Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:15:08 GMT

برداشت انار از باغات کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۴۱۶

برداشت انار از باغات کردستان آغاز شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی فتحی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بهره برداران همه ساله از ۱۵ مهر تا اواخر آبان در شهرستان‌های سروآباد، کامیاران و بانه اقدام به برداشت این محصول می‌کنند که در سال جاری تعدادی از بهره برداران برداشت محصول را کمی زودتر آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی فتحی یادآور شد: حدود ۱۰۳ هکتار از انارستان‌های این استان به تازگی احداث شده و برنامه سازمان جهاد کشاورزی توسعه سالانه بیش از ۳۰ هکتار انارستان در کردستان است.

او تاکید کرد: انارستان‌های کردستان بیشتر در مناطق گرمسیری که دارای بیش از پنج ماه گرم و تابستان‌های طولانی هستند، احداث شده البته ایجاد باغات انار در سطوح شیبدار و کوهستانی استان سابقه دیرینه‌ای دارد ضمن اینکه ۸۰ درصد انار تولید شده به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

فتحی مهمترین ارقام انار تولیدی در کردستان را ملس، رباب، محلی اورامان، شیرین ساوه و شیشه کپ برشمرد و افزود: منطقه هورامان شهرستان سروآباد از لحاظ سطح باغات و میزان تولید سالانه انار رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده و بیشترین باغات انار و تمرکز این محصول در روستا‌های ژیوار، بلبر، سلین و ناو در این منطقه است.

امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری هاست و از سوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می‌شود.

این استان ۷۰ هزار بهره بردار باغی دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار تُن انواع محصولات باغی در کردستان تولید شود.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است بطوریکه باغداران استان با تولید سالانه بیش از ۴۵ هزار تُن انگور دیم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده اند و سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است.

استان کردستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می‌رود که امسال توانست در جایگاه دوم کشوری در زمینه خرید تضمینی این محصول قرار گیرد.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلیمتر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشور است.

انتهای پیام/ز

آغاز برداشت انار از باغات کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع شهرستان قصرشیرین آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا در مزارع مناطق سردسیر استان تا اواخر تیر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۱۹ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در استان به حدود ۹۰۰۰ تن برسد که دو برابر سال گذشته خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش حدود دو برابری سطح زیر کشت کلزا در استان را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته ۲۱۷۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود و حدود ۴۵۰۰ تن محصول در استان تولید شد.

چاله چاله با بیان اینکه شهرستان‌های کنگاور و سنقر و کلیایی با ۱۰۰۳ و ۲۰ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیرکشت کلزای استان را دارند، اضافه کرد: به جز پاوه در همه شهرستان‌های استان کشت کلزا را داریم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع کلزای استان در بازدیدهای صورت گرفته، تاکید کرد: انتظار داریم امسال شاهد عملکرد خوب مزارع کلزای استان باشیم و چهار مرکز خرید تضمینی کلزا در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال کلزا با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: تمام کلزای تولیدی در استان توسط کارخانجات روغن‌کشی داخل استان خریداری خواهد شد و این شرکت قول پرداخت مطالبات کُلزاکاران استان در کمتر از یک ماه را داده است.

کد خبر 749083

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل