Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:45:46 GMT

افزایش چشمگیر تولیدات صنایع کوچک خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۸۷۹

افزایش چشمگیر تولیدات صنایع کوچک خراسان شمالی

سیاوش وحدت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار واحدهای مستقر در این شهرک ها را ۶۳ واحد دانست و اظهار داشت: افزایش تولید واحدهای کوچک، یکی از اهدافی بود که سال پیش نیز پیگیری می‌شد اما تنها ۲۷ واحد صنعتی این مجموعه توانستند تولیدات خود را افزایش دهند.

وی افزود: امسال هشت واحد صنعتی راکد در شهرک های خراسان شمالی با اشتغالزایی برای ۴۰ نفر دوباره به تولید برگشتند و علاوه بر آن ۱۰ واحد جدید با اشتغال ۱۷۶ نفر و سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شمار قراردادهای منعقد شده این شرکت در ۶ ماه گذشته را  ۲۵ فقره عنوان کرد و افزود: با انعقاد این قراردادها هفت هکتار زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وحدت از برگزاری پنج دوره آموزشی برای صنعتگران استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این دوره ها ۸۹ نفر از فعالان اقتصادی شهرک های صنعتی شرکت کردند و همچنین سه تور صنعتی با ۵۵ شرکت کننده برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از اتصال ۱۶۰ واحد صنعتی استان به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شهرک های صنعتی استان ۹۵۰ مترمکعب است اما تاکنون ۴۰۰ مترمکعب از این ظرفیت به کار گرفته شده و اتصال دیگر واحدها نیز به تدریج انجام می شود.

وحدت، شمار واحدهای بهره برداری شده مستقر در شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان را ۲۶۷ واحد برشمرد و گفت: در این واحدها، با مجموع سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال، چهار هزار و ۳۸۵ نفر به کار اشتغال دارند.

وی در عین حال از راکد بودن ۵۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری برای تکمیل زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی استان، گفت: ایجاد ناحیه صنعتی شهر راز و ارائه خدمات زیربنایی مانند آب، برق، عملیات خاکی و زیرسازی معابر، اصلاح مسیر سیلاب در شهرکهای صنعتی بیدک، فاروج، شیروان و اسفراین، اجرای روسازی و آسفالت بخشی از معابر شهرک صنعتی مانه و سملقان با استفاده از منابع  عمرانی و داخلی از اقدامات انجام گرفته در سال جاری بوده که پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد است.

وحدت افزود: اجرای پروژه کابل و فیبر نوری، نصب تجهیزات و واگذاری سرویسهای مخابراتی در شهرک صنعتی جاجرم نیز در حال اجراست و همچنین حریم هوایی بخشی از شبکه برق فشار متوسط شهرک صنعتی بیدک، نصب ۲ ترانس برق در شهرک صنعتی اسفراین و شهرک کارگاهی بجنورد نیز به طور کامل با اعتبارات داخلی این شرکت اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از تجهیز چاه قدیم اسفراین و راه اندازی مجدد آن خبر داد و اظهار داشت: تزریق گاز به ناحیه صنعتی عباس آباد و شهرک صنعتی شماره ۳ بجنورد نیز با اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی به طور کامل اجرا و به پایان رسیده است.

استان خراسان شمالی هم اکنون ۶ ناحیه صنعتی، ۹ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی قابل واگذاری به سرمایه گذاران صنعتی دارد.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

ب/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شهرک های صنعتی سال رونق تولید خراسان شمالی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آقای محمد حسین مقیسه گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش خطرپذیری (ریسک) بازپرداخت نشدن تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود.  مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل می‌شود.  مقیسه افزود: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است. وی گفت: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک