Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی گیلان با حضور وزیر صنعت که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان، اظهار کرد: گیلان در همه بخش ها اعم از طبیعی و نیروی انسانی کارآمد به ویژه در حوزه صنعتی جز اولین‌ها است.

وی در ادامه به برخی ظرفیت‌های گیلان در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و افزود: وجود نخستین کارخانه تولیدکننده دارو سرطان، نخستین تولیدکننده صفحه کلاج انواع خودروهای داخلی، قطب صنعت سلولزی و واحدهای تولیدی داوریی و نساجی تنها بخشی از این ظرفیت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به حمایت‌های وزارت صنعت از تولیدات این استان در بخش‌های مختلف به ویژه نساجی، گفت: گیلان از گذشته در حوزه تولید محصولات نساجی حرف‌هایی برای گفتن داشت و حتی بسیاری از محصولات نساجی تولیدی در این استان به کشورهای اروپایی صادر میشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت از تمام ظرفیت خود برای حفظ  و رونق تولید داخلی بهره‌گیری می کند، تصریح کرد: گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر می تواند در صورت توجه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کند.

لزوم ایجاد همبستگی اصناف با صنایع بزرگ و کوچک در وزارت صمت

در ادامه این جلسه نائب رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه مشکل اصلی کشور اشتغال است، اظهار کرد: تاسیس قوانین جدید و نصب قوانین بازدارنده از جمله ابزارهای مهمی در اقتصاد مقاومتی است.

جلال الدین شکریه با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به حضور و جلب مشارکت بخش خصوصی و اصناف دارد، افزود: ۲.۵ درصد بهره‌وری دراصناف سبب کاهش ۱۰ درصد از تورم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد همبستگی و همگرایی صنوف با صنایع بزرگ و متوسط در وزارت صمت باید انجام شود، تصریح کرد: اصلاح قوانین بازدارنده مالیاتی و نیز صدور خدمات یکی از منابع درآمدی کشورهای توسعه یافته است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان تاکید کرد: صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی منجر به برقراری عدالت مالیاتی در جامعه می‌شود.

کد خبر 4736194

منبع: مهر

کلیدواژه: نشست فعالان اقتصادی استانداری گیلان اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گرگان گردشگری اجلاس جاده ابریشم شهرکرد بیرجند آتش نشانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان

اسدالله عباسی، در بازدید از طرح توسعه نهالستان توت در مزرعه ابریشم پرند فومن از کاهش واردات جعبه تخم نوغان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار امسال به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در داخل تهیه می‌شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان افزود: ۵۱۰ تن معادل حدود ۲۹ درصد از تولید پیله‌ تر ابریشم کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار پیله ابریشم مورد نیاز کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ تن دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله‌ تر در این استان تولید شود.

گیلان یک سوم پیله‌ تر ابریشم کشور را تولید می‌کند و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی در رتبه‌های بعدی تولید پیله ابریشم قرار دارند.

توزیع تخم نوغان با قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان در ۱۱ مرکز توسعه نوغانداری و ۸ اداره جهاد کشاورزی استان گیلان از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم