Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:18:41 GMT

اجرای مجلس تعزیه بازار شام در جوپار

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۰۵۱۰

اجرای مجلس تعزیه بازار شام در جوپار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی افضلی، مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار گفت: به مناسبت پنجم ماه صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم شبیه خوانی به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در شهر جوپار برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه به همین مناسبت مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) در شهر زیارتی جوپار شبیه خوانی می‌شود، افزود: این مجلس تعزیه از مجالس تعزیه غریب است که در روز جمعه ۱۲ مهر جاری، از بعد از نماز مغرب و عشا در کوچه شماره ۱۶ خیابان شریعتی جوپار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی تصریح کرد: هنرمندان حسینی، علی، مصطفی، محمد، اکبر، حمیدرضا، علی اکبر، ایمان و علی اصغر افضلی، معین، محمد و ثارالله انکوتی، محمدحسن مومنی، امیرعباس عربزاده، امیرعلی و سجاد پوراسترآبادی در اجرای تعزیه شهادت حضرت رقیه (س) شبیه خوانی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار از ابتدای ماه محرم تاکنون حدود ۱۵ مجلس تعزیه در سطح استان اجرا کرده است، بیان داشت: در مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) ماجرای ورود اسرای کربلا به شهر شام و کاخ یزید ملعون و سپس خرابه شام و شهادت دختر سه ساله امام حسین (ع) شبیه خوانی می‌شود.

گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار از گروه‌های فعال تعزیه در استان است که در تمام مناسبت‌های مذهبی اجرای برنامه دارد.

انتهای پیام/ب

جوپار میزبان مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام

دریافت 21 MB

فیلم: لیلا کایی

کد خبر 6096211

دیگر خبرها

  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • چهارپایه خوانی شهادت امام صادق (ع) در ده زیار
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • همه از اجرای طرح نور حمایت کنند
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟