Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جای تأسف است که مسجد جامع تاریخی ورامین که باید برای منطقه دلار تولید کند به جایی رسیده که برای نظافت آن، مجبوریم به شهرداری و یا بخشداری التماس کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی عصر پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته گردشگری که در مسجد جامع تاریخی شهرستان ورامین و با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ، سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ، ژیلا خدادادی رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین و جمعی از مسئولان و آحاد مختلف مردم برگزار شد، با انتقاد از اینکه ایران توجه خاصی به مقوله گردشگری ندارد، اظهار کرد: ۴ ستون منابع و معادن، فروش خدمات، مالیات و گردشگری در آمد تمام کشورها را استوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقوی حسینی با بیان اینکه صنعت توریسم وگردشگری فاقد برنامه وهدف خاص است، گفت: صنعت توریسم در عرصه اقتصاد بین المللی، پس از فروش نفت و مالیات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و ظرفیت های بی نظیر در حوزه گردشگری کشورمان وجود دارد اما متاسفانه درآمدزایی جامعی در این حوزه تعریف نشده است و از همین رو با کمترین سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، می توان نه تنها برای بسیاری از افراد اشتغال پایدار ایجاد کرد، بلکه می توان برای کشور نیز ارز‌آوری بهینه ای رقم زد.

 نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس با بیان اینکه صنعت گردشگری فاقد برنامه و هدف بلند مدت است تا بتوان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برطبق ظرفیت های موجود عملیاتی کرد، تصریح کرد: افول روز به روز درآمد گردشگری با توجه به ظرفیت‌های بی شمار گردشگری در کشورمان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: تبلیغات کم در حوزه گردشگری کشورمان موجب شده است که توریست‌های خارجی،  تصویر خوبی از کشورمان در ذهنشان وجود نداشته باشد و در این راستا پول نفت، اقتصاد ایران را نابود کرده و امیدواریم که تحریم های نفتی تا به صفر رسیدن فروش آن ادامه پیدا کند تا خیال همه راحت شود که دیگر نفتی برای فروش وجود ندارد و باید اقتصاد کشور را بدون نفت اداره کنیم مثلا مسجد جامع تاریخی ورامین که باید برای منطقه دلار تولید کند به جایی رسیده که برای نظافت آن، مجبوریم به شهرداری و یا بخشداری التماس کنیم که شایسته نیست.

نقوی حسینی افزود: تنها اگر در حوزه گردشگری، برنامه ریزی کاربردی و جهت دار ترسیم شود،  می توانیم در حوزه گردشگری درآمدهای مکفی کسب کنیم، بنابراین جا دارد مسئولان ذی ربط فکری اساسی برای توسعه گردشگری مدنظر قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد تحول در حوزه گردشگری کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته بحث بیمه هنرمندان با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با دستور اکید رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.   محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۲۴ نفر متقاضی در استان گلستان مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.   او یادآور شد: از سنوات گذشته تعداد ۴۲۷ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۲۲۴ نفر از سوی وزارتخانه تائید و به استان ابلاغ شدند.   ساوری با اشاره به این‌که فعالان حوزه صنایع‌دستی و رشته‌های فعال در استان گلستان بسیار گسترده هستند و تعدادی از این هنرمندان از گذشته نیز دارای خدمات بیمه تأمین اجتماعی بودند، اظهار امیدواری کرد با شروع روند جدید بتوانیم در ادامه، زمینه بهره‌مندی سایر هنرمندان را نیز برای استفاده از این خدمات فراهم کنیم.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه تأکید کرد: افراد برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث‌فرهنگی باید کارت فنی حرفه‌ای نیز داشته باشند ازاین‌رو به همه صنعتگران صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شناسه دار استان تأکید می‌شود در اسرع وقت با مراجعه به اداره فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ کارت مهارت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تشکیل قرار گاه تحول فرهنگی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد