Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@13:09:44 GMT

ضعف اقتصادی؛ تهدیدی برای انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۲۱۷۴

ضعف اقتصادی؛ تهدیدی برای انقلاب اسلامی

به گزاش ایکنا از البرز، علی اصغر شهبازی، رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، 11 مهرماه در مراسم افتتاح کلینیک صنعت معدن و تجارت سازمان بسیج مهندسین استان البرز که با همکاری جهاد دانشگاهی، بسیج مهندسین و اتاق بازرگانی البرز انجام شد،‌ با اشاره به اینکه شکل جنگ امروز دیگر نظامی نیست، ادامه داد: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم بسیج باز هم با استفاده از سرمایه های مردمی، نقش خود را برای بهبود شرایط موجود ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سازمان بسیج سه پیش فرض وجود دارد که طبق این پیش فرض‌ها بسیج به عنوان یک نیروی خودسازمان دهنده خود را با شرایط و مقتضیات کشور هماهنگ کرده و اقدامات لازم را صورت می دهد.
این مسئول با بیان اینکه بسیج در شرایط فعلی خود را برای جنگ اقتصادی و مقابله با آسیب‌های دشمنان در این حوزه آماده کرده است، گفت: بسیج امتداد مردمی دستگاه ها و ادارات است و قرار نیست نقش و جایگاه هیچ دستگاهی را بازی کند.
رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان اینکه بسیج از نیروهای اجتماعی دستگاه های مختلف برای کارآمدتر شدن نظام بهره می‌گیرد، افزود: بسیج به عنوان یک تسهیلگر نه تصدی‌گر نیروهای مردمی را متناسب با مقتضیات زمان سازماندهی می کند.
شهبازی با اشاره به اینکه ضعف اقتصادی یکی از مهمترین تهدیدهای امروز انقلاب اسلامی ‌است، گفت: توسعه همه جانبه کشور از دل توسعه اقتصادی که مبنای آن تولید است؛ می‌گذرد.
رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: بار اصلی تولید را صنعت و معدن به دوش می‌کشد و اگر بتوانیم در این دو بخش با قدرت ظاهر شویم؛ حرف های جدی در حوزه اقتصاد خواهیم داشت.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ما هنوز اشرافی به ظرفیت‌های موجود کشور در بخش نیروی انسانی نداریم و همین باعث شده به کشوری واردات محور تبدیل شویم.
شهبازی گفت: ایران حدود دو هزار و۷۰۰ مرکز آموزش عالی، چهار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان، ۱۹۴مرکز عمده تحقیقاتی، ۱۰۰ هزار نفر هیات علمی و نزدیک به پنج میلیون دانشجو را در خود جای داده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ذخایر معدنی کشور هزار و ۴۰۰ میلیون تن است، افزود: تاکنون ۹۷۰ شهرک مجوز دار صنعتی و ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور فعال شده که ۶۰ درصد آنها با ۲۰ درصد ظرفیت واقعی خود مشغول به کار هستند.
رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: علی رغم این ظرفیت ها رتبه تولید علم در ایران ۱۶ و رتبه نوآوری هم ۱۲۰ است.
شهبازی گفت: در سال ۲۰۱۹ رتبه کسب و کار ایران ۱۳۲ است و این به آن معناست که یک سرمایه‌گذار خارجی برای انتخاب مکان مناسب برای سرمایه‌گذاری مناسب، ۱۳۱ انتخاب بهتر از ایران دارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر رتبه صنعتی ایران ۹۷ است که اگر چهار حوزه دفاعی، نانو، هسته‌ای و سلول های بنیادی را کنار بگذاریم، در حوزه های فناوری عمومی، غیرنظامی و غیر استراتژیک در رده کشور جاماییکا قرار داریم یعنی اگر رتبه ما در حوزه صنعت ۹۷ شده به مدد صنعت دفاعی، هسته‌ای و نانو بوده است.
این مسئول با بیان این که با بررسی سند چشم‌انداز؛ توانمندی بسیج برای پرکردن خلاهای موجود، احصا شد، گفت: بر این اساس در طول سه سال گذشته بسیج سه طرح صنعت یار؛ جهاد روشنایی و شبکه اجتماعی را تعریف و ارائه کرده است.
شهبازی اضافه کرد: در طرح شبکه اجتماعی از طریق ایجاد شبکه اجتماعی نسبت به مولفه‌های موثر در صنعت ایجاد دانایی کنیم.
رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به طرح جهاد روشنایی گفت: در ایران چیزی بین هزار و ۶۰۰تا دو هزار کیلو وات بر متر مربع در سال خورشید به کشور ما می‌تابد و ما جز سه کشور اول جهان در خصوص پهنه تابشی هستیم.
وی افزود: ایران در حال حاضر ۷۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی تولید می کنیم ولی آلمان که ماکسیمم تابشش از مینیمم ما کمتر است، ۷۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کند.
وی گفت: بر اساس طرح جهاد خورشیدی بنا شده بسیج ۱۰۰هزار نیروگاه خورشیدی ایجاد کند.
شهبازی افزود: در بحث صنعت یار هم بسیج راه‌اندازی کلینیک صنعتی را در دستور کار خود قرار داده که بر مبنای آن هفت هزار واحد صنعتی در کشور پایش و عارضه یابی شده است.
این مسئول توضیح داد: بنا شده اولین دبیرخانه مردمی توسعه تجارت را راه اندازی کرده‌ایم که در نظر داریم البرز به عنوان پایلوت این دبیرخانه انتخاب شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی شهبازی ضعف اقتصادی تهدید انقلاب دشمن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی