Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:11:28 GMT

۱۷ سد تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۰۳۴۰

۱۷ سد تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد

قاسم تقی‌زاده خامسی روز پنجشنبه در آئین معارفه و تکریم مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان بوشهر افزود: باتوجه به نقش سدها در مدیریت سیلاب  تلاش می شود با بهره‌برداری به‌موقع از سدها زمینه استفاده بهینه از روان آب ها فراهم شود.

وی بیان کرد:  پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در برخی مناطق کشور بارش‌ها بیش از نرمال و در برخی مناطق درحد نرمال باشد و بارندگی مناسبی خواهیم داشت اما این بارش‌ها نباید ما را از مدیریت مصرف دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: ایران جزو  کشورهای خشک و نیمه خشک دنیاست و با توجه به تغییر اقلیم باید آب را به‌صورت مدیریت و برنامه‌ریزی شده مصرف کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در زمان حاضر به‌صورت میانگین ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی، هفت درصد شرب و سه درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود این درحالی است که صنعت ۲۰ برابر بخش کشاورزی شغل ایجاد می‌کند.

تقی‌زاده خامسی افزود: بوشهر به دلیل نزدیک بودن به دریا می‌تواند تمام صنایع آب بر را دراین استان متمرکز کرد.

وی اضافه کرد: مسئولان استان باید تلاش کنند این مزیت استان را به کشور معرفی و اعلام کنند بوشهر آب دریا دارد و مشکلی درخصوص تامین آب برای صنایع آب بر وشیرین کردن آب دریا وجود ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در زمان حاضر حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب آب برای استفاده کولینگهای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تخصیص داده شده و بیش از این هم می توانیم تخصیص بدهیم.

وی تاکید کرد: برای شیرین کردن آب دریا مانعی برای تخصیص نداریم و تلاش می‌شود آب بوشهر از درون خود تامین شود.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: وظیفه دولت و به نمایندگی ازآن وزارت نیرو تامین آب آشامیدنی است و این کار با تمام توان در حال انجام است.

وی گفت: هدر رفت آب در استان بوشهر۴۰ درصد است و با تدابیر اندیشیده شده با همت استان‌های معین تلاش می‌شود به تدریج این مشکل برطرف شود.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد:باتوجه به مرز آبی استان بوشهر با خلیج فارس بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی مورد نیاز این استان  باید از این منبع آبی عظیم تامین و وابستگی آن به استان‌های همجوار کاهش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای طرح انتقال آب دریا به ۱۷ استان کشور مطالعه وسیعی انجام شده تا آب آشامیدنی و صنعت آنها از دریا تامین شود.

وی ادامه داد: مطالعه این طرح تمام شده و باید به تصویب برسد.

تقی‌زاده خامسی گفت: یکی از مباحث مهم در طرح تعادل بخشی منابع آب جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و کنترل اضافه برداشت چاه های مجاز است.

وی در خصوص افزایش قیمت آب تاکید کرد: قیمت متعارف تولید آب در کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر متر مکعب است که از مردم فقط ۴۰۰ تومان دریافت می‌شود و برنامه‌ای برای افزایش نداریم.

دراین آئین علی محمدی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر معرفی و از خدمات شاپور رجایی تقدیر شد.

شاهپور رجایی اردیبهشت ماه امسال به عنوان مدیرکل جدید دفتر نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفای این وزارتخانه را معرفی و منصوب کرد.

در این مدت شرکت آب منطقه ای استان بوشهر با سرپرستی حسین باشی زادگان مدیریت شد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سدسازی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، قرمزها در دربی مرسی‌ساید در گودیسون پارک با نتیجه ۲-۰ مقابل آبی‌پوشان اورتون شکست خوردند. گل‌های جرد برنتویت و دومینیک کالورت لوین سه امتیاز را برای اورتون تثبیت کرد و شکست ناامیدکننده‌ای را برای لیورپول به ارمغان آوردند.

این نتیجه باعث شد تا قرمزها در رده دوم جدول قرار بگیرند و سه امتیاز از آرسنال صدرنشین فاصله داشته باشند. تنها چهار بازی تا پایان فصل برای یورگن کلوپ در آخرین فصلش باقی مانده است. منچستر سیتی هم با دو بازی کمتر در رده سوم قرار دارد و تنها یک امتیاز با لیورپول فاصله دارد.

لیورپول اکنون در دو بازی از سه بازی اخیر در لیگ برتر شکست خورده است تا امتیازات قابل توجهی را در رقابت قهرمانی از دست بدهد. کرگر پس از شکست مقابل اورتون تایید کرد که قرمزها دیگر در رقابت برای کسب قهرمانی نیستند.

او گفت: «شب اورتون است. کار آسانی نبوده و شما رکورد ضعیف آنها را در بازی‌های دربی دیده‌اید. آنها کاری فوق‌العاده انجام دادند، بنابراین به‌عنوان یک هوادار لیورپول باید آن را بپذیرید. تقریبا به‌نظر می‌رسد همه چیز به پایان رسیده و شانسی برای قهرمانی وجود ندارد. الان فقط تمرکز تیم باید روی این باشد که فصل را با قدرت به پایان برسانند.»

دیگر خبرها

  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا
  • لیورپول برابر اورتون هم ناکام ماند / بازگشت منچستر به جاده برد
  • لیورپول با شکست برابر اورتون از قهرمانی دور شد
  • کاپیتان سابق ناامید شد: لیورپول قهرمان لیگ نمی‌شود
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود