Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صادقی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دوازدهمین همایش کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری گام بلندی در راستای توجه به حقوق اطفال و کودکان است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و استاندارد های جهانی و همچنین شاخص های مقبولی که در پیمان نامه حقوق کودک پیش بینی شده است فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: آسیب های اجتماعی در کشور ما یکی از موضوعاتی است که در همه دغدغه مند ها را به خود معطوف کرده و مقام معظم رهبری در این زمینه تاکیدات بسیاری دارند و شروع و فراوانی آن را در شأن جامعه اسلامی نمی‌دانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی به نوعی به حقوق کودکان برمی‌گردد و اطفال و نوجوانان یکی از قشر هایی است که در این زمینه درگیر هستند.

مدیریت متمرکز و اقدام جهادی در زمینه آسیب های اجتماعی یک ضرورت است

صادقی ابراز داشت: با توجه به ضعفی که ما در هماهنگی بین بخشی داریم ساماندهی واحد، مدیریت متمرکز و اقدام جهادی در زمینه آسیب های اجتماعی یک ضرورت و یک اولویت است و حتماً باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: مدیریت کردن آسیب‌های اجتماعی عموماً با روش های نرم و غیر سرکوبگرانه امکان‌پذیر است و توسل به مجازات استفاده از ابزارهای کیفری برای اداره جامعه باید در حداقل باشد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ادامه داد: هرچقدر دستگاه‌های متولی امر بتوانند مدیریت توانمند در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و ریز موضوعات در مرجع قضایی کمتر خواهد بود.

این مسئول گفت: اینکه ما در استان کرمانشاه هر سال ورودی دادسرا عدد بزرگی است یا در ماه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مراجعه کننده به دادسرا داشته باشیم خیلی زیبنده نیست.

ضرورت عمل به تکلیف قانونی توسط دستگاه ها برای کاستن پرونده های ورودی به دادسرا

صادقی بیان داشت: برای کاستن از ورودی ها لازم است دستگاه های وظیفه مند و دستگاههایی که در زمینه مدیریت آسیب ها دارای تکلیف قانونی هستند به وظیفه خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی حتماً متولی واحد می خواهیم و نیازمند یک مدیریت جهادی هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه ما در شناسایی افرادی که بستر و همچنین ظرفیت های بزهکارانه دارند در نظام آموزشی خلاء هایی داریم گفت: در نظام آموزشی افرادی هستند که از مدرسه گریزان و پرخاشگر هستند و در محیط‌های آموزشی سازگاری محیطی ندارند شناسایی این افراد و اقدامات پیش دستانه از افتادن آنها در ورطه جرم در آینده جلوگیری خواهد کرد.

این مسئول گفت: برای اینکه کودکان به سمت ارتکاب مجرمانه نروند نیازمند این است که نظام آموزشی ما یک سامانه‌ای برای غربالگری این آسیب ها و استعداد های مجرمانه داشته باشد و برای آنها تدبیر شود.

وی افزود: هچنین ما در نظام حقوقی برای بزه‌دیدگی متولی خاصی نداریم این در حالی است که می تواند آثار متعددی برای بزه‌دیده و خانواده داشته باشد لذا به لحاظ روحی و اجتماعی افراد بزه‌دیده نیازمند حمایت هستند.

صادقی بیان داشت: در استان کرمانشاه شاید به عنوان اولین استان مجمع قضایی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان راه اندازی شده است لذا لازم است با همت فرمانده انتظامی استان پلیس تخصصی ویژه نوجوانان و اطفال را داشته باشیم که این حلقه دادرسی افتراقی تکمیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه جرائمی که اطفال بیشتر مرتکب می شوند سرقت ایراد ضرب و جرح عمدی و خشونت هایی است که در محیط های اجتماعی و خانگی است.

حضور مدیریت نشده کودکان در فضای مجازی خانواده‌ها را نگران کرده است

این مسئول ادامه داد: حضور مدیریت نشده کودکان در فضای مجازی خانواده‌ها را نگران کرده است و ابزارهای کنترلی هم در اختیار خانواده‌ها نیست لذا ضرورت دارد برای مدیریت این مهم چاره اندیشی کرد.

وی خاطر نشان کرد: دسترسی کودکان به اقلام ممنوع در برخی از نقاط کرمانشاه به سهولت امکان پذیر است و در جایی که والدین هر دو اعتیاد دارند دسترسی به مواد مخدر کار سختی نیست.

صادقی گفت: در کرمانشاه کودکان زباله‌گرد بسیار مشاهده می شوند که بهداشت و سلامت آنها جای نگرانی دارد همچنین فرزندانی که والدین آنها زندانی هستند متولی خاصی ندارند اگرچه انجمن حمایت از خانواده زندانیان در این راستا وجود دارد اما این کافی نیست و ضرورت دارد برای این افراد تدبیر شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی جرائم هم با مشکل بزرگ مواجه هستیم و استفاده ابزاری از کودکان به خصوص در جایی که به دیده واقع می شوند برای تحریک احساسات عمومی جامعه امر پسندیده‌ای نیست.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: آنچه که اصحاب رسانه در مورد کودکان و جرائم واقع شده بر آن ها انعکاس می‌دهند گاهی خالی از واقعیت است و مطالبات عمومی جامعه را افزایش می‌دهد و گاهی افشاء هویت بزه‌دیده ادامه زندگی سالم را از آنها خواهد گرفت اصحاب رسانه باید ملتزم باشند در جایی که از کودکان روایتی مطرح می‌کنند و دغدغه‌های در این زمینه دارند با رعایت چارچوب های قانونی باشد.

کد خبر 4735963

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسین صادقی قانون آئین دادرسی کیفری حقوق کودکان دادستان کرمانشاه اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گرگان گردشگری اجلاس جاده ابریشم شهرکرد بیرجند آتش نشانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور که در جریان نزول بارش رحمت الهی در منطقه سعدی حضور داشت، از تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت احمدبن موسی (ع) افزود: تدبیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب باعث شد تا از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

او همچنین به اقدام به‌موقع گروه‌های جهادی نواحی مقاومت بسیج شیراز و نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز در کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی در برخی نقاط اشاره کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این باره گفت: به دستور شهردار شیراز و اختیار ویژه‌ای که به این سازمان داده شد، این سیل‌بند در چندماه گذشته احداث و هم‌اکنون آب پشت آن جمع و آرام‌سازی و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علی‌حسین عباسی بیان کرد: این سیل‌بند اگر نبود، با حرکت این حجم از آب به سمت سعدی باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شد؛ بنابراین گزارش؛ بند‌های کنترل سیلاب سعدی با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از انتقال رسوب بیشتر به سمت پایین‌دست احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی