Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:10:47 GMT

بیانیه گام دوم بهترین نقشه راه مردم و احزاب است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۲۹۸۷

بیانیه گام دوم بهترین نقشه راه مردم و احزاب است

«سید محمد حسینی» روز پنج شنبه در همایش فصلی انتخاباتی خانه احزاب ایران اظهار داشت: در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی هستیم که جلوه بارزی از مردم‌سالاری دینی است و نتیجه زحمات احزاب، فعالان سیاسی و گروه های مرجع در انتخابات ظهور و بروز پیدا می کند.

وی افزود: مسلماً برپایی انتخابات پرشور و با حضور حداکثری و نتایج مناسب آن در اصلاح امور،  کاهش کاستی ها و نابسامانی ها و پیشرفت و تعالی ایران عزیز اهمیت بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند که تاکنون احزاب جایگاه واقعی خود را نیافته اند اما می توانند با معرفی چهره های متدین،  متعهد،  متخصص،  ساعی، خدوم، دلسوز،  کارامد،  منزه و پاک،  بلند نظر، منیع الطبع،  نخبه،  انقلابی و ولایی،  امیدوار به آینده،  با نگاه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی،  در یک کلام معرفی آنان که عصاره فضائل، کمالات، خوبی ها، سجایای اخلاقی، ایثار، فداکاری، همت، عزم و اراده ملت شریف ایران باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: احزاب با معرفی چهره‌هایی با خصوصیات فوق می توانند نقش موثر خود را نشان دهند و بدبینی های تاریخی که به درستی یا در مواردی ناصواب در اذهان نسبت به احزاب شکل گرفته را بزدایند و این باور را در جامعه تقویت کنند که با کار تشکیلاتی و خرد جمع می توان سرنوشت بهتری برای کشور رقم زد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم تاکید کرد: حضور چنین نمایندگانی در خانه ملت می‌تواند به طور طبیعی و عملاً نه صرفاً در گفتار و شعار، جایگاه مجلس را ارتقاء بخشد و خواسته امام عظیم الشأن راحل که «مجلس در راس امور است»، را محقق کند.

وی اضافه کرد: اجتماع ابرار و نیکان،  انسانهای وارسته و خدمتگزار می‌توانند مجلس زیبنده و برازنده تراز انقلاب اسلامی را شکل دهد؛ مجلسی که از هفته، روز و لحظات اول با برنامه حساب شده بر مبنای قانون اساسی و نگاه بلند امام و رهبری به سیاستهای کلی و اسناد بالادستی وارد عمل شود و به دور از فرافکنی، سیاه‌نمایی، حاشیه سازی، جنجال، بلوا آفرینی و غوغا سازی با تصویب طرح ها و لوایح، تایید نیروهای امین و صالح در مسند وزارت و نیز نگرش دوراندیشانه و درمانگر مشکلات و موانع رشد مادی و معنوی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و مبشر امید، نشاط و سرزندگی و حیات طیبه برای مردم عزیز کشورمان باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: مجلسی که با نظارت جامعه و به دور از شائبه های تنگ نظرانه جناحی و باندی و بدون اغراض و امیال نفسانی در تنزیه و سالم سازی روند اجرایی کشور، تلاش کند و ضمن حمایت از مجریان در انجام وظایفشان، شمشیر اخته‌ای بر سر مجرمان و مفسدان باشد.

حسینی با بیان اینکه تقویت بعد تقنینی و نظارتی مجلس می‌تواند دولت کارآمد و توانا را شکل دهد، اذعان کرد: دو قوه مقننه و مجریه به عنوان دو بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی، می‌تواند کشور را در شرایط دشوار فعلی عبور دهند و ایرانی مقتدر،  الگو و الهام‌بخش را فرا روی منظر جهانیان قرار دهند.

وی ادامه داد: لازمه شکل گیری چنین مجلسی تصمیم جدی و کوشش بی وقفه و التزام به یک سری ضوابط و معیارهای اخلاقی است که از رقابت درست انتخاباتی آغاز می‌شود و با همکاری و هم افزایی در صیانت از منافع ملی استمرار می یابد.

به گفته سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)،  در حال حاضر بهترین راهنمای عمل و نقشه راه برای مردم و احزاب منظومه منسجم، متقن،  دقیق و موجز و در عین حال جامعه بیانیه گام دوم است؛  حتی اگر به یک بخش آن که آینده نگری و توصیه های ۷ گانه است،  عمل شود بدون تردید گام بلند و جهشی در حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی محسوب می شود.

حسینی اضافه کرد: گزینه‌هایی را به ملت معرفی کنیم که با مجاهدت بر شتاب رشد علمی و فناوری بیفزایند و پاسخگوی رفع نیازهای جامعه، کاهش وابستگی و نیز دور زدن تحریم‌های ظالمانه باشند؛ نه اینکه با نگاه ابزاری به مراکز علم و دانش، دانشجو و استاد را ملعبه سیاسی بازی های خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: گزینه‌هایی که خود نماد برجسته سلوک، رفتار و منش اخلاقی و معنوی باشند تا مردم به ویژه نسل جوان به آنان تاسی جویند. نمایندگانی که راهکارهای اساسی برای برون رفت از مشکلات معیشتی و اقتصادی را بشناسند و هم و غم خود را مصروف خدمت و گره گشایی و اصلاح نظام بودجه ریزی، بانکی، مالیاتی، افزایش کمی و کیفی تولید، توزیع عادلانه و مصرف غیرمسرفانه قرار دهند.

به اعتقاد دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، باید مجلسی شکل بگیرد که نه تنها شائبه جانبداری از مفسدان اقتصادی، پادویی و دلالی ارباب ثروت و قدرت در آن نباشد بلکه با تمام توان در جهت استقرار عدالت و مبارزه با فساد که لازم و ملزوم یکدیگرند و خدمت خالصانه و بی منت به توده های مردم بکوشد. مجلسی که نگهبان بیدار استقلال، آزادی و عزت کشور و مرزبندی با دشمن باشد و با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، مجلس یازدهم را نقطه‌ای درخشان در تاریخ ایران قرار دهد و بر پایه و معیار آن مجالس بعدی نیز شکل بگیرد.

حسینی اظهار امیدواری کرد: امید است با معرفی و انتخاب نمایندگان عالم،  صادق،  شجاع،  ساده زیست،  پایبند به سوگند نمایندگی و فرهیخته،  شاهد مجلسی باشیم که فر و شکوه ایران را به نمایش بگذارد،  مایه مباهات ملت و اهل مجالس ایران گردد.

وزیر پیشین ارشاد در پایان گفت: «مجلسی که از مردم،  با مردم و برای مردم باشد و هر نماینده «واحد کَاَلْف» (یک تن برابر هزار تن) باشد که گفته اند: یکی مرد جنگی به از صد هزار؛ نه اینکه صرفاً یک عدد از ۲۹۰ نماینده، سیاهی لشکر و فرمان بر پدرخوانده‌های بیرونی باشند و به مدد قرار گرفتن در لیست بالا بیایند. بلکه از جوهره شایستگی و منزلتی برخوردار باشد که در خانه ملت چون نگینی بدرخشد. بنابراین باید همت کنیم برای رسیدن به چنین مجلسی.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قانون اساسی خانه احزاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خجالت بکشید!

نقدی بر اظهارات توهین آمیز یک نماینده مجلس در مورد ملت ترکیه ؛

اخیرا یک نماینده مجلس شورای اسلامی، آقای بانکی پور، در مصاحبه ای با صدا و سیمای جمهوری اسلامی اظهارات توهین آمیزی در مورد مردم مسلمان ترکیه مطرح نمود. براساس این اظهارات به طور متوسط هر مرد ترک شریک جنسی ۱۵ زن است. این اظهارات سخیف موجی از تاسف آفریده و نگرانیهای زیادی در خصوص تاثیر این توهین نابخردانه بر روابط دو کشور ایران و ترکیه برانگیخته است. در این رابطه ملاحظات چندی قابل طرح است: اولا ایشان مدعی شده این آمار در ترکیه رسما مطرح شده است. ایشان اولا باید بتوانند ثابت کنند کدام مرجع رسمی در ترکیه این آمار را اعلام و منتشر کرده است. چنین مرجعی وجود ندارد و این اظهارات مصداق مشخص تهمت، نه تنها به یک یا دو نفر بلکه به تمامی یک ملت، است که از نظر شرعی گناهی سنگین و جرمی سنگین به حساب می آید. با توجه به جایگاه رسمی ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، جرم ایشان محدود به موازین شرعی نیست بلکه آثار سیاسی و ملی سنگین و سهمگینی در پی دارد. این توهین به یک ملت مسلمان می تواند روابط مهم دو کشور اسلامی مهم منطقه را به خطر بیاندازد. برای فهم تاثیر چنین تهمتی بر ملت ترکیه کافی است تصور کنیم یک نماینده مجلس ترکیه چنین اظهاراتی را در مورد ملت ایران و مردهای آن مطرح نماید. مسلم است با توجه به حساسیت مسائل جنسی و ناموسی در جهان اسلام، این اظهارات جاهلانه می تواند احساسات ضدایرانی را در ترکیه شعله ور نموده و آن چه را وزارت امور خارجه و مسئولان نظام برای تقویت همسایگی و برادری بین دو کشور مبذول می دارند، به آتش بکشد. برخلاف این اظهارات، ملت ترکیه ملتی مسلمان و عاشق اسلام است و در راه اعتلای اسلام و ارزشهای اسلامی زحمات زیادی کشیده است. مساجد زیبای این کشور سمبلی از تلاشهای مردم ترک برای پاس داشتن ارزشهای اسلامی است. به نظر می رسد تصویر ایشان از ترکیه از چند سریال مبتذل ترک و یا شرایط غیرعادی چند نقطه توریستی و سواحل آن در ترکیه گرفته شده در حالیکه ارتباط واقعی با اکثریت مردم ترکیه در سایر مناطق نشان می دهد مردم ترکیه عمیقا به سنتهای اسلامی دلبسته و پایبند می باشند. اظهارات آقای بانکی پور نه تنها از نظر شرعی محکوم است و آسیب جدی به منافع ملی وارد می کند، ضربه ای تاسف برانگیز به اتحاد اسلامی است. این ضربه می تواند دو ملت مسلمان ایران و ترکیه را از هم دور نموده و بذر اختلاف و دشمنی میان این دو بکارد. چنین ضربه ای به وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی در برهه ای که کشورهای اسلامی به مقاومت متحد در برابر اسرائیل و تجاوز وحشیانه آن به مردم مظلوم فلسطین در غزه نیاز دارند، دانسته یا ندانسته خدمت به این تجاوز است. این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که ترکیه در اقدامی شجاعانه و تحسین برانگیز روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع نموده و مورد بغض و نفرت اسرائیل قرار گرفته است. براین اساس، این توهین به ترکیه در شرایطی صورت گرفته که این کشور، به دلیل اقدام اخیرش علیه اسرائیل، باید مورد حمایت و تحسین کشورهای اسلامی قرار گیرد. با توجه به ملاحظات یادشده، انتظار می رود ایشان در اولین فرصت از بابت این اظهارات نابخردانه عذرخواهی نموده و با ادای احترام به ملت مسلمان ترکیه این خسارت سنگین را جبران نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901365

دیگر خبرها

  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • خجالت بکشید!
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب