Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم‌ بنامولایی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح کلینیک صنعت، معدن و تجارت سازمان بسیج مهندسین استان البرز، با تاکید بر اهمیت حل مشکلات موجود بر سر راه صنعت و کسب و کار، اظهار کرد: کارشناسی و شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای سه قوه از وظایف اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به اینکه طرف های خارجی در گذشته توانایی های ایران در بخش صنعت را نمی شناختند و بیشتر با صنایع دستی کشورمان آشنا بودند، گفت: با ورود هئیت های خارجی و بازدید آنها از صنایع ایران با توانایی های هایتک ما آشنا شدند، سعی کردیم تجارت خارجی و بازار فروش کشور را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه در اتاق بازرگانی البرز ارائه آموزش های کاربردی و راه اندازی مرکز تسهیل گری در راستای تعامل میان دانشگاه و صنعت شکل گرفت، ادامه داد: برنامه هایی را برای طرح های استارت آپی و دانش بنیان و مدیریت آنها دنبال کردیم.

بنامولایی بیان کرد: در کشور باید این نگاه ایجاد شود که دولت زیرساخت ها را آماده کرده و در ادامه با هدایت های لازم کار را به مردم بسپارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز حاصل تصمیم های نادرست دیروز است، افزود: در اتاق البرز بعد از را اندازی تعامل با دانشگاه، نگاه تفکر تولید بدون کارخانه شکل گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید امروز خام فروشی کنیم، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود و راه اندازی صنایعی که مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد با اهمیت است.

از ایران کُد که را بر روی کالاها نصب شد استفاده درستی نکرده ایم، فقط برای کشور هزینه داشته استبنامولایی با اشاره به اینکه صنایع کشور مانند صنعت غذا و یا دارو فرمول های ترکیبی می خواهد، عنوان کرد: صنعت ما سنتی است که باید پیشرفته و علمی شود، این مهم توسط کلینیک صنعت و با تغییر فرآیند تولید و قالب کار عملی می شود.

وی با تاکید بر اینکه کلینیک صنعت متناسب با نیاز کشور و سرانه مصرف ایرادها را پیدا کرده و اصلاح می کند، گفت: مواردی مانند اتوماسیون کردن کارها برای افزایش تولید از وظایف کلینیک صنعت است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز توضیح داد: در کنار تولید بدون کارخانه، فلاحت در فراغت نیز در اتاق بازرگانی البرز مورد توجه بوده است، اعتقاد داریم برای داشتن اقتصادی که متکی به نفت نباشد باید آموزش های کسب و کار را از دوران کودکی در میان فرزدانمان داشته باشیم.

بنامولایی با این توضیح که در کنار تسهیل گری باید یک شهرک تحقیقاتی ایجاد کنیم، گفت: چون شیوه کسب و کار در دنیای امروز تغییر پیدا کرده است و باید سیستم کار را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه بحث ایران کُد را بر روی کالاها داریم که استفاده درستی از آن نکرده ایم و فقط برای کشور هزینه داشته است، گفت: این در حالی است که با این بارکدها می توانیم میزان تولید و مصرف یک کالا را کنترل کنیم، این مورد نیز در کلینیک صنعت پیگیری می شود.

کاخ مروارید را متروکه شده است

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اینکه بکارگیری ظرفیت کار واحدهای صنعتی تعطیل یا واحدهایی که تنها با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت کار می کنند در کشورهایی ماننند عراق اهمیت دارد، افزود: در این‌ قالب صنایع اشباع کشور را به آنجا می بریم که در این قالب سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی را داریم، از طرفی آنها را به صنایع برگشت پذیر برای کشورمان تبدیل شده و با سرمایه حاصل از فعالیتشان صنایع داخل کشور را بروز می کنیم.

بنامولایی با تاکید بر اینکه در سازمان بسیج مهندسین نوسازی صنایع  و بازسازی آن دنبال می شود، افزود: در کنار این موارد پرداختن به بحث گردشگری نیز در تولید سرمایه مهم است در این راستا بر اساس افق مدنظر در سال ۱۴۰۴ باید ۲۵ میلیون گردشگر در ایران داشته باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت حضور گردشگران مختلف زیارتی، سیاحتی و یا سلامت در ایران گفت: در همه جای دنیا با استفاده از ظرفیت آثار تاریخی در جذب گردشگر به درآمد می رسند اما با تاریخ خود در جنگ هستیم؛ در حالی که می توانیم از آن گردش اقتصادی ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه باید نگاه ها به گردشگری را تغییر دهیم تا به رونق برسیم، عنوان کرد: در کرج بنایی مانند کاخ مروارید را متروکه کرده ایم باید آن را احیا کرده و از طریق این کاخ جذب گردشگر داشته باشیم.

کد خبر 4735984

منبع: مهر

کلیدواژه: کاخ مروارید عراق ایران مهر اتاق بازرگانی البرز شهرستان کرج اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گرگان گردشگری اجلاس جاده ابریشم شهرکرد بیرجند آتش نشانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرمحمد رضایی از طراحان بازی رویداد ملی بازی آرا  گفت: رویداد ملی بازی آرا که با هدف تولید و رشد بازی‌های محتوایی برگزار می‌شود، کمک به صنعت تولید بازی فاخر ایرانی اسلامی است.

رضایی افزود: بازی سازان خوبی داریم که به محتوا خوب پرداختند، اما حمایتی از آنها نشده و فکر می‌کنم مثل سینما که سه نوع سینما داریم ما در بازی هم همینطور هستیم بازی تجاری است و نوع دیگر به آنها پرداخته می‌شود و از آنها حمایت می‌شوند و بازی‌های که قرار است فاخر باشند و نشان دهنده فرهنگ و ارزش‌های ایرانی باشند، احتیاج به حمایت‌های بیشتری دارند تا بتوانند شکل بگیرند و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بازی‌های ایرانی باشیم.

رویداد محتوایی بازی آرا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم اردیبهشت با معرفی بازی های منتخب در تهران برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است