Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: : ایثار یعنی گذشتن از خود برای دیگران و این ایثار در آتش‌نشانان شاخص‌تر است چرا که آن را در میدان عمل تجربه می‌کنند که هم عالی‌ترین خصلت اخلاقی است و هم بهترین نوع از خودگذشتگی.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که با حضور جمعی از آتش‌نشانان و نیروهای خدمات ایمنی شهرداری قم در رواق بالاسر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، عنوان کرد: در همه مناسبت‌های آستان مقدس، خادمان شهر مقدس قم به ویژه شهرداری یاری‌گر ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


​​​

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خدمت‌رسانی در اسلام، افزود: رسول گرامی اسلام در این باره‌ می‌فرمایند:«أیُّما مُسلمٍ خَـدَمَ قَوما مِن المُسلمینَ إلّا أعْطاهُ اللّه مِثْلَ عَدَدِهِم خُدّاما فی الجَنّةِ؛ هر مسلمانی که گروهی از مسلمانان را خدمت کند، خداوند به تعداد آنان در بهشت به او خدمتکار دهد»، این روایت رسول‌الله(ص) علاوه‌بر این ‌که اهمیت خدمت‌رسانی را می‌رساند، به خادمان، بشارت بهشت نیز می‌دهد.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های خادمان به ویژه آتش‌نشانان ایثار و از خودگذشتگی آنها است، خاطرنشان کرد: ایثار یعنی گذشتن از خود برای دیگران و این ایثار در شما آتش‌نشانان شاخص‌تر است چون هم مال و هم جان خود را در راستای نجات دیگران ایثار می‌کنید.

فلاحی اضافه کرد: امام سجاد علیه‌السلام در باب خدمت به عمویشان عباس علیه‌السلام اشاره کردند و فرمودند:«رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَی وَ فَدَی أَخَاهُ بِنَفْسِهِ؛ خدا حضرت عباس علیه‌السلام را رحمت کند! حقا که امام حسین علیه‌السلام را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای آن حضرت نمود»؛ این نشان می‌دهد که یکی از ویژگی‌های شاگردان مکتب سیدالشهدا(ع) ایثار و از خودگذشتگی است.

وی با اشاره به فرمایش امیرمؤمنان علی علیه‌السلام که فرمود «ایثار، عالی‌ترین خصلت اخلاقی است»، افزود: شما آتش‌نشانان این ایثار را در میدان عمل تجربه می‌کنید که هم عالی‌ترین خصلت اخلاقی است و هم بهترین نوع از خودگذشتگی.

مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان این‌که ما بزرگ‌ترین ایثارگران را انبیا، اولیا و شهدا می‌دانیم، تصریح کرد: امروز ما در سایه ایثار این بزرگواران زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم.

فلاحی حرم مطهر بانوی کرامت را خاستگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این انقلاب امروز با سکّانداری رهبر معظم انقلاب در دنیا می‌درخشد و چشم همگان را به خود خیره کرده است.

در ادامه این مراسم خطبه خوانی خادمان حرم مطهر با مداحی حسن اسداللهی، یکی از خادمان بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد و بعد از آن شرکت‌کنندگان در آیین خطبه‌خوانی به زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مشرف شدند.

گفتنی است، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز ۷ مهرماه، روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.

این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور، همچنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان

 ابراهیم بابایی گفت: این حادثه صبح امروز ١٠ اردیبهشت ماه با تماس شهروندان در بلوار آزادگان به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گزارش شد که بدون درنگ آتش نشانان از ایستگاه شماره ۴ در کمتر از ٢ دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

وی که در محل این حادثه حضور داشت افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه با آتش سوزی گسترده و حجم بسیار زیاد دود در منزل روبه رو شدند و با توجه به محبوس شدن یک مرد حدودأ ۴٠ ساله که در منزل تنها بوده است و به دلیل بیماری زمینه‌ای دچار تشنج شده بود، بلافاصله با عملیات جستجو و نجات از دل شعله‌های آتش نجات یافت.

وی گفت:آتش نشانان با اطفاء حریق و تحویل مصدوم به عوامل اورژانس، به عملیات خود پایان دادند.

بابایی خاطرنشان کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان علت یابی که در محل حادثه حضور داشتند در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند