Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، این ۶ دستاورد جدید فناور محور و مرز شکنانه در حوزه‌های مختلف رزم زمینی از جمله خودرویی، رباتی، سامانه‌های بدون سرنشین، جنگال و هم افزایی راکتی و موشکی رونمایی و تحویل دهی شده است.

از میان این ۶ دستاورد دو محصول جدید در حوزه خودرویی و رباتیک است که برای نخستین بار رونمایی می‌شود و چهار محصول دیگر تحویل سازمان‌ها و نیروهای بهره‌بردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان این دستاوردها پروژه حیدر یک نزاجا که ربات هوشمند شبکه محور است، برای مقابله با ستون‌های زرهی و خودرویی و استحکامات دشمن و کمک به پایش و مراقبت از امکان و مناطق مرزی به صورت کاملا هوشمند با قابلیت تعقیب و گریز و انهدام اهداف دشمن است.

همچنین پروژه خودرویی روین تن نزاجا که سبک ترین خودروی تاکتیکی دنیا است و در برابر گلوله‌های کالیبر ۵۰ هسته فولادی مقاوم هست نیز در این مراسم رونمایی شد که قابلیت حفظ جان خدمه و سرنشیان خودرو در برابر حملات دشمن را داراست و با فناوری کاملا بومی و رعایت استانداردهای بین المللی تولید شده است.

از دیگر دستاوردهای موجود در این مراسم سامانه لبیک یک نزاجا است که سامانه‌ای برای هدایت و کنترل نقطه زن موشک است و مبتنی بر فناوری درون زا است.

دیگر دستاورد تحقیقاتی نزاجا پهپاد دست پرتاب است که با برد عملیاتی مناسب مجهز به سامانه خودکار و ایستگاه زمینی قابل حمل است و نیز قابلیت تصویر برداری روزانه و شبانه را در خود دارد و می‌تواند اهداف دشمن را به صورت تصویری کشف و رصد کند.

کد خبر 457362 برچسب‌ها دفاع - نیروی زمینی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع نیروی زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فاوای اصفهان راه‌اندازی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگران خارجی که قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارند، می‌توانند از جدیدترین نقشه معابر و اماکن شهر اصفهان بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیرو درخواست اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نشانی isftourism.isfahan.ir/map راه‌اندازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه اصفهان من قابلیت‌های متعددی از جمله قابلیت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده همراه با گام‌های مسیر به زبان انگلیسی، اطلاع از موقعیت دقیق اماکن تاریخی و تفریحی همراه با ارائه تصاویر و داده‌های توصیفی مربوطه، اطلاع از رویدادهای بین‌المللی در حال برگزاری در شهر اصفهان، قابلیت جست‌وجو موقعیت مکانی اماکن مختلف و فاصله زمانی آن‌ها و نمایش هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های ترافیکی را شامل می‌شود.

فردانی بیان کرد: از دیگر نکات مثبت سامانه اصفهان من می‌توان به بهره‌وری این سامانه از جدیدترین تغییرات نقشه معابر و اسامی مصوب شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 750969

دیگر خبرها

  • جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به مناسبت روز دختر رونمایی شد
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)