Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:32:54 GMT

سرگردانی دانش آموزان دبیرستانی آوه

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۱۴۹۸

شماری از دانش آموزان آوه‌ای در دبیرستان موجود شهر پذیرش نشده اند و همین مسأله دچار سرگردانی آن‌ها بین استان‌های قم و مرکزی شده است.

امام جمعه آوه در این خصوص به ایرنا، گفت: متاسفانه امسال در مقطع دبیرستان و هنرستان کلاسی برگزار نشده است.
حجت الاسلام «محمد جواد نکویی ماهانی» افزود: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم برای ادامه تحصیل ناگزیرند به شهر‌های ساوه و جعفریه رفت و آمد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برخی از دانش آموزان نیز به همین دلیل از ادامه تحصیل منصرف شدند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر لزوم ترویج و توسعه آموزش تاکید کرده‌اند، گفت: مدیر و معاون دبیرستان مدرسه را تعطیل کردند و باعث به سختی افتادن دانش آموزان و خانواده‌ها شده اند.

نایب رئیس شورای شهر آوه نیز توضیح داد: با اینکه بار‌ها از مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه به منظور تشکیل جلسه در این خصوص یا شورای فرهنگ عمومی آوه دعوت به عمل آمده است، اما وی در این در جلسات حضور نیافته و پاسخگو نیست.
«رضا ایاز» گفت: متاسفانه مدیر و معلم‌های دبیرستان وظایف خود را به درستی انجام ندادند و بدین ترتیب دانش آموزان برای ادامه تحصیل مجبور شدند که در دبیرستان شهر جعفریه (حوزه استان قم) ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: مدارس شهر جعفریه از پذیرش دانش آموزان آوه‌ای به دلیل اینکه از استان دیگری محسوب می‌شوند امتناع می‌ورزند.
ایاز گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان ساوه می‌تواند تدابیری بیندیشند تا با تجمیع دانش آموزان روستا‌های همجوار آوه مانند «عباس آباد»، «صالح آباد» و «اندیس» در دبیرستان شهر آوه، تعداد دانش آموزان را به حد نصاب لازم برسد.

** تعداد پایین دانش آموزان و چالش انتخاب رشته
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این خصوص به ایرنا، گفت: در ادعای حضور نیافتن وی در جلسات شهر آوه، گفت: معاون آموزشی این اداره چندین بار در جلساتی که با مشکلات آموزشی در شهر آوه مرتبط بوده، شرکت داشته است.

«ابراهیم فراشیانی» اظهار داشت: در سال گذشته ۲۵ دانش آموز در مقطع سوم راهنمایی شهر آوه تحصیل می‌کردند که این دانش آموزان با ورود به مقطع دبیرستان می‌باید انتخاب رشته کنند.

وی ادامه داد: انتخاب رشته دانش آموزان با در نظر گرفتن هدایت تحصیلی و علایق شخصی هر یک با هم متفاوت است و همین موضوع سبب شده است که تعداد آن‌ها برای تشکیل کلاس‌های مختلف به حد نصاب نرسد.
وی گفت: با توجه به جامعه آماری پایین دانش آموزان مقطع تحصیلی مورد نظر، امکانات دولت این اجازه را نمی‌دهد که برای هر رشته کلاس جداگانه‌ای تشکیل دهد مگر آنکه همه دانش‌آموزان مجاب شوند تا در یک رشته تحصیل کنند که اقدام منطقی و درستی نیست.
فراشیانی اظهار داشت: هم اکنون در مقطع دبیرستان دخترانه برای یک رشته کلاس دایر است، اما این موضوع به زیان دانش‌آموز است که در رشته‌ای برخلاف هدایت تحصیلی و علاقه اش درس بخواند.
وی افزود: برای تعدادی از دانش آموزان دختر آوه‌ای که به منظور تحصیل به ساوه می‌آیند خوابگاه تامین شده است.
آوه با چهار هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب ساوه واقع است و از مراکز اصلی دامداری و تامین گوشت استان مرکزی محسوب می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارز اربعین ۹۸ گروه عظام جعفر کاشانی مرز خسروی گذرگاه البوکمال القائم لردگان تابناک ساوه آموزش و پرورش ارز اربعین ۹۸ گروه عظام جعفر کاشانی مرز خسروی گذرگاه البوکمال القائم لردگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901774

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند