Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که به عقیده وی، استفاده از دلار به عنوان یک سلاح سیاسی اقدامی اشتباه است، برای اینکه اعتماد به این ارز بین المللی را از بین می‌برد و امیدوار است که قدرت حاکمه در ایالات متحده درباره سیاست استفاده از دلار برای رسیدن به اهداف سیاسی خود تجدیدنظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوتین عصر روز چهارشنبه در نشست «هفته انرژی روسیه» گفت: «ما شاهد تلاش برای استفاده از دلار به عنوان یک ابزار سیاسی هستیم و من معتقدم که این یک اشتباه بزرگ دیگری است. برای اینکه تاکنون دلار در تمام جهان بعنوان یک ارز بین المللی قابل اعتماد مورد استفاده قرار می گرفت. این تنها ارز جهانی است. برای چه ایالات متحده شروع به استفاده از دلار به عنوان ابزاری برای مبارزه سیاسی خود کرده و محدودیت‌هایی را در استفاده از آن اعمال کرده و به تشخیص خود مانع از دسترسی به آن برای برخی افراد می‌شود. ولی این مسئله به زودی پایان خواهد یافت.»

وی افزود: «روسیه پیش از این هرگز این هدف را برای خود تعیین نکرده بود که از دلار در مبادلات ارزی خود چشم‌پوشی کند. ولی در حال حاضر در فکر آن است که امنیت خود را تامین کرده و پرداخت‌های بین المللی خود را متنوع سازد.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: «72 درصد از مبادلات ارزی بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی، بر اساس روبل روسیه انجام می‌شوند. علاوه بر آن بسیاری از کشورهای جهان در فکر انجام مبادلات ارزی بر اساس ارزهای ملی خود هستند. من فکر می کنم که قدرت حاکمه در ایالات متحده باید در باره وضعیت بوجود آمده پیرامون دلار تجدیدنظر کند. به طور کلی استفاده از ابزارهای سیاسی در عرصه اقتصاد، از جمله در زمینه تامین انرژی جهانی، اقدامی خطرناک و بسیار آسیب رساننده است.»

در مذاکرات با رئیس جمهوری آمریکا، چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد
رهبر روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که روابط وی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نسبتاً همراه با اعتماد متقابل است، ولی نزدیک نیست و در مذاکراتش با دونالد ترامپ هیچ سازشی درباره رئیس جمهور آمریکا صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد، روسیه از درگیر شدن در اختلافات سیاسی داخلی در ایالات متحده خودداری می‌کرد، حتی قبل از آنکه با دونالد ترامپ آشنا شود. وی هرگز با هیچیک از روسای جمهوری آمریکا رابطه نزدیکی خاصی نداشته است و اکنون هم روابط وی با همتای آمریکایی‌اش، خوب و نسبتاً قابل اعتماد است. ولی این مسئله تاثیری بر اختلافات داخلی سیاسی در آمریکا ندارد. برای اینکه جنجال‌های داخلی در ایالات متحده از آنجا آغاز شد که روسای جمهوری دو کشور با یکدیگر آشنا شدند، در حالیکه مسئله نزدیکی روابط هرگز وجود نداشته است.

ولادیمیر پوتین گفت: «به این نکته خوب دقت کنید. من تمامی عمر خود را در مقامی که در حال حاضر قرار دارم زندگی نکرده‌ام. در زندگی قبلی به خوبی آموخته‌ام که هر گفت‌وگویی ممکن است روزی منتشر شود و من همیشه این مسئله را در نظر دارم. بنابراین زمانی که سعی می شود تا جنجالی پیرامون مذاکرات ما با رئیس جمهور ترامپ در هلسینکی ایجاد کنند، من مستقیماً به مقامات کرملین گفتم اگر کسی می خواهد چیزی را دریابد محتوای مذاکرات را منتشر کنید. من به شما اطمینان می دهم که در آنجا چیزی پیدا نمی‌کنید که گویای سازشی با رئیس‌جمهور باشد.»

وی افزود: «البته خود دفتر ریاست جمهوری آمریکا به این نتیجه رسید که مذاکرات رهبران روسیه و آمریکا باید محرمانه باقی بماند. صرفاً آنها نمی خواستند محتوای مذاکرات فاش شود. تا آنجا که من درک می کنم این مسئله یک اصل و ملاحظه دیپلماتیک است و مسائلی وجود دارند که باید غیرعلنی بمانند، همین.»

روسیه هرگز از غرب نخواهد خواست تا تحریم‌های ضدروسی کاهش یابد
رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد که قصد ندارد از رهبران کشورهای غربی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بخواهد که تحریم‌های ضدروسی را کاهش دهند. وی گفت: «من هرگز چنین درخواستی را از هیچ کس نخواهم کرد. درخواست برای کاهش تحریم‌ها کاری بی فایده است، برای اینکه عادی‌سازی روابط باید ناشی از تمایل متقابل و درک مفید بودن چنین اقدامی باشد. نه به خاطر اینکه یک طرف چنین درخواستی را داشته باشد.»

پوتین ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی خود به این آگاهی برسند که هیچ پایه و اساسی برای اعمال رژیم تحریم‌ها علیه روسیه وجود ندارد. پس از گزارش رابرت مولر (دادستان ویژه آمریکا) مشخص گردید که چنین دلیلی اصلاً وجود ندارد. ولی واقعیت این است که مسئله بر سر دخالت در امور داخلی آمریکا نیست، بلکه تلاش برای سیاست محدود کردن امکان توسعه رقبای بالقوه مطرح است و چنین سیاستی به ضرر خود ایالات متحده تمام خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که بحران مهاجرت در کشورهای اروپایی نتیجه استفاده از مدل‌های لیبرال است که به کشورهای دیگر تحمیل می شود. وی افزود: «من نمی گویم که مدل لیبرال نباید وجود داشته باشد، ولی در آنجایی که موثر باشد برای اینکه تحمیل آن به سایر کشورها می تواند عواقب منفی داشته باشد که بحران مهاجرت از جمله آنهاست.»

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پوتین آمریکا دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود

به گزارش همشهری آنلاین، مایکل دوران ضمن انتقاد از رویکرد بایدن در قبال تنش اخیر در رابطه میان ایران و اسرائیل می‌نویسد: ایرانی‌ها حدود ۳۵۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به سمت اسرائیلی‌ها پرتاب کردند. دولت بایدن مدعی است که رهگیری موشک‌ها و پهپادها و ساقط کردن برخی از آن‌ها یک موفقیت استراتژیک بود. من فکر می‌کنم هر چیزی بود جز موفقیت استراتژیک. واقعیت آن است که حمله ایران، یک شکست آشکار برای آمریکا بود؛ یک شکست در بازدارندگی. بایدن از زمان روی کار آمدن خود تلاش کرده تا روابط با ایران را بهبود بخشد و تنش‌ها را در منطقه از طریق تماس با تهران و اجازه دادن به ایران برای فروش نفت به چین کاهش دهد.

ایرانی‌ها نشان دادند حمله شنبه‌شب‌شان صرفا یک چشاندن طعم بود. آنان ظرفیت آن را دارند که اگر بخواهند احتمالا خیلی بیشتر سرعت عملیاتی را برای یک یا دو هفته حفظ کنند. آنان حتی می‌توانند این سرعت را در برابر اسرائیل حفظ کنند. اسرائیل رهگیرهای کافی برای ساقط کردن همه موشک‌ها نخواهد داشت. اسرائیل همچنین پول کافی برای پرداخت هزینه دفاعی در برابر کارزار حملات پایدار احتمالی ایران را نخواهد داشت. ایران در حال انجام یک بازی سیاسی - نظامی است.

اکنون دکترین بایدن این است: ایران مجاز است با موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپاد به هر کشوری که می‌خواهد ضربه بزند، اما هیچ کس از جمله ایالات متحده اجازه ندارد به ایران ضربه بزند! حتی زمانی که ایران از طریق نیروهای نیابتی به نیروهای آمریکایی ضربه بزند ایالات متحده به ایران کاری ندارد. اسرائیل مدت‌هاست که درگیر یک جنگ سایه بوده‌اند، اما حمله اخیر ایران موضوعی کاملا متفاوت بود. حمله ایران به اسرائیل با هدف عادی‌سازی این اقدام انجام شد. بایدن از طریق تُرک‌ها به ایران پیام داد که آمریکا قصد ورود به درگیری را ندارد. پس از حمله بایدن تنها از اسرائیل خواستار خویشتنداری شد و به طور علنی اعلام کرد که ایالات متحده در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد. این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود. حتی اگر او قصد وارد شدن در درگیری را نداشت با بیان علنی این موضوع تنها باعث شد ایران اطمینان کسب کند که اقدامی از سوی آمریکا صورت نخواهد گرفت.

ایران قواعد بازی را تغییر داد و با عواقب و مجازاتی مواجه نشد. هرچه بایدن بیشتر بر اسرائیل فشار بیاورد ایرانی‌ها را بیشتر تشویق می‌کند تا از شکاف بین واشنگتن و تل‌آویو استفاده کنند. بایدن در آستانه انتخابات می‌خواهد نفت ایران در بازار باقی بماند تا افزایش قیمت جهانی صورت نگیرد. بایدن همچنین به دنبال اجتناب از تشدید تنش با ایران از ترس آن است که ممکن است ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای عجله کند. مقامات ایران متقاعد شده‌اند که اکنون زمان بازنگری در کل نظم بین‌المللی در خاورمیانه و ایجاد شکاف بین ایالات متحده و اسرائیل فرا رسیده است.

کد خبر 847635 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند