Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@06:57:16 GMT

تکمیل مترو تهران؛ شاید تا ۲۰ سال دیگر

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۰۵۷

تکمیل مترو تهران؛ شاید تا ۲۰ سال دیگر

ساعت 24- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: برای تکمیل تمام کمبودهای مترو به ۲۰۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که اگر همین روند در مترو دنبال شود ۲۰ سال دیگر هم مترو کامل نمی شود.

محمد علیخانی با اشاره به جلسه ای که به تازگی با مدیران مترو داشته اند، افزود: در این جلسه در خصوص ساختار مترو صحبت و مطرح شد که در مدیریت مترو تشتت وجود دارد و استقلال و تمرکز مدیریتی که پیش از این در مترو وجود داشت دیگر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تشتت مدیریتی و ناهماهنگی ساختاری باعث شده پیشنهاداتی در خصوص چارت آنجا پیشنهاد شود که مورد تایید کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز بود، باید به شرکت مترو اختیارات بیشتری داد و چارت آن اصلاح شود و همان قدرتی که در زمان آقای هاشمی وجود داشت دوباره به مترو داده شود تا کمتر ناهماهنگی ایجاد شود.

تجهیزات واگن های مترو همچنان در گمرک خاک می خورد

علیخانی در ادامه با اشاره به تلاش های مسئولان شهری برای تامین واگن های مترو، گفت: تلاش هایی برای تامین تجهیزات مترو در داخل کشور شده است و طی تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری دولت به امضا رسیده در حال ساخت واگن مترو در داخل کشور هستند که یک نمونه واگن در داخل ساخته شود که بر اساس تفاهم انجام شده باید ۷۰ درصد این واگن داخلی باشد اما در حال تلاش است تجهیزات پیچیده تر مانند در و ترمز واگن های مترو نیز در داخل تولید شود. این موضوع به عنوان یک کار زیربنایی بسیار خوب است که ما در طولانی مدت از تجهیزات خارجی بی نیاز شویم. اما برای حل مشکل کمبود مترو در کوتاه مدت باید چاره جویی شود.

وی ادامه داد: همچنان بخشی از تجهیزات مترو در گمرک خاک می خورد و تاکنون تنها ۷۰ واگن که حدود ۱۰ قطار می شود ترخیص شده که ۴ قطار تحویل مترو شده و ۶ قطار دیگر نیز در دست تهیه است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر روند کنونی ادامه داشته باشد قطعا در حوزه واگن مترو و اتوبوس با بحران رو به رو خواهیم شد و دولت باید در این حوزه به تعهدات خود عمل کند.

وی در خصوص سرانجام ۶۳۰ واگنی که قرار است دولت به شهرداری تحویل دهد، گفت: این ۶۳۰ واگن در پیچ و خم اداری قرار دارد.

علیخانی با اشاره به افزایش قیمت واگن مترو گفت: واگن مترو از ۵ میلیارد به ۱۵ میلیارد رسیده است و یک قطار مترو ۱۰۰ میلیارد قیمت دارد که با این اعتبارات کنونی ۲۰ سال دیگر نیز مترو تجهیزاتش تکمیل نمی شود.

نیاز به ۲۰۰ هزار میلیارد برای تکمیل مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: برای تکمیل خطوط مترو ۲۰۰ هزار میلیارد پول نیاز است و با انتشار اوراق مشارکت هزار یا دو هزار میلیاردی تا ۲۰ سال دیگر نیز نمی توان مترو تهران را تکمیل کرد.

بسته پیشنهادی برای تامین اعتبارات مترو

علیخانی در ادامه با بیان اینکه برای تامین اعتبارات مترو بسته های پیشنهادی دیگری جز منابعی که شهرداری تامین می کند دنبال می کنیم، گفت: مترو ۲۶۵ ایستگاه دارد که در راستای TOD تا شعاع ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری ایستگاه ها شهرداری می تواند تراکم بدهد. شهروندان نیز می توانند تمام نیازهای لازم خود را در اطراف مترو با ۵ دقیقه پیاده روی تامین کنند اما در حال حاضر چنین رویکردی در شهرداری وجود ندارد و اجازه ساخت داده نمی شود. این رویکرد باید اصلاح شود، نیاز است طرح تفصیلی مورد بازنگری قرار گیرد. طرح کمیسیون عمران در این خصوص آماده است، مذاکراتی با شهرداری انجام شده و معتقدیم باید از این راه برای توسعه مترو استفاده شود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در دیدار با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر ابراز داشت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته ایم، قول تأمین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

کد خبر 6087608

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار