Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین مدارس تخریبی را دارند. ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهرالله رخشانی مهر امروز در جلسه آیین بهره‌برداری تعدادی فضای آموزشی خوزستان به صورت ویدئو کنفرانسی با گرامیداشت یاد و خاطره "حافظی" بنیان‌گذار جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: از سال 1307 این جامعه بنیان‌گذاری شد و امروز شاهد ثمره آن در بخش‌های مختلف از جمله ساخت حدود 30 درصد مدارس کشور در قالب بیش از 130 هزار کلاس درس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خبر داد: در سال 96 تعهدات خیران 800 میلیارد، در سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد تومان و امسال به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه البته دولت هم تلاش کرده که سهم خود را در پروژه‌های مشارکتی خیران به خوبی ادا کند، تصریح کرد: از سال 96 تا 98 به میزان یک هزار و 500 میلیارد تومان ردیف اعتبار دولتی برای اجرایی شدن پروژه های مشارکتی بود؛ خوشبختانه در سال 95 میزان تخصیص ردیف دولتی این پروژه ها 100 درصد، سال گذشته 110 درصد و در سال جاری نیز 100 درصد بود.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه امروز 30 درصد مدارس کشور به تخریب، بازسازی و نوسازی نیاز دارند، بیان کرد: 70 درصد مدارس غیر مقاوم و 30 درصد مدارس هم تخریبی هستند؛ بیشترین مدارس تخریبی در تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین بیشترین مدارس نیازمند مقام سازی در استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان قرار دارند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سرانه دانش آموزی 5.2 متر و استان خوزستان در حوزه میانگین سرانه فضای دانش‌آموزی نیز زیر خط میانگین است ولی برای رسیدن به استاندارد ملی طی سال های اخیر تلاش های بسیاری صورت گرفته است؛ در سال 1395 از محل اعتبارات ملی 8 میلیارد تومان به اختصاص داده شده بود که این رقم در سال 96 به 18 میلیارد، سال گذشته به 107 میلیارد و امسال نیز به 105 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اختصاص اعتباری مضاف بر بودجه سنواتی به خوزستان بیان کرد: تعهد خیران مدرسه ساز خوزستانی در سال 95 به میزان 87، در سال 96 نیز 98 میلیارد، سال گذشته 130 میلیارد و در سال جاری 150 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به آسیب سیل به 113 مدرسه در خوزستان گفت: با اعتبارات ملی، استانی، خیران و وزارت نفت از بحران سیل در مدارس و فضاهای آموزشی خوزستان عبور کردیم.

خوزستان| وزیر آموزش و پرورش مدرسه استثنایی دزفول را افتتاح می‌کنداربعین 98| موافقت آموزش و پرورش با مرخصی معلمان و دانش‌آموزانتوضیح معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد طرح جنجالی «بسندگی زبان فارسی»

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان صبح امروز در جلسه آیین بهره‌برداری تعدادی فضای آموزشی خوزستان به صورت ویدئوکنفرانسی با اشاره به برگزاری آیین بهره‌برداری از 860 کلاس درس در استان خوزستان اظهار داشت: طی سال های اخیر با قرار دادن آموزش و پرورش به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان تلاش کردیم که به پیشرفت های خوبی در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آموزش و پرورش خوزستان دست پیدا کنیم.

وی افزود: سال گذشته 520 کلاس درس، سال ماقبل 315 و همچنین سال 95 نیز حدود 270 مدرسه افتتاح شد ولی این رقم در سال جاری به بیش از 850 کلاس درس رسید.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعتبارات نوسازی مدارس در سال 95 حدود 75 میلیارد تومان بود که آن را در سال 96 به 130 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز به 170 میلیارد تومان افزایش دادیم.

شریعتی با اشاره به بورسیه دانش آموزان مناطق محروم ادامه داد: آموزش از راه دور را برای رعایت عدالت آموزشی در دستور کار قرار دادیم تا همه از نعمت آموزش مطلوب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی در خوزستان برای تقویت دانش‌آموزان در مناطق دوزبانه گفت: به لطف الهی، همت مردم ایران و استان، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، کمک‌های شایان خیران توانستیم خود را به صورت یک مجموعه یکپارچه و واحد در کشور معرفی و سیل را به سیل مهربانی تبدیل کنیم.

استاندار خوزستان با تقدیر از تخصیص اعتبار 50 میلیارد تومانی وزارت نفت برای تجهیز و مقاوم سازی مدارس آسیب دیده از سیلاب یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا همه دانش آموزان خوزستانی از نعمت آموزش با کیفیت بهره مند شوند.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است