Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:22:03 GMT

همایش «مارایت الا جمیلا» در قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۰۲۳

همایش «مارایت الا جمیلا» در قزوین برگزار شد

بتول نظرپور در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار مهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ دینی در میان بانوان همایش «ما رایت الا جمیلا» در حوزه علمیه خواهران با سخنرانی خانم صفی خانی استاد حوزه و دانشگاه در حسینیه ام الائمه (س) با حضور مسئولان هیئت های مذهبی و بانوان برگزار شد.  

وی اضافه کرد: این همایش با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مبلغات حوزوی و سفیران فرهنگی در حرکت عظیم اربعین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کارگروه بانوان استان قزوین یادآورشد: در این همایش بزرگ از فلسفه و اهداف قیام عاشورا سخن گفته شد و اهداف قیام امام حسین (ع) برای حاضران بازگو شد.

نظری پور اضافه کرد: احیا مظاهر و نشانه های اصیل اسلامی و فراهم کردن بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی و معرفی حضرت زینب (س) به عنوان الگویی کامل در این همایش مورد توجه سخنرانان قرار گرفت.

وی اظهارداشت: امروز جامعه نیازمند معرفی الگوهای برتر اسلامی چون حضرت زینب(س) است و کسانی که می‌خواهند ایشان را الگوی خود قرار دهند ابتدا باید سیره آن حضرت را بشناسند سپس با شناخت کامل آن حضرت را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

نظری پور بیان کرد: ایمان، علم و دانش، عفت و پاکدامنی، ایثار و فداکاری از مهمترین خصایص و صفات بارز آن حضرت است که در همایش به آنها پرداخته شد.

کد خبر 4735748

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی قزوین اربعین 98 اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گردشگری گرگان اجلاس جاده ابریشم شهرکرد بیرجند دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین

در مراسمی از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.

علیخانی مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.

علیخانی افزود: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این مراسم گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.

وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.

خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود