Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:41:42 GMT

بندرچابهار قابلیت ورود کالاهای اساسی کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۳۶۶۸

بندرچابهار قابلیت ورود کالاهای اساسی کشور را دارد

حسین مدرس‌خیابانی در بازدید از ظرفیت‌های بندری و تجاری چابهار اظهار داشت: برنامه های لازم برای ورود کالای اساسی به بندر چابهار انجام شده و نیاز است مسئولان وزارت راه و شهرسازی نسبت به ۲ بانده کردن جاده های ارتباطی به بندر چابهار اقدام و راه آهن و فرودگاه اقدام کنند.

وی به ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی تخلیه و بارگیری سالانه بندرشهیدبهشتی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک کمتر از ۱۰ درصد این ظرفیت، انبار برای دپو کالاها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ورود سرمایه گذاران برای ساخت انبارهای سرپوشیده کالا شد و خاطرنشان کرد: بندر چابهار در حال تبدیل شدن به یک بندر مهم تجاری است که در کنار سایر بنادر جنوبی وظیفه تخلیه و بارگیری کالاها را بر عهده دارد و ظرفیت فعلی انبارها به هیچ عنوان جوابگو نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آینده درخشان چابهار نوید دهنده رونق تولید، اشتغال و ترانزیت است، افزود: توسعه محور شرق با همکاری بین بخشی و مسئولان محلی و حضور سرمایه گذاران محقق می شود.

مدرس‌خیابانی بر آماده سازی زیرساخت‌های بندر چابهار در زمینه ریل، فرودگاه و جاده ترانزیتی تاکید کرد و افزود: پهلوگیری کشتی های بزرگ حامل کالاهای اساسی نیازمند راه مناسب برای ورود به کشور است.

چابهار برای رونق حمل و نقل نیازمند ساخت بزرگراه است

استاندار سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت:  ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار در سالجاری  نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و برای رونق بهتر نیازمند ارتقا جاده فعلی به بزرگراه است.

احمدعلی موهبتی افزود: چابهار زمانی به رونق و توسعه می رسد که زیرساخت های حمل و نقل ریلی، هوایی، بندری و جاده آن هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی بیان کرد: ضرورت دارد زیرساخت‌های مربوطه از جمله راه آهن ، بزرگ راه و ایجاد و توسعه انبارها مورد توجه دولت و بخش خصوصی باشد.

موهبتی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار مترمربع انبار در بندر چابهار درحال ساخت و ایجاد  ۱۰۰ هزار تن سیلو در دست انجام  است که نشان از عزم و اراده برای ایجاد و تامین زیرساخت ها در بندر چابهار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به منظور توسعه و پشتیبانی بندر چابهار در بخش جاده و ریل ۳۰۰ میلیون یورو با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)تامین اعتبار شده که تا پایان سال ۱۳۹۹ راه آهن چابهار به زاهدان وصل خواهد شد.

موهبتی گفت: در بخش ایجاد بزرگراه هم در واقع همین شرایط حاکم است و عملیات اجرایی بخشی از مسیرهای مطالعه شده شروع شده که در مسیر زاهدان به خاش ۲ قطعه در حدود ۴۸ کیلومتر در حال انجام است ولی کافی نیست

وی ادامه داد: در حوزه توسعه بزرگراه در استان نیز امیدواریم دولت لایحه بدهد که با موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از طریق صندوق توسعه ملی اعتبارات در این بخش نیز تامین شود که البته وزارت راه در این بخش خود را متعهد می داند و در هرصورت توجه مسولان کشور در همه سطوح به چابهار و شرق کشور نیاز است زیرا این توجه آینده روشنی را براین منطقه رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا  قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر به شهرستان چابهار از انبارهای استراتژیک نگهداری کالا، قسمت های مختلف و زیرساخت های بندر شهید بهشتی و نحوه تخلیه کالاهای اساسی در این بندر نیز بازدید و در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار شرکت می کند.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت بندر چابهار کالای اساسی بنادر و دریانوردی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 444 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۵۴۹  میلیون دلار و برای خدمات ۱۲۱ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۷۴۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 

 

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۷ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.   معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۰۹ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۴۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۷۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۴۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۰۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۲۸، ۳۳، ۱۸۸، ۱۰۸ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هشتمم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۹ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۴۵۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۸ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۳۰۸ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۲۷۸ تومان بود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود