Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:19:05 GMT

تک تک افراد فارس می‌توانند یک خیر باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۲۷۰۵

تک تک افراد فارس می‌توانند یک خیر باشند

موسوی گفت: اگر فرهنگ نوع‌دوستی پرورش مناسبی در جامعه داشته باشد، ناامیدی از بین می‌رود و تک تک افراد به یک فرد خیر تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مرتضی موسوی» امروز (پنج شنبه 11 مهر) در مراسم طرح مشق مهرورزی که در پارک آزادی شیراز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت آموزش و تحصیل کودکان عنوان کرد: پویش مشق مهر کار خداپسندانه‌ای در راستای حمایت از تحصیل کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی فارس با تبریک فرا رسیدن روز جهانی کودک افزود: باید با برگزاری این مراسم، ایجاد فرهنگ خیر جمعی و نهادینه این فرهنگ برای کودکان، آنان را در مقابل همسالان و همنوعان خود مسئول بار بیاوریم.

وی با اشاره به اهمیت توانمدسازی کودکان در زمان بروز مشکلات گفت: اگر فرهنگ نوع‌دوستی پرورش مناسبی در جامعه داشته باشد، ناامیدی از بین می‌رود و تک تک افراد به یک فرد خیر تبدیل می‌شوند.

موسوی تصریح کرد: حتما لازم نیز تا با هزینه زیاد یک فرد خیر باشد بلکه یک اندیشه نیک، یک پویش پرمنفعت و ... می‌تواند یک کار خیر باشد.

وی با تقدیر از خیرانی که از طرح مشق مهرورزی حمایت کردند، بیان کرد: افرادی که سلامت جسم، تخصص، تمکن مالی و ... هستند مسئولیت بیشتری در مقابل جامعه بر دوش دارند.

مدیر کل بهزیستی فارس، فرصت برای انجام کار ثواب را غنیمت دانست و گفت: پویش مشق مهر، امروز این فرصت مناسب را ایجاد کرده تا از کودکان برای رفتن به مدرسه و آموزش مفاهیم لازم برای رشد در جامعه حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالان رسانه در حوزه بهزیستی از تلاش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها تقدیر کرد و گفت: اطلاع‌رسانی درباره فرصت انجام کار خیر، اقدام مطلوبی است که از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود تا حرف دل مردم به افرادی که دارای تمکن مالی مطلوب هستند نیز برسد و خیران وارد عرصه حمایت شوند.

گفتنی است ، گروه دندانپزشکان خیر فارس، موسسه همای رحمت و بارش مهربانی از پویش مشق مهر بهزیستی استان حمایت کردند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس روزنامه کانون های مساجد خبرگزاری شبستان زائران اربعین حسینی مشق مهر آموزش کودکان بهزیستی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند