Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@00:08:16 GMT

جزییات سفر به عراق با خودروی شخصی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۸۹۹۸

جزییات سفر به عراق با خودروی شخصی

برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودرو‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و برای این کار وسایل نقلیه‌شان را کاپوتاژ می‌کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودرو‌های شخصی با تغییر پلاک‌شان به پلاک بین‌المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه‌های خودش را دارد، می‌توانند از مرز‌هایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران قربانی گفت: آن دسته از زائرانی که خودر‌های خود را کاپوتاژ کرده‌اند و می‌خواهند برای سفر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودرو‌های شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودرو‌های شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودرو‌های شخصی از ۱۶ مهر ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره هزینه کاپوتاژ خودرو نیز اعلام کرد: گرچه هزینه‌های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد، اما برای خودرو‌های سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه‌ها را به گمرک می‌پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین در عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: برای خودرو‌های کاپوتاژ شده که می‌خواهند وارد کشور عراق شوند، میزان سوختی که این خودرو‌ها دارند، محاسبه شده و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند که البته این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اربعین حسینی عراق پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه

سرهنگ محمد محمد پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با خودرو‌های پلاک مخدوش و قاچاق، پیرو وصول گزارشی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی تویوتا تک کابین قاچاق متعلق به شخصی با هویت معلوم در شهرستان ساری، تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان این پلیس پس از هماهنگی قضایی، خودروی مورد نظر را در هنگام تعمیر در یک تعمیرگاه خودرو‌های خارجی در سطح شهر ساری بود مشاهده و پس از بررسی مدارک، توقیف و به مقر انتقال دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با بیان اینکه مدارک خودروی توقیفی هیچگونه همخوانی با شماره موتور و بدنه خودروی مذکور را نداشت و قاچاق بوده است، گفت: کارشناسان ارزش خودروی مکشوفه قاچاق را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمد پور مبارزه با جرائم اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت دار پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران عنوان کرد و افزود: در این راستا مالک این خودرو پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات