Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@00:24:53 GMT

۹۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۰۸۶۷

۹۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرا می شود

حسینی، با اشاره به اجرای ۹۰ برنامه به مناسبت هفته دامپزشکی در استان سمنان گفت: این برنامه ها در قالب ۱۴ محور برای اجرایی شدن برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «حمیدرضا حسینی» در نشست خبری مناسبت هفته دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، تخصصی و ورزشی، برپایی میز خدمت و سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه، گل‌باران مزار مطهر شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حضور کارشناسان دامپزشکی در مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش و واکسیناسیون، سم‌پاشی و ویزیت رایگان در روستاها از مهمترین برنامه‌های هفته دامپزشکی در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان حضور در جمع دانشجویان دانشکده‌های دامپزشکی استان سمنان وانعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار و دانشگاه سمنان  را از دیگر برنامه های هفته دامپزشکی دراستان سمنان اعلام کردوافزود: تقدیر از کارمندان نمونه و اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی در غرب استان سمنان از دیگر برنامه‌های هفته دامپزشکی در استان سمنان است.

 

به گفته وی طرح توسعه یک کارخانه دارویی نیز در غرب استان سمنان کلنگ‌زنی خواهدشد.

 

حسینی با بیان اینکه در هفته دامپزشکی طیور بومی و روستایی برعلیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می شوند اضافه کرد:در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر نامگذاری سال جاری به عنوان سال (رونق تولید) و در جهت ارائه خدمات دامپزشکی، اداره کل دامپزشکی استان در نظر دارد در هفته دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون طیور بومی و روستایی برعلیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان اقدام کند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از کلیه صاحبان طیور بومی و روستایی درخواست کرد همکاری لازم را با اکیپهای عملیاتی ادارات دامپزشکی شهرستانها بعمل آورند.

 

وی اذعان داشت:در ضمن کلیه همشهریان وروستائیان می توانند جهت اطلاعات بیشتر با سامانه اطلاع رسانی دامپزشکی با شماره (1512) و یا ادارات دامپزشکی شهرستانها تماس حاصل کنند.

 

حسینی اداره دامپزشکی را دستگاهی سلامت‌محور و جزء دستگاه‌های واکنش سریع عنوان کردوافزود: در مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی، طیور و آبزیان و کنترل و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تلاش‌های زیادی در اداره کل دامپزشکی استان سمنان انجام شده و این اداره کل بسترسازی امنیت بهداشتی در جامعه است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از وجود ۵۱۱ واحد مرغداری در استان سمنان خبردادو افزود: از این تعداد، ۴۲۱ واحد مرغداری گوشتی بوده که با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره فعالیت می‌کنند و به‌طور متوسط می‌توانند ۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در یک سال داشته باشند و باید بر روند فعالیت‌های آنها نظارت شود.

 

وی با اشاره به فعالیت ۴۲ واحد مرغ تخم‌گذار نیز در استان سمنان با ظرفیت دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه اظهارداشت:همچنین ۱۲ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت دو هزار قطعه و شش واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۱۲ هزار قطعه ظرفیت فعالیت می‌کنند.

 

حسینی ضمن بیان اینکه هشت کشتارگاه صنعتی طیور در استان سمنان فعال است، تاکید کرد: سه کشتارگاه دارای خط مکانیزه کشتارگاهی هستند که مزیت آن‌ها بهداشتی بودن است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه مردم بهترین ناظران برای کیفیت محصولات پروتئینی مانند مرغ است، ابراز کرد: مصرف‌کنندگان گوشت مرغ می‌توانند با ارسال کد نوشته‌شده بر روی بسته‌بندی طیور به سامانه ۳۰۰۰۸۶۰۵ به اطلاعات تکمیلی مانند محل تولید مرغ دست یابند.

 

وی درخصوص نظارت بر حمل مرغ نیز، تاکید کرد: نظارت بر هر خودروی حمل گوشت یخچال‌دار صورت می گیرد به این شکل که هر خودرو ظرفیت حمل یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ لاشه گوشت مرغ را دارد و هر کشتارگاه هر شب ۳۰ تا ۴۰ هزار قطعه کشتار دارد و لذا تمام آمارها قابل کنترل هستند.

 

حسینی با اشاره به اینکه کشتار به صورت فیزیکی کنترل می‌شود اظهارداشت: برخی اوقات هم به شکلی سهوی ممکن است باقی مانده لاشه مرغ مثلا سنگدان، قلب یا روده در داخل لاشه مرغ باقی بماند، شهروندان می‌توانند این تخلفات را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اعلام کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه مرغ‌های تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه باقیمانده دارویی است، تاکید کرد: بخشی از گوشت مرغ توزیع شده در استان سمنان تولیدی استان نیست.

 

وی جمعیت دامی استان سمنان را ۵۵ هزار رأس دام سنگین ذکر کردوافزود: ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

 

حسینی تصریح کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس گوسفند و بز در استان سمنان پرورش داده می‌شود که عمده آن متعلق به عشایر این استان است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه سمنان قطب تولید دارویی کشور محسوب می‌شود، گفت: ۵۵ درصد داروهای دامپزشکی ایران در این استان تولید می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان با توجه به تراکم جمعیت نقشی مهم در تولید داروهای دامی در کشور دارد اذعان داشت: ۱۸ واحد تولیدی در این استان در زمینه تولید انواع داروی دام و طیور، مکمل و مواد بیولوژیکی فعالیت دارد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد خبرگزاری شبستان روزنامه هرمزگان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش بیست و یکمین همایش پیرغلامان حسینی پای کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد علیرمضانی رئیس کمیته رسانه، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی استان کرمان عصر امروز در نخستین نشست کمیته اطلاع‌رسانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد، اظهار داشت: کرمان افتخار میزبانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان، پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی از مهمترین کمیته‌های این همایش است، گفت: استان کرمان هیئت‌های بزرگی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های هیئت‌های بزرگ و به‌نام استان استفاده کرد تا پیرغلامان بتوانند به‌خصوص در هیئت‌های بزرگ خانگی و خانه‌های حسینی برنامه اجرا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه باید برای بیش از 40 برنامه از امروز، برنامه‌ریزی داشته و ظرفیت‌سنجی کنیم، بیان کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌هایی که در مسائل مذهبی به صورت تخصصی کار می‌کنند باید پای کار باشند تا بتوان به بهترین نحو این همایش را پوشش داد.

وی با اشاره اینکه هیئت‌های شاخص استان کرمان باید شناسایی و تا چند روز آینده معرفی شوند، افزود: هر چه سریع‌تر باید با ساخت کلیپ‌های ویدئویی ویژه اطلاع‌رسانی را شروع کنیم و تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش همایش پیرغلامان حسینی پای کار است.

علیرمضانی افزود: در تلویزیون نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای معرفی و پوشش بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شبکه‌های مختلف سراسری استفاده کرده و برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهری و محیطی متناسب با برگزاری این همایش باید به نحو احسن انجام شود، بیان کرد: همایش پیرغلامان برای ما مهم است و برکات وجود امام حسین علیه السلام و این برنامه هم شامل حال همه می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه مهمترین رکن اجلاس برای خروجی کار، بهترین شکل اطلاع‌رسانی کردن کار است و باید هم‌افزایی با کمیته اطلاع‌رسانی داشت، افزود: فضای مجازی خیلی مهم است و باید کلیپ و برنامه‌های زیبا با هشتگ‌های واحد ساخته و در فضای مجازی منتشر شود تا گستره انتشار وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی