Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار زندانی در کشور مشمول عفو شدند که ۶۰ هزار نفر از زندان آزاد و ۴۰ هزار نفر مجازاتشان تخیف پیدا کرد، گفت:هم اکنون قریب به دو هزار زندانی در حال تحصیل هستند.

« علی اصغر جهانگیر » در حاشیه بازدید از زندان شهرستان میناب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با روی کار آمدن آیت الله رئیسی در قوه قضاییه، اولین دستورالعمل جدید کاهش جمعت کیفری که ۱۳ نوآوری در آن دیده شده، ابلاغ شد که به موجب آن هم مجموعه دستگاه قضایی یکسری الزامات جدیدی پیدا کرده است و باید در زندان ها دادرس علی البدل حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: استقرار کشیک سیار در زندان ها یکی دیگر از بندهای این دستورالعمل است تا افرادی که در روزهای تعطیل سر و کارشان به زندان می کشد امکان تودیع وثیقه و معرفی کفیل برای آزادی بلافاصله آنها فراهم شود و بی جهت در روزهای تعطیل در زندان نمانند.

 

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: بحث بررسی زندانیان بلاتکلیف و زندانیان که به هر دلیلی مدت زمان رسیدگی به پرونده های آنان طولانی شده، در دستور کار قرار گرفته است و رئیس قوه قضاییه با جدیت و فوریت دستور پیگیری این موارد را داده اند که در حال حاضر تک تک زندان ها مورد بازرسی تیم های دستگاه قضا قرار گرفته اند و مواردی که استحقاق آزادی دارند شرایطشان فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: رئیس قوه قضاییه همچنین در پرونده هایی که رسیدگی صورت گرفته و محکومیت هم اعمال شده اما امکان گرفتن رضایت از خانواده ها به ویژه پرونده های مربوط به قصاص گرفته شود، دستور ویژه صادر کرده اند که مددکاران زندان به کمک خیرین و شورای حل اختلاف در این خصوص به صورت جدی تر ورود پیدا کنند.

 

جهانگیر عنوان کرد: دستور العمل کاهش جمعیت کیفری از مهمترین دستوراتی است که در سال های اخیر اتفاق افتاده است و در دوره جدید ریاست قوه فضاییه این اتفاقات با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد روز به روز شاهد جمعیت کیفری کمتری باشیم.

 

مشاور و بازرس ویژه قوه قضاییه در ادامه با اشاره به عفو گستزرده سال گذشته، یادآور شد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار زندانی در کشور مشمول عفو شدند که ۶۰ هزار نفر از زندان آزاد و ۴۰ هزار نفر مجازاتشان تخیف پیدا کرد.

 

وی افزود: به مناسبت های اخیر عفو موردی داشته ایم الان هم ریاست قوه دستور داده اند که تعدادی از زندانیان از زندان های کشور آزاد شوند و پرونده زندانیان سراسر کشور نیز بررسی شده و لیست زندانیان خدمت وی معرفی شده است که در صورت تایید اعلام خواهد شد.

 

جهانگیر با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و اصلاح و تربیت در زندان ها، بیان کرد: بحث آموزش در مقاطع تحصیلی مختلف در سطح زندان های کشور در دستور کار قرار گرفته است و هم اکنون قریب به دو هزار زندانی در حال تحصیل در مقطع دبستان تا دیپلم هستند. 

 

وی با اشاره به عملیاتی شدن اجرای طرح پابند الکترونیکی در زندان ها، گفت: منتها یک سری ایرادات قانونی برای اجرای این طرح وجود دارد که محدودیت های قانون پیش بینی کرده که از همین رو نیز استقبال خوبی از این طرح صورت نگرفته است.

 

رئیس سازمان زندان های کشور افزود: یکی از این محدودیت ها هزینه ای است که باید زندانی بپردازد؛ بسیاری از افراد زندانی که مشمول این شرایط می شوند بخاطر فقر مالی توان پرداخت این هزینه را ندارند و از این رو ما باید به سمت و سویی برویم که اگر کسی شرایط احراز استفاده از این پابندها را داشت اما به دلیل فقر مالی نتوانست خودش به صورت روزانه اجاره پابندها را پرداخت کند در زندان نماند.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین زائران اربعین حسینی روزنامه کانون های مساجد خبرگزاری شبستان موکب رئیس سازمان زندان های کشور میناب زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • معلم آران و بیدگلی ۲ زندانی را آزاد کرد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد