Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:19:25 GMT

تعطیلی ۲۶ کشتارگاه سنتی در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۳۴۸۳

تعطیلی ۲۶ کشتارگاه سنتی در استان اصفهان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۲۶ کشتارگاه سنتی در استان تعطیل شده و به زودی ۳ کشتارگاه صنعتی در اصفهان اضافه و هفت کشتارگاه سنتی دیگر تعطیل می شود.

به گزارش ایسنا، وحیدرضا خامسی پور پیش از امروز (پنج شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران در اصفهان، با بیان اینکه نظارت بر چرخه تولید، فرآوری، توزیع و عرضه فراورده های خامی دامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: فراورده های دامی سهم وسیعی در سبد غذایی خانوار دارند و بهداشت آن به طور مستقیم با سلامت جامعه مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان اینکه ۳۱ کشتارگاه دام و ۱۸ کشتارگاه طیور در استان اصفهان فعال است، گفت: تاکنون ۲۶ کشتارگاه سنتی در استان تعطیل شده و به زودی ۳ کشتارگاه صنعتی در اصفهان اضافه و هفت کشتارگاه سنتی تعطیل می شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه طی سال گذشته در اصفهان تنها ۲ مورد تب کریمه کنگو ثبت شد، افزود: تجهیز کشتارگاه ها به عملیات پیش سرد دام می تواند به کاهش این بیماری ها کمک کند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته، بالغ بر ۲۵۰ نمونه در آزمایشگاه کل و بالغ بر ۲ هزار نمونه از مراحل تولید، توزیع و عرضه در آزمایشگاه های استان مورد بررسی قرار گرفته است.

تمدید ۱۵۷ پروانه مرکز دام در استان اصفهان

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی اصفهان نیز در این نشست، گفت: در سال گذشته، ۸۹۱ بازرسی از مراکز دامی، ۷۱۵ بازرسی از داروخانه های بخش خصوصی و بیش از ۷ کلاس آموزشی و ۱۹ جلسه هماهنگی بین بخشی در این حوزه انجام شد.

سیدرضا موسوی افزود: سال گذشته، ۱۵۷ پروانه مراکز دامی تمدید و ۴۵ مورد نظارت بر کنترل کیفی انجام شد، همچنین بیش از ۲۰۹ مورد داروی تاریخ گذشته امها شد.

 وی همچنین ادامه داد: ۱۵ مورد نمونه برداری از سطح عرضه انجام و ۱۵ مورد داروهای غیرمجاز شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، همچنین ۱۶ پرونده تخلف نیز به هیئت وضعی نظام ارجاع شده است.

سیاست دامپزشکی، حمایت از بخش خصوصی

رییس اداره آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز گفت: در یک سال گذشته بالغ بر ۴۵ نوع آزمایش در راستای وجود یا عدم وجود امراض در گونه های حیوانی، مواد غذایی و محصولات دام انجام شد.

محمد حق شناس افزود: از زمانی که نمونه به آزمایشگاه تحویل داده شود تا زمان تحویل جواب، برای بیماری های خاص تنها چهار ساعت زمان صرف می شود.

وی از سیاست های دامپزشکی در جهت حمایت از بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این حوزه در بخش برون سپاری استان بالغ بر ۱۷۵ هزار نمونه در آزمایشگاه های بخش خصوصی بررسی شده است.

اصفهان پیشتاز صادرات فرآورده های خام دامی در کشور

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در یک سال گذشته حدود ۱۶ هزار تن صادرات فرآورده خام دامی به ۲۳ کشور انجام شد که حدود ۱۸.۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

منصور کیمیایی افزود: طی ۶ ماه سال جاری در اصفهان، ۳ هزار و ۲۰۰ تن خامه منجمد به روسیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان پیشتاز صادرات فرآورده های خام دامی است، تصریح کرد: اصفهان در تولید پودر گوشت در رتبه نخست قرار دارد و سال گذشته ۴۲۰۰ تن این محصول به ترکیه صادر شد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از صادرات ضایعات دامی خبر داد و گفت: بخش هایی از دام که قبلا دور ریخته می شد، اکنون به کشورهای مختلف صادر می شود، همچنین سال گذشته پر شترمرغ در مقیاس وسیع به لبنان و ۹۰ هزار قطعه ماهی زینتی به دیگر کشورها صادر شد.

محرز شدن پنج مورد قاچاق دام در استان اصفهان

رییس واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز گفت: در سال ۹۷ تعداد ۵۴۸ پرونده در محاکم تشکیل شد که ۴۰۰ فقره رای محکومیت صادر شد، همچنین در سال گذشته پنج مورد قاچاق دام و هشت مورد قاچاق دارو محرز شد و ۳۰۰ پرونده به اداره تعزیرات ارجاع داده شد.

امیر مساح افزود: ۱۵۱ پرونده نسبت به سال گذشته بیشتر شده است که از سویی نشان دهنده تشدید نظارت ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كشتارگاه صادرات فرآورده های دامی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵

وزیران انرژی گروه هفت برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا در نیمه اول دهه ۲۰۳۰ به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، گیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر انرژی ایتالیا که ریاست نشست وزرای گروه هفت در تورین را برعهده داشت، گفت: یک توافق فنی وجود دارد. ما قرارداد سیاسی نهایی را روز سه شنبه امضا خواهیم کرد.

این وزیران روز سه شنبه، بیانیه نهایی حاوی جزئیات تعهد گروه هفت برای کربن زدایی از اقتصادهایشان را صادر خواهند کرد. پیچتو گفت: وزیران همچنین سرگرم بررسی محدودیت‌های احتمالی برای واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه به اروپا هستند که کمیسیون اروپا قرار است در کوتاه مدت، پیشنهاد کند. این موضوع در برنامه فنی و سیاسی گروه هفت قرار دارد.

زغال سنگ و نیروی هسته‌ای

توافق در خصوص زغال سنگ، به منزله گام قابل توجهی در مسیری است که سال گذشته در نشست اقلیمی کشورهای متحد COP۲۸ برای حذف سوخت‌های فسیلی، اعلام شده بود. زغال سنگ، آلاینده‌ترین سوخت فسیلی به شمار می‌رود.

ایتالیا در سال میلادی گذشته، ۴.۷ درصد از کل برق خود را از طریق نیروگاه‌های زغال سوز تامین کرد. این کشور قصد دارد نیروگاه‌های زغال سوز خود را تا سال ۲۰۲۵ و نیروگاه جزیره ساردینیا را در سال ۲۰۲۸ تعطیل کند.

در آلمان و ژاپن، زغال سنگ نقش بزرگتری دارد و سهم برق تولید شده با استفاده از زغال سنگ، بالاتر از ۲۵ درصد از کل تولید در سال گذشته بود.

گروه هفت در سال گذشته تحت ریاست ژاپن، متعهد شد اقدامات قاطعی به سوی حذف نیروگاه‌های زغال سوز بردارد اما ضرب الاجل مشخصی تعیین نکرده بود.

انرژی هسته‌ای و سوخت‌های زیستی، دو موضوع دیگر در صدر برنامه ایتالیا هستند و وزیر انرژی این کشور اعلام کرد هر دو سوخت در بیانیه نهایی، در میان گزینه‌های کشورهای گروه هفت ذکر خواهند شد که می‌توانند برای کربن‌زدایی تولید برق و حمل و نقل، استفاده شوند.

بر اساس گزارش رویترز، بلوک گروه هفت ممکن است ضرروت افزایش ۶ برابری ظرفیت باتری تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح سال ۲۰۲۲ را اعلام کنند زیرا ظرفیت باتری برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر، ضروری است.

دیگر خبرها

  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد