Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:26:21 GMT

دامی که با هزینه کمتر گوشت و شیر بیشتری می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۲۴۳۸

دامی که با هزینه کمتر گوشت و شیر بیشتری می‌دهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۱۳۰ رأس گاو با نژاد سمینتال در این شهرستان تلقیح شده است.

به گزارش ایسنا، محسن طباطبائیان در نشستی با کارشناسان امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اظهار داشت: طرح تولید گاوهای ۲ منظوره از سال ۹۶ در شهرستان دامغان آغازشده و تاکنون ۱۳۰ رأس گاو با نژاد سمینتال تلقیح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است گفت: پرورش گاو سمینتال سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستاها می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: اصلاح نژاد دام به‌عنوان ابزاری مؤثر برای تولیدات و ارتقاء فعالیت دامپروری بوده و دارای جایگاه ویژه‌ای است.

طباطبائیان افزود: انتخاب دام‌هایی که بتوانند علاوه بر سازگاری با شرایط آب و هوایی و تغذیه نامناسب تولید خوبی داشته باشند از اهمیت بسزایی برخوردار است که گاو نژاد سمینتال می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی در واحدهای گاوداری سنتی باشد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های گاو نژاد سمینتال گفت: گاوسمینتال دارای نژادی آرام، کم‌خوراک و باکیفیت تولید شیر و گوشت بالا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: فاصله گوساله‌زایی کمتر، هزینه پرورش پایین و افزایش وزن روزانه تا یک هزار و ۴۰۰ گرم از دیگر ویژگی‌های برجسته گاو سمینتال است.
به گزارش ایسنا به گفته کارشناسان گاو سمینتال دامی قانع از نظر تغذیه است و به‌طور متوسط از هر رأس ماده آن می‌توان پنج گوساله گرفت.همچنین شیر این گاو علاوه بر حجم بیشتر از پروتئین بیشتری برخوردار است. این نژاد می‌تواند بخش بزرگی از نیاز واردات گوشت به کشور را کاهش دهد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گاو دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان