Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:09:10 GMT

میشل بارنیه: برگزیت همچنان در بن بست به سر می برد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۴۳۴۹

میشل بارنیه: برگزیت همچنان در بن بست به سر می برد

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، میشل بارنیه گفت: پیشرفت‌ هایی در زمینه دستیابی به توافق احتمالی درخصوص برگزیت حاصل شده است اما همچنان در بن بست قرار داریم و باید "کارهای زیادی" برای رسیدن به اهداف پشتوانه مرزی ایرلند انجام شود.

علاوه بر بارنیه، مقامات اتحادیه اروپا در واکنش به طرح پیشنهادی "بوریس جانسون" نخست‌ وزیر انگلیس درباره برگزیت تاکید کردند که چند مورد از موارد موجود در این طرح "مسئله ساز" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ژان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپا نیز در جریان گفت و گویی تلفنی با "بوریس جانسون" مراتب نگرانی خود را از برخی جزئیات این طرح، از جمله پشتوانه مرزی ایرلند اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اروپا ضمن استقبال از پیشرفت های به دست آمده در طرح پیشنهادی دولت بریتانیا نسبت به چند مورد «مساله ساز» در ارتباط با پشتوانه مرزی ایرلند ابراز نگرانی کرد. به گفته وی این موارد نیاز به تامل و کار بیشتری دارد.

بنا به اعلام دفتر رئیس کمیسیون اروپا ، قرار است مقامات اتحادیه اروپا طی روزهای آینده با نمایندگان بریتانیا در مورد توافق احتمالی برگزیت مذاکره کنند.

"سیبت اندیابه" سخنگوی دولت فرانسه نیز در این باره  گفت: دولت پاریس انتظار دارد که لندن "تغییرات اساسی" در روند خروج از اتحادیه اروپا را اجرا کند.

تاکید مقامات اتحادیه اروپا بر ایجاد تغییرات اساسی در برگزیت درحالیست که "ساجد جاوید" وزیر دارایی انگلیس روز دوشنبه تأکید کرد که کشوش تا ۳۱ اکتبر (۹ آبانماه) از اتحادیه اروپا خارج می شود.

جاوید گفت: ما بدون شک تا تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) از اتحادیه اروپا خارج می شویم اما امیدوارم که این جدایی با توافق همراه باشد.

تأکید وزیر دارایی انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، آن هم با توافق یا بدون توافق، درحالی است که به موجب قانونی که پارلمان این کشور تصویب کرده، دولت موظف است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا، درخواست تمدید مهلت برگزیت را ارائه کند.

تاکید دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر درحالیست که احزاب سیاسی مخالف دولت قصد دارند در روزهای آینده، لایحه عدم صلاحیت دولت جانسون را در پارلمان به جریان بیندازند. مقامات ارشد حزب ملی اسکاتلند در روزهای گذشته برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به حمایت از حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و تشکیل دولت موقت، چراغ سبز نشان داده اند.
انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. جانسون می گوید؛ هدف او برگزیت بی توافق نیست اما اگر این اتفاق هم بیفتد، دولت او همه اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده است.   ۹۰۴۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برگزیت بوریس جانسون كميسيون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال مادرید همچنان پادشاه اروپا؛ دورتموند برای سومین بار راهی فینال شد
  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه