Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صفرزائی مسئول محیط بانی نصرت آباد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: پیرو اطلاع رسانی همیاران محیط زیست در خصوص حضور شکارچیان در منطقه و شکار یک سر تشی، محیط بانان نصرت آباد ضمن حضور در منطقه و بررسی موضوع موفق به شناسایی متخلف مذکور شدند.

صفرزائی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد شکارچی متخلف  قصد انتقال لاشه تشی شکار شده را به خارج از منطقه نصرت آباد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هماهنگی با ماموران انتظامی ایست بازرسی نصرت آباد متخلف مذکور شناسایی و دستگیر شد از این فرد مقدار ۲ کیلوگرم گوشت تشی کشف و متخلف مزبور جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

تشی بزرگترین جونده ایران است. به علت داشتن تیغ‌های بسیار بلند روی بدن شکل مخصوصی دارد که آن را از سایر جوندگان کاملا متمایز می‌کند. دم نسبت به بدن بسیار کوتاه است. خار‌های ناحیه گردن و شانه نازک و بلند، پشت بدن کوتاه‌تر و کلفت‌تر با نوار‌های سیاه و سفید و خار‌های ناحیه دم کوتاه و سفید هستند. شبگرد است. معمولا دیر وقت از لانه خارج شده و شب‌های مهتابی کمتر دیده می‌شود. انفرادی زندگی کرده، اما گاهی در گروه‌های کوچک فامیلی نیز به سر می‌برد. در دره‌های تنگ، شکاف سنگها، غارها، قنات‌های متروکه و خرابه‌ها لانه می‌سازد. از تمام قسمت‌های گیاهان تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/ع

دستگیری یک  متخلف شکار و صید غیر مجاز در زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس