خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که برای حضور در مجمع سالیانه هیات وزنه برداری گیلان به رشت سفر کرده بود، افزود: البته راه اندازی وزنه برداری در بخش بانوان بسیار سخت بود اما این کار در ایران آغاز شد و خوشبختانه علاوه بر راه اندازی این رشته در سطح کشور و برگزاری رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، بانوان ما در رقابت های جهانی نیز حضور یافتند.

مرادی به نتیجه تیم ایران در رقابت های قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: تیم ملی فراز و نشیب متعددی داشت و از چند جنبه حضور وزنه برداران قابل بررسی است اما در نهایت توانستیم بین بیش از یکصد کشور جهان مقام چهارم را کسب کنیم .

وی ادامه داد: البته کسب مقام نایب قهرمانی دور از دسترس نبود و ما فقط با حدود ۲۰ امتیاز مقام نایب قهرمانی جهان را از دست دادیم وگرنه برای تصاحب عنوان قهرمانی و رقابت با چین برای کسب این مقام در مسابقات قهرمانی جهان حضور یافتیم که در نهایت نیز مقام چهارم جهان را به خود اختصاص دادیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری به عملکرد وزنه برداران در رقابت های جهانی اشاره و اظهار کرد: تعدادی از وزنه برداران جوان ما خوش درخشیدند و توانستیم جوانان خوبی را در این رقابت ها به وزنه برداری جهان معرفی کنیم که به طور حتم این جوانان در آینده به درخشش خود ادامه می دهند.

به گفته مرادی ، حافظ قشقایی جوان شایسته ایران درخشش بسیار خوبی داشت و توانست در دسته سبک وزن پس از حدود ۴۰ سال ایران را در این وزن صاحب مدال کند و همچنین رضا دهدار درخشش فوق العاده ای داشت چون شاید کسی باور نمی کرد که این جوان بتواند در مسابقات سخت قهرمانی جهان مقام کسب کند اما به او اعتقاد داشتیم و دهدار نیز توانست با شش حرکت صحیح ، خوشرنگ ترین مدال جهانی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: وزنه بردارانی همچون سیدایوب موسوی ، علی هاشمی، رضا بیرالوند و علی میری نیز خوب کار کردند و در حد توان خود ظاهر شدند اما از بعضی از وزنه بردارانی که از آنان انتظار بیشتری داشتیم، متاسفانه کمتر از حد انتظار ظاهر شدند.

وی به کیانوش رستمی نیز اشاره کرد و افزود: عقیده و عملکرد رستمی مورد پسند فدراسیون وزنه برداری نیست چون این نوع طرز تفکر نه تنها به تیم ملی ، بلکه به خودش نیز ضربه می زند که نمونه بارز آن، همین مسابقات قهرمانی جهان بود؛ رستمی قبل از مسابقات المپیک در چارچوب های فداسیون حرکت می کرد اما عملکردش پس از المپیک باعث شد تا این وزنه بردار شایسته شانس کسب امتیاز در رقابت های قهرمانی جهان و بازی های آسیایی را از دست دهد.

رئیس فدراسیون وزنه براری اضافه کرد: با توجه به اینکه فقط دو وزنه بردار می توانند در رقابت های المپیک حضور یابند، ، کیانوش رستمی با حذف از رقابت های جهانی امتیاز بسیار بالایی را از دست داد و متاسفانه با رفتارهایی که انجام داده ، خود را از حضور در المپیک دور می کند و انتظار داریم که این وزنه بردار شایسته تغییر رویه دهد.

به گفته مرادی ، گرچه رستمی امتیاز بالایی را به خاطر حذف شدن در رقابت های جهانی از دست داد اما می تواند در سایر رقابت ها حضور یابد چون در نهایت فدراسبون جهانی وزنه برداری طبق امتیازات و عملکرد وزنه برداران، حضور وزنه برداران را در المیپک مشخص می کند و با توجه به شرایط موجود، حضور در المپیک مشکل و سخت شده چون هم اینک حداقل بین شش تا هفت وزنه بردار شایسته ایرانی شانس حضور در المپیک را دارند اما فقط دو وزنه بردار که بیشترین امتیاز را کسب می کنند، می توانند در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ حضور یابند.

وی به مهمترین مسابقات سال جاری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با پایان یافتن رقابت های قهرمانی جهان، بهمن ماه مسابقات جام فجر را با عنوان جام مرحوم نامجو در گیلان برگزار می کنیم که این رقابت ها کسب سهمیه المپیک بشمار می رود و از امتیاز بالایی نیز برخودار است و همچین دو رقابت مهم دیگر نیز در کشورهای ترکیه و قطر برگزار می شود که به طور حتم در هر سه رویداد با قدرت حضور خواهیم یافت.

مجمع عمومی سالیانه هیات وزنه برداری استان گیلان روز گذشته (چهارشنبه) با حضور علی مرادی رئیس فدراسیون ، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع عمومی هیات وزنه برداری این استان در رشت برگزار شد.

۷۲۸۵/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بانوان ورزش وزنه برداری قهرمانی جهان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند

قهرمان سابق المپیک گفت: یش بینی مدال المپیک سخت است و پیش از این هم مشاهده شده کسی که شانس مدال بوده به آن نرسیده و در مقابل، کسی که گفته شده شانس مدال ندارد با دست پر برگشته است. بنابراین همه رشته‌ها که سهمیه المپیک گرفته‌اند باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین رضازاده درباره حضور وزنه‌برداری با دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: رضا دهدار در حرکت یک‌ضرب جام جهانی تایلند عالی کار کرد و با توجه به اینکه وزنه‌بردار دوضرب زنی است، فکر می‌کردیم سهمیه را بگیرد، اما حیف شد. در حال حاضر نفر یازدهم رنکینگ المپیک است و امیدواریم بتواند جایگزین شود هر چند که سخت است. در حال حاضر دو سهمیه در دسته ۸۹ کیلوگرم و فوق سنگین داریم.

پیش‌بینی مدال المپیک سخت است

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود وزنه‌برداری شانس زیادی برای گرفتن مدال المپیک ندارد و فکر نمی‌کند این صحبت‌ها ممکن است در روحیه دو وزنه‌بردار ایران تاثیر بگذارد؟ افزود: پیش بینی مدال المپیک سخت است و پیش از این هم مشاهده شده کسی که شانس مدال بوده به آن نرسیده و در مقابل، کسی که گفته شده شانس مدال ندارد با دست پر برگشته است. بنابراین همه رشته‌ها که سهمیه المپیک گرفته‌اند باید مورد حمایت قرار گیرند.

رضازاده تصریح کرد: در المپیک مدال گرفتن سخت است چون رقابت میلی‌متری است و همه کشورها و ورزشکاران آماده می‌آیند و جای برترین‌ها است بنابراین باید همه ورزشکاران حمایت شوند تا بتوانند در المپیک بهترین نتیجه را بگیرند و دل مردم را شاد کنند. در دسته ۸۹ کیلوگرم و فوق سنگین نیز رقابت سخت و نزدیک است. ورزشکاران ما شبانه روزی تمرین می‌کنند تا بتوانند وزنه‌های خوبی بزنند و مدال خوش رنگی بگیرند.

جوادی و داودی المپیکی فکر کنند

قهرمان سابق المپیک در مورد مهمترین نیاز جوادی و داودی در فاصله حدود سه ماه باقی‌مانده تا المپیک گفت: باید حمایت شوند و به آنها روحیه داده شود. کادرفنی و خود ورزشکاران باید مراقب باشند که آسیب نبینند و طبق برنامه تمرینی پیش بروند تا علاوه بر حفظ رکوردهای قبلی، ارتقای رکورد هم داشته باشند. المپیک بالاترین رویداد ورزشی جهان است از این رو ورزشکاران ما باید المپیکی فکر کنند و المپیکی تمرین کنند تا بتوانند در پاریس بدرخشند.

چالش ادامه‌دار فدراسیون بخاطر قرارداد اجاره سالن

رضازاده در پاسخ به این پرسش که مهمترین چالش این روزهای فدراسیون وزنه برداری چه چیزی است؟ تاکید کرد: مهمترین مشکل، قرارداد اجاره سالن وزنه برداری است و حساب فدراسیون را بسته‌اند. امیدوارم با کمک دوستان رفع شود. همه آمده‌اند که به وزنه‌برداری کمک کنند، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی نیز همه تلاششان را می‌کنند. امیدوارم چند اسپانسر خوب از وزنه‌برداری حمایت کنند چون بعد از کشتی پرافتخارترین رشته است.

طلای پاریس برای تالاخادزه است؟

او در مورد اینکه پیش‌بینی می‌کند طلای فوق سنگین المپیک پاریس باز هم به وزنه بردار مطرح گرجستان برسد یا خیر؟ تصریح کرد: فکر می‌کنم آخرین سال مسابقات تالاخادزه باشد چون سن او بالا رفته است. نمی‌توان پیش‌بینی نتیجه داشت. تالاخادزه روی کاغذ رکورد یک ضرب خوبی دارد با این حال حریفانی دارد که به او نزدیک شده‌اند. مردم عزیز دعا کنند کاروان ایران در المپیک پاریس موفق باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 750590

دیگر خبرها

  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند