Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده روز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز با تلاش خیّران عرصه سلامت استان در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع احداث می‌شود.

وی ادامه داد: زیربنای این مرکز دیالیز سه‌هزار مترمربع در سه طبقه مجزا بوده و دستگاه‌های آن منطبق با آخرین فناوری و استاندارد بین‌المللی خرید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برای احداث و راه‌اندازی این مرکز خیّرساز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خیّران سلامت آذربایجان‌غربی هزینه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: این ساختمان قابلیت توسعه به چهار هزار مترمربع را دارد که می‌تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران دیالیزی استان شود.

آقازاده ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده عملیات اسکلت‌بندی ساختمان ۱۰۰ تخت‌خوابی خیّرساز دیالیز، طی ۶ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: ساختمان ۱۰۰ تخت‌خوابی خیّرساز دیالیز مرکز آموزشی و درمانی آیت‌الله طالقانی ارومیه تا ۱۸ ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی اعلام کرد: این مرکز برای حل مشکل بیماران دیالیزی راه‌اندازی می‌شود و در این راستا هر حمایتی را از خیران برای سرعت‌بخشی به امور انجام می‌دهیم.

دیالیز عمل ویژه بیماران کلیوی است که در طول ماه باید چندین بار تکرار شود و هزینه‌های زیادی را برای دولت و خانواده بیماران در پی دارد.

حدود یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار دیالیزی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که با توجه به توان تولیدی داخل، مشکلی در تامین لوازم مصرفی آنان وجود ندارد، ماهانه ۱۵ هزار جلسه دیالیز در آذربایجان‌غربی صورت می‌گیرد که با استفاده از لوازم تولید داخل همه آنها مورد حمایت تجهیزاتی است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیالیز و پیوند کلیه آذربایجان غربی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه    14 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

  پیش از خطبه ها؛   حجت الاسلام میرزایی ،  مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)   آذربایجان غربی در سخنانی به

تبیین اهمیت و الزامات تعلیم و تربیت مهدوی خواهد پرداخت.

مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان