Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، گفت، نهادهای جهان بر منافع اقتصادی و نه ارزش‌های اخلاقی متکی هستند.

به گزارش ایسنا، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی در مقاله‌ای که مجله "تایم" آمریکا به مناسبت سالگرد کشته شدن نامزد وی منتشر کرد، نوشت، بعد از گذشت یک سال اولین چیزی که به ذهنم خطور می‌کند ناامیدی بزرگ است زیرا نهادهای جهان بر منافع اقتصادی و نه ارزش‌های اخلاقی متکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز شاهدیم روزی که جمال کشته شد ارزش‌های اصولی حقوق بشر ، حاکمیت قانون بین‌المللی  و ارکان دیپلماسی نیز از بین رفت.

جنگیز نوشت، آنچه برای جمال رخ داد میزان چشم‌پوشی جهان عرب از حقوق بشر را آشکار کرد. نام جمال اکنون تمام افراد ناشناخته این منطقه را به تصویر می‌کشد که مایل به سخن گفتن هستند، اما نمی‌توانند آنچه را می‌خواهند بیان کنند و این باعث شده در رسانه‌ ها ناشناس باقی بمانند.

وی ادامه داد: آنها تلاش کردند جمال را برای همیشه ساکت نگه دارند اما بجای این امر،  وی سمبل وجدان اخلاقی و جمعی ما و صدای بی صدایان در خاورمیانه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدیجه چنگیز جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی

فرودگاه بین المللی «آل مکتوم» دبی با ترمینال‌های جدید و ظرفیت پذیرایی از ۲۶۰ میلیون مسافر در سال به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. طرح‌ها شامل ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند و ارتباطات حمل و نقل عمومی بهبود یافته برای کاهش آثار آلایندگی کربن است.

به گزارش روزیاتو، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به‌تازگی (۲۸ آوریل ۲۰۲۴) به طراحی نهایی پایانه‌های مسافربری جدید در فرودگاه بین المللی آل مکتوم چراغ سبز نشان داد.

کشور امارات در حال آماده‌سازی زمینه برای رشد هرچه بیشتر بخش هوانوردی دبی در ۴۰ سال آینده است.

طرح ۲.۵ میلیارد دلاری اولین استادیوم زیر آب جهان با سقف شیشه‌ای در دبی

فرودگاهی با بیشترین گنجایش در جهان

بیشتر مسافرینی که به دبی سفر می‌کنند به فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) وارد می‌شوند. این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ تعداد ۸۶.۹ میلیون مسافر را به خود دید.

با این حال، دبی ورلد سنترال (DWC) که با نام فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نیز شناخته می‌شود، به سرعت در حال رشد به‌عنوان یک مرکز مهم مسافری و باری است. با تایید طرح‌های نهایی و ساخت و ساز در حال انجام، وضعیت فرودگاه DWC رفته رفته تکامل خواهد یافت.

حاکم دبی فاش کرد که پنج ترمینال مسافربری که برای ساخت آن‌ها بودجه ۱۲۸ میلیارد درهمی (۳۵ میلیارد دلاری) در نظر گرفته شده است، در نهایت ظرفیت مسافری فرودگاه را به ۲۶۰ میلیون نفر در سال افزایش می‌دهد که درنهایت عنوان «بزرگترین گنجایش جهان» را برایش به ارمغان خواهد آورد.

او همچنین اشاره کرد که فرودگاه DWC پنج برابر بزرگتر از فرودگاه بین المللی فعلی دبی خواهد بود و قرار است طی ۱۰ سال به تدریج تمام فعالیت‌ها از DXB به تاسیسات جدید انتقال یابد.

بر اساس این اطلاعیه، فاز اولیه این پروژه قرار است در همین بازه زمانی تکمیل شود و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

۴۰۰ گیت هواپیما

دبی چشم‌انداز‌های بلندپروازانه‌ای برای فرودگاه DWC خود دارد. با برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند موازی، یک سیستم جابجایی خودکار برای مسافران، و یک مرکز حمل و نقل یکپارچه، این فرودگاه آماده است تا شاهد توسعه چشمگیری باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این فرودگاه در مجموع ۷۰ کیلومتر مربع مساحت داشته باشد و سالانه ظرفیت حمل ۱۲ میلیون تن بار را خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است