Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیژن نامدار زنگنه امروز پنجشنبه در هتل متروپل مسکو محل برگزاری نشست اوپک گازی، نخست با سورن پاپیکیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان دیدار کرد.

وی در این دیدار برگسترش روزافزون روابط دو کشور در حوزه انرژی علی‌الخصوص گاز تاکید کرد و چشم انداز همکاریهای تهران و ایروان را با توجه به ارتباطات مستمر سران دو کشور مثبت خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیران ایران و ارمنستان در ادامه این دیدار تازه ترین طرح‌های دوجانبه میان دو کشور مورد بررسی قرار دادند.

زنگنه دیدار دیگری نیز با شدید الکعبی وزیر امور خارجه قطر داشت و در آن دوطرفه به تبادل نظر در خصوص تازه ترین تحولات در حوزه انرژی و انتقال امن و صادرات گاز به گفت‌وگو  و تبادل نظر پرداختند. 

گفتنی است، اجلاس کشورهای صادر کننده گاز نخستین بار در تهران و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و افزایش تعداد اعضا در بیست و یکمین دوره آن در مسکو نشان می‌دهد که طرحی موفق بوده است ضمن اینکه امسال قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه برگزار شود.

اجلاس کشورهای صادر کننده گاز امروز به محلی برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات تبدیل شده است و افزایش تعداد اعضا نیز نشان می‌دهد ابتکار جمهوری اسلامی ایران نتیجه بخش بوده است.

زنگنه که چهارشنبه وارد روسیه شده است دیروز در نشستی درباره نفت در نخستین روز هفته انرژی روسیه سخنرانی کرد و اقدامات آمریکا علیه ملت ایران را تبدیل نفت به اسلحه علیه دیگر کشورها عنوان کرد. 

وی خاطرنشان کرد: اینکه از نفت و گاز به عنوان سلاح علیه ما استفاده می‌شود، بد است و ما معتقدیم که این سلاح نیست و نفت و گاز ماده خام است که باید برای رفاه مردم و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استفاده شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان انرژی اوپک گازی جمهوری اسلامی ایران قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان

  مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو در این آیین با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش در حل مسائل شرکت توزیع برق همدان جای قدردانی دارد، گفت: مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان پیش نیازهایی، چون تفکر، دانش‌ورزی و ارتقای بهره‌وری را پشت سر گذاشته و حرکت به سمت بهره‌گیری از علم و دانش در حل مسائل دارد.

مصطفی شاه بوداغیان با بیان اینکه تصمیمات آینده ما بر مبنای داده‌ها و هوش مصنوعی است که باید به بهترین شکل از آن‌ها برخوردار شد، اظهار کرد: ستادی در وزارت نیرو شکل می‌گیرد که نیرو‌های شرکت توزیع برق استان همدان می‌تواند با ارتباط‌گیری با آن سرعت پیشرفت کار خود را را در پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بیشتر کنند.

شاه بوداغیان با بیان اینکه امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی‌هایی را با درصد خطای بسیار پایین داشته باشیم، گفت: شرکت توانیر و مجموع شرکت توزیع در این مسیر قدم گذاشتند و امیدواریم در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که همه فرآیند‌ها بر مبنای واقعیت‌ها و داده‌ها باشد و تصمیمات کاملا علمی شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ناترازی در صنعت برق داشتیم بنابراین باید تغییر در حوزه مصرف صورت بگیرد و به اعتدال در مصرف برسیم.

امیرضا یوسفیان با بیان اینکه امروز حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است، گفت: از صرفه‌جویی می‌توانیم به سمت تامین تولید برویم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه در موضوع مصرف در همه حوزه‌ها ناترازی وجود دارد بر فرهنگ مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: در خیلی از حوزه‌ها از جمله آب اهل اسراف هستیم و امروز فروچاله‌هایی که به وجود آمده، نتیجه مصرف بی‌رویه ماست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تامین آب شرب شهر همدان با تلاش‌های انجام شده و اهتمام دولت، گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی و کمبود ذخایر منابع آبی توانستیم آب لازم را تامین کنیم تا مشکل آب همدان حل شود، با این حال از آب برای شستشوی منازل و خودرو‌ها استفاده می‌کنیم که این مسائل نیاز به تحلیل رفتار‌های فرهنگی دارد.

او با بیان اینکه کارگر ماهر و پرانگیزه رکن جهش تولید است، افزود: نگاه وزارت نیرو به کار و کارگر و نیروی انسانی منطبق بر نگاهی است که دین اسلام تبیین و تاکید کرده است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم