Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش ۱۳۳ درصدی تصادفات فوتی در محور‌های مواصلاتی میاندوآب پای رئیس پلیس راه استان را به جلسه شورای ترافیک میاندوآب کشاند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با حضور در جلسه شورای ترافیک شهرستان میاندوآب گفت: در روز‌های اخیر بیش از ۱۰ نفر در تصادفاتی که در محور‌های مواصلاتی میاندوآب اتفاق افتاده است، فوت کرده اند و این آماربسیار تعامل برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال حسین زاده با اشاره صحبت‌های فرماندار میاندوآب گفت:به دلیل کمبود اعتبارات امکان انجام برخی کار‌های ایمن سازی راه‌ها مقدور نیست، اما جان انسان‌ها برای ما در اولویت قرار دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۷ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کرده اند که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است و همچنین ۱۰۷۷ نفر هم مجروح شده اند که نسبت به آمار سال قبل ۱۶ درصد بیشتر است.

 

حسین زاده گفت: این آمار در ۸ روزه اول مهر ماه به شدت افزایش یافته و تعداد فوتی‌های جاده‌ای میاندوآب به ۷ نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ درصد بیشتر است و همچنین در این مدت ۵۷ نفر نیز مصدوم شده اند که این آمار هم افزایش ۱۰ درصدی نسبت به همین موقع سال قبل را نشان می‌دهد.

او گفت: طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام شده ۵۴ درصد تصادفات این حوزه در جاده‌های اصلی اتفاق افتاده و ۳۱ درصد در جاده‌های فرعی و ۱۴ درصد هم سهم راه‌های روستایی از این تصادفات بوده است.

  رئیس پلیس راه استان گفت: ۲۱ درصد تصادفات در محور میاندوآب-بوکان اتفاق افتاده است و جاده میاندوآب-مهاباد در رتبه دوم قرار دارد و محور‌های فرعی و روستایی هم در جایگاه بعدی قرار دارند، همچنین بیشتر تصادفات در روز‌های جمعه اتفاق افتاده و ساعت ۱۸ تا ۲۰ هم بازه پرتصادف ایام سال بوده است.  

سرهنگ حسین زاده عامل اصلی تصادفات در این حوزه را "عدم توجه به جلو" اعلام کرد و گفت: ۳۱ درصد تصادفات بر اثر استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی و خوردن و آشامیدن بوده است و همچنین تجاوز و انحراف به چپ در رتبه دوم با ۱۶ درصد قرار دارد.

او به مشکلات موجود در حوزه پلیس راه میاندوآب هم اشاره کرد و گفت: درمحور میاندوآب به مهاباد حدفاصل تقاطع سیستک تاامیر آباد باتوجه به دوبانده شدن محورنیازاست بااستفاده ازنیوجرسی باند‌های رفت وبرگشت ازهم جدا تابهره برداری لازم صورت بگیرد، محور‌های چلیک وفسندوز به صورت مداوم نیازبه خط کشی دارند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: محورچهاربرج به شعبانلو وخزینه جدید به صورت غیر استاندارد آسفالت شده و عرض سواره روی کمی داشته ونیازاست به وسیله خط کشی سهم عبور مشخص گردد، محورچهاربرج به سمت روستای قپچاق به صورت نیمه تمام رها شده ونیاز به ترمیم دارد، محورمیاندوآب به شاهین دژحدفاصل روستای پاره تاکشاورز نیازشدید به روکش آسفالت دارد.

  حسین زاده گفت: محور سرچم که به صورت پروژه نیمه تمام رها شده وتوسط رانندگان بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد وتصادف خیز بوده نیاز به تعیین تکلیف دارد، محور میاندوآب به ملکان خروجی شهر به سمت ایست بازرسی باتوجه به وقوع چندین فقره تصادف عابر پیاده نیاز به دوربین سرعت سنج وپل روگذر عابر پیاده دارد. آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آذربایجان غربی استاندارد پلیس راه محورهای مواصلاتی محورهای مواصلاتی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی ۵۵ دستگاه تردد شمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز، طی فروردین ماه امسال ۱۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲۲ خودرو از جاده‌های استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱/۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز عنوان کرد: در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۰۶ خودرو با ۲۶/۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وارد البرز شده و ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۱۶ خودرو با ۱۷ درصد افزایش از استان خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود ۴/۸ درصد تردد در محورهای مواصلاتی البرز مربوط به خودروهای سنگین بوده است، افزود: سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان آزادراه تهران - کرج (محدوده شهرک خاتم) با تردد ساعتی ۶۱۵۳ بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز یادآور شد: در این مدت ۹۸۰ هزار و ۳۹۹ خودرو با پلاک استان البرز در سایر استان‌های کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان‌های تهران، قزوین، گیلان، قم و مازندران بوده است.

کد خبر 6088302

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت