Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@07:14:22 GMT

محسن لرستانی چرا به فساد فی الارض متهم شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۱۶۰۹

محسن لرستانی چرا به فساد فی الارض متهم شد؟

خرداد؛ حکم افساد فی الارض محسن لرستانی خواننده ایرانی صادر شده است و رسانه‌های مختلف شروع به گمانه زنی در مورد جرائم مرتکب شده از سوی او پرداختند.


وکیل محسن لرستانی در گفتگو با رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی با تاکید بر اینکه موکلش شاکی خصوصی ندارد، علت بازداشت را چت‌های خصوصی این خواننده عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما بر اساس پیگیری‌ها و بر اساس شنیده‌ها از دادگاه انقلاب، اتهام محسن لرستانی به موضوع دیگری باز می‌گردد که در آن پرونده عده زیادی از دختران جوان نیز حضور دارند.
بر اساس شنیده‌ها اخیرا تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.
البته تا این لحظه هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرونده‌های رقصنده‌ها و لرستانی دارای بازپرس مشترک و زمان رسیدگی یکسانی هست.
محسن لرستانی ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.
در این میان حتی طی چند روز اخیر شایعات زیادی از به قتل رسیدن این خواننده معروف در زندان منتشر شده بود.
در قانون مجازات اسلامی در خصوص اتهام افساد فی الارض آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.
تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»

منبع: رکنا برچسب ها: وکیل محسن لرستانی ، محسن لرستانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن لرستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092555

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم