Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@09:04:50 GMT

رفت و آمد در بغداد ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۹۹۷۶

رفت و آمد در بغداد ممنوع شد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه ای در واکنش به تشدید تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت و برخی دیگر از استان های مرکزی و جنوبی عراق اعلام کرد که از ساعت پنج صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی (5:30 به وقت تهران) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع رفت‌ و آمد در شهر بغداد اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمهدی در بیانیه خود ضمن اعلام این که در زمان برقراری مقررات منع رفت و آمد، تردد وسایل نقلیه و افراد در بغداد به طور کامل ممنوع است، تاکید کرد که تردد مسافران به فرودگاه بین المللی شهر و بالعکس، آمبولانسها بیمار و کارمندان ادارات خدماتی همانند بیمارستان، اداره برق و اداره آب و فاضلاب مشمول این مقرارات نمی شوند.

در حالی که نخست وزیر عراق تصمیم گیری در رابطه با منع رفت و آمد در سایر استان های این کشور را به عهده استانداران گذاشته، "واع" گزارش داد که در شهرهای نجف اشرف و همچنین ناصریه و حله به عنوان مراکز استان های ذی قار، بابل مقررات ممنوعیت رفت و آمد برقرار شده است.

این در حالی است که برخی رسانه های عراقی از برقراری ممنوعیت رفت و آمد در شهر کوت، مرکز استان واسط خبر دادند. خبرگزاری "رویترز" نیز به نقل از برخی منابع امنیتی در عراق از اقدام نیروهای امنیتی در برقراری همان مقررات در شهر عماره مرکز استان میسان خبر داده اند.

استان های عراق دیروز از جمله مراکز استان های ذی قار، میسان، القادسیه، واسط، بابل، نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، المثنی، دیاله و حتی کرکوک شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند و در جریان آنها نیز شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان، سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل بصورت سرزده از شعب منتخب بانک­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد:

همزمان با ابلاغ سیاست­‌های اعتباری سال ۱۴۰۳ بانک‌­ها و حسب دستور رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر بازدید سرزده از دستگاه­‌های خدمت‌رسان، جعفر حسینی سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه به همراه سربازرس و بازرس این حوزه به صورت سرزده از شعب منتخب بانک‌­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید، هیات بازرسی ضمن بررسی برخی از پرونده‌های تسهیلات پرداختی در شعب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات بانکی، تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات خرد خصوصاً تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری و عدم سخت­گیری در اخذ تضامین مازاد بر مقررات، عدم دریافت تصویر مدارک هویتی وفق بخشنامه بانک مرکزی داده شد.

در جریان این بازرسی، موضوع صف متقاضیان در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز مطالبه و بازرسی قرار گرفت.

همچنین رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات پرداختی و تاثیر آن بر ناترازی بانک‌­ها و تورم در جامعه، رعایت مقررات بانک مرکزی در ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی داخلی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و تعاونی و نرخ کارمزد خدمات مورد تاکید بازرس کل قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد