Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:46:33 GMT

صلح دو طایفه در شوش حیات بخش یک زندگی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۴۵۲۳

صادق جعفری چگنی پنجشنبه در حاشیه مراسم صلح این دو طایفه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه افزود: باید تلاش کنیم با رفع اختلافات، امنیتی پایدار در شهرستان رقم بزنیم.

وی خاطر نشان کرد: دوره نزاع و دعواهای طایفه‌ای گذشته است  و باید این نزاع‌ها جای خودش را به وحدت و برادری بدهد تا جامعه عاری از جرم وناهنجاری های اجتماعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری شهرستان شوش خاطرنشان کرد: با دوستی و محبت از تفرقه افکنی بین طوایف جلوگیری کنیم تا شاهد اتفاقات ناخوشایندی در شهرستان نباشیم.

وی تصریح کرد: در این اوضاع و احوال  اقتصادی که دشمنان کمر همت بسته اند تا به کشور ضربه بزند باید وحدت و برادری در جامعه با گذشت وایثار تحکیم بخشید.

وی گفت:طی یکسال گذشته حدود ۱۱۰پرونده  سنگین قتل و نزاع دسته جمعی اختلافات خانوادگی و مالی به شعبه  ویژه حل اختلاف عشایر وارده شده که جدا از پروند هایی هست که در شعب شورای اختلاف وجود دارد که  حدود ۸۵ پرونده اختلافی و هفت پرونده قتل حل و فصل و منجر به سازش شده است.

وی اضافه کرد:گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت در تامین امنیت و نظم عمومی و سرعت در احقاق حق و توسعه عدالت پایدار خواهد بود و گسترش این موضوع از تاکیدات واولویت های ریاست قوه قضاییه می باشد.

به گفته وی در حوزه شهرستان شوش از سال گذشته تاکنون  این موضوع به صورت جدی در دستور کار بوده و مردم هم استقبال خیلی خوبی داشته و شهرستان های همجوار هم جهت حل وفصل مشکلات واختلافات خود از شعبه ما درخواست کمک کردند.

جعفری گفت: در نشستی که به منظور برقراری صلح بین دو طایفه عشایری بدوان و گریزات برگزار شد بعد از گذشت چهارسال این دو طایفه با کنار گذاشتن اختلاف و دشمنی سازش کردند.

۷۲۸۰/۶۰۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شوش شورای حل اختلاف خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران علمی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: معلمان سکاندران علمی یک جامعه هستند و می‌توانند نسل‌های برتر علمی خلق کنند.

وی با اشاره به مشکلات جوانان برای ازدواج افزود: منشأ خیلی از مشکلات جوانان توقع نامتعارف و چشم وهم چشمی در خانواده‌ها است و باید خانواده‌ها این مشکلات را رفع کنند.

امام جمعه اسفرورین اضافه کرد: جوانان و خانواده‌های آنان با الگو قرار دادن سبک زندگی اهل بیت به ویژه سبک زندگی علوی و فاطمی می‌توانند در این امر سعادتمند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کارگر در توسعه جامعه عنوان کرد: جهش تولید و اقتصاد کشور نیازمند حضور کارگران است و باید نقش مهم این قشر از جامعه درک شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نگاه دنیای مادی به کارگر نگاه ابزاری است اما اسلام جایگاه خاصی برای کارگر قائل شده و این نگاه ناشی از ارزشی است که برای کار قائل است.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی، ایمنی کار، و شناسایی نخبگان باید در دستور کارفرما قرار بگیرد، اضافه کرد: کارگر نباید جایگاه خود را پایین ببیند.

کد خبر 6089121

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان