Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات استان خوزستان با بیا اینکه،گمرکات مرزی این استان هزینه‌‌ای بابت کاپوتاژ خودرو (اخذ مجوز خروج) در ایام اربعین دریافت نمی‌کند، از احتمال اعلام محدودیت کاپوتاژ در نیمه دوم مهر ماه با پیگیری گمرک عراق خبر داد. ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه پیش از این در جهت ارائه تسهیلات به زوار اربعین حسینی، میزان هزینه کاپوتاژ 20 هزار تومان اعلام شده بود، گفت: درحال حاضر با پیگیریهای صورت گرفته هماهنگی‌‌‌های لازم برای عدم دریافت هزینه از متقاضیان کاپوتاژ خودرو به مقصد عراق انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: برای انجام فرایند کاپوتاژ متقاضیان می‌توانند به سایت گمرک ایران مراجعه کنند، البته کارکنان گمرک در نقاط مرزی نیز این خدمت را به زوار اربعین حسینی ارائه خواهند کرد.

بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا از گمرک شهید رجایی

بلوطی با اشاره به پیگیری گمرک عراق در مرز چذابه برای اعمال محدودیت در ورود خودروهای ایرانی گفت: این احتمال وجود دارد که از پانزدهم تا پایان مهرماه امسال فرایند کاپوتاژ خودروهای ایرانی متوقف شود.

وی افزود، ظهر امروز جلسه ای با حضور فرماندار دشت آزادگان و مسئول گمرک عراق در مرز جذابه برگزار می‌شود تا وضعیت این محدودیت مشخص شود.

مدیر کل گمرک اهواز تاکید کرد، تا کنون هیچ گونه محدودیتی در این خصوص اعلام نشده و گمرک بدون دریافت هزینه در حال ارائه خدمات به متقاضیان کاپوتاژ به مقصد عراق است.

این مدیر گمرکی در خصوص اسناد مورد نیاز برای انجام رویه کاپوتاژ گفت: برای انجام این رویه مدارکی مانند سند خودرو و اسناد شناسایی هویتی دریافت می‌شود و در صورت فقدان نیز بایستی اسناد مشابه به گمرک تحویل شود.

وی افزود، کاپوتاژ برای مدت سه ماه انجام می‌شود که در صورت درخواست متقاضیان این مدت قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گمرک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای متقاضیانی که در شهرها بخصوص شهرهای بزرگ زمین تخصیص نیابد، می‌توانند در روستاهای حریم شهرها زمین دریافت کنند.

غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تامین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی که عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در حال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن‌دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح‌ هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین