Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از روز سه‌شنبه ۹ مهرماه با حضور تیم‌های ایران، روسیه، مصر، کانادا، استرالیا، برزیل، آمریکا، تونس، آرژانتین، ژاپن، ایتالیا و لهستان به میزبانی ژاپن آغاز شد.

با تصمیم کادرفنی تیم ملی باز هم شاهد اعزام تیم اصلی به رقابت‌ها بودیم و علی رغم اینکه کارشناسان والیبال و اهالی رسانه بارها از خستگی و افزایش احتمال آسیب دیدگی بازیکنان اصلی در آستانه رویداد مهم انتخابی المپیک هشدار دادند اما سرمربی مونته نگرویی بر تصمیم خود اصرار و تیم اصلی را راهی ژاپن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی در حالی با ترکیب اصلی عازم چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی شد که از شهریور ماه سال گذشته در ۵ رویداد سنگین حضور داشته است و دی ماه نیز مسابقات مهم و حساس انتخابی المپیک را در پیش دارد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نخستین باری بود که خبر اعزام ترکیب اصلی به رقابت‌ها علامت سوال بزرگی را ایجاد کرد. سوال این بود در حالیکه تیم «ب» با هدایت سید عباسی تشکیل و اردوهای آن نیز در حال برگزاری بود چرا باید به یک باره تصمیم تغییر کند و تیم اصلی برای مسابقات اعزام شود، مسابقاتی که با توجه به سال پرترافیک والیبال در الویت چندم قرار دارد و تیم «ب» نیز توانایی کسب مدال را داشت. خبر اعزام تیم اصلی به مسابقات نخستین بار توسط محمدرضا، معاون ورزش قهرمانی مطرح شد.

داورزنی در حالی این تصمیم را در رسانه اعلام کرد که احمد ضیایی، رئیس وقت فدراسیون بارها در رسانه اعلام کرده بود که با توجه به سال پرفشار و پرترافیک والیبال( بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان، لیگ ملت‌ها، انتخابی المپیک و جام جهانی) هدف گذاری فدراسیون بلند مدت است و تمرکز تیم اصلی بر روی مسابقات مهم و حساس است اما داورزنی به یک باره در رسانه خبر اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی را اعلام کرد و فدراسیون به طبع از آن پیروی و تیم اصلی راهی بازی‌های آسیایی شد.

قهرمانی در جاکارتا

تیم ملی موفق شد در بازی های آسیایی بدون از دست دادن حتی یک ست از دست رفته عنوان قهرمانی را کسب کند. بیست و یکمین طلا برای کاروان ایران توسط والیبال رقم خورد، مدالی که با توجه به پتانسیل والیبال ایران با تیم «ب» نیز دست یافتنی بود.

به فاصله چند روز پس از بازی‌های آسیایی تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی جهان شد. ملی پوشان در مسابقات قهرمانی جهان ناکام ماندند و عنوانی بهتر از سیزدهمی به دست نیاورند. مقام سیزدهم در حالی برای ایران کسب شد که در دوره گذشته مسابقات تیم ملی با هدایت کواچ عنوان ششمی(بهترین مقام ایران در قهرمانی جهان) را به دست آورد.

سپس تیم ملی تیرماه ۹۸ باز هم با ترکیب اصلی در مسابقات پرفشار لیگ ملت‌ها شرکت کرد. رقابت‌هایی که اهمیت و حساسیت سال انتخابی المپیک اکثر سرمربی‌های دنیا را مجاب کرده بود به تیم اصلی خود در لیگ ملت‌ها فشار زیادی وارد نکنند و زمینه را برای بازیکنان جوان خود فراهم کنند که برای حضور در بازی‌های حساس آینده محک بخورند و آماده شوند. همین دلیلی شد تا سرمربی ایران دندان طمع را تیز کرده و در غیاب مهره‌های اصلی اکثر تیم‌ها بار دیگر با هدف روی سکو رفتن و ماندگار کردن نامش در والیبال ایران تیم اصلی را روانه مسابقات کند! اما تیر ایگور کولاکوویچ به سنگ خورد و نه تنها تیم ملی بر روی سکو نرفت بلکه تیم اصلی ایران در برابر جوانان روسیه و لهستان مغلوب شد.

پس از ناکامی در لیگ ملت‌ها زمان موعود فرا رسید و شاگردان ایگور کولاکوویچ مرداد ماه ۹۸ در نخستین مرحله انتخابی المپیک حضور یافتند. تیم ملی در این مرحله با تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه همگروه شد تا در نهایت یک تیم جواز حضور در المپیک را به دست آورد. ساملوو که با ترکیب جوان خود ایران را در لیگ ملت‌ها مغلوب کرده بود اینبار با تزریق موزرسکی و میخاییلوف تیم قدرتمندتری را برابر بلندقامتان خسته ایران قرار داد. هرچند که در این مسابقات نیز ساملوو از دو ستاره اصلی خود بهره زیادی نبرد و بازیکنان با انگیزه، جوان و پرانرژی روسیه ایران را شکست و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ را کسب کردند.

روسیه بلیت حضور در توکیو را در خانه گرفت و ایران چشم انتظار دی ماه و میزبانی چین باقی ماند تا برای دومین بار با شکست رقبای آسیایی خود بتوانند طعم حضور در المپیک را بچشد.

تیم ملی ناکام از رقابت‌های انتخابی المپیک بازگشت و در حالیکه خستگی مسابقات بر تن بازیکنان اصلی باقی مانده بود و جوان ترها بی انگیزه تر از قبل چشم امید به حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشتند بار دیگر اعلام شد جای ریسک وجود ندارد و با توجه به همگروهی ایران با قطر و استرالیا تیم اصلی عازم مسابقات می شود چرا که تنها ۸ تیم برتر می‌توانند جواز حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک را به دست آورند!

 تیم اصلی  در مرحله گروهی مقابل قطر پیروز شد اما برابر استرالیا تن به شکست داد و جواز حضور در انتخابی المپیک را کسب کرد ولی در ادامه مسابقات باز هم ترکیب اصلی روانه زمین شد چرا که از تیم قهرمانی می‌خواستند! تیم ملی در تهران جام قهرمانی را هم بالای سر برد و رویداد بعدی پیش رو رقابت‌های جام جهانی بود.

با توجه به اینکه جام جهانی مانند ادوار گذشته حکم انتخابی المپیک را نداشت و دی ماه آخرین مرحله شانس کسب سهمیه المپیک است انتظار می‌رفت کولاکوویچ به تیم اصلی استراحت و بازیکنان جوان و با انگیزه را روانه رقابت‌ها کند تا آنها برای رویدادهای بعدی در کنار تیم اصلی محک و مهیا شوند. اما مرد مونته نگرویی بار دیگر بر تصمیم خود پافشاری و لیست تیم اصلی را برای جام جهانی اعلام کرد. البته سید محمد موسوی به دلیل خستگی تقاضای مرخصی داد تا به مسابقات نرود.

ایگور کولاکوویچ با تیمی خسته و بی انرژی راهی جام جهانی شد و دو بازی ابتدایی خود را نیز مقابل روسیه و مصر واگذار کرد. شکست مقابل روس‌هایی که با ترکیبی کاملا متفاوت‌تر از  گذشته برابر ایران حاضر شدند. ساملوو تیمی جدید را برابر ایران قرار داد و آنالیز تیم و بازیکنان تکراری ایران برای او چندان سخت نبود. تا جاییکه در ست سوم در حالی که ایران در آستانه باخت قرار داشت کولاکوویچ با خروج غفور، پوریا یلی را روانه زمین کرد و همین بازیکن ورق ست را برگرداند تا ایران ۴ اختلاف امتیاز را جبران و پیروز ست شود. در نهایت ایران بازی را واگذار کرد. در بازی دوم مقابل مصر نیز شکستی ناباورانه برای ایران رقم خورد. بازی که خستگی و بی انگیزگی در چهره بازیکنان ایران دیده می شد.

کولاکوویچ پیش از بازی مقابل کانادا اعتراف کرد که تیم به انرژی نیاز دارد! انرژی که او می‌توانست با استراحت دادن به بازیکنان اصلی و به کارگیری بازیکنان جوان در اختیار داشته باشد. اگر قرار بر این شکست ها بود چه بهتر که تیم با نفرات جوان تن به این شکست ها می داد تا با اعتبار والیبال ایران هم بازی نشود و فرصتی هم برای آماده سازی جوان تر ها فراهم می‌شد. حال این تیم خسته باید تورنمت سخت و طولانی جام جهانی را بدون دستاورد به اتمام برساند و خسته تر از قبل آماده انتخابی المپیک شود.

زنگ خطر مدت ها است برای والیبال ایران به صدا در آمده است اما گوش شنوایی در بین مسئولان وجود ندارد. زمان زیادی تا کسب سهمیه المپیک باقی نمانده و خستگی بازیکنان خبر بد این روزهای والیبال ایران است. پیش از بازی فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا، سعید معروف، کاپیتان تیم ملی انتقادات تندی علیه بی در و پیکر بودن فدراسیون بیان کرد. صحبت های سعید معروف حاکی از نارضایتی ملی پوشان از اوضاع و احوال والیبال داشت.

عدم حضور رئیس در یکی از فدراسیون‌های مهم کشور تبعات بدی در پی داشته است و حتی کسب سهمیه المپیک در هاله ای از ابهام قرار دارد. در زمان ریاست احمد ضیایی شاهد دخالت معاون ورزش قهرمانی در تصمیمات این فدراسیون بودیم و در حالیکه رئیس از برنامه های بلند مدت و اهمیت مسابقات مهم در رسانه صحبت می کرد، محمدرضا داورزنی تصمیمی بر خلاف نظر رئیس را اعلام می کرد. پس از برکناری احمد ضیایی و بلاتکلیفی فدراسیون، وزارت ورزش با تاخیر در زمان برگزاری انتخابات صدای کاپیتان تیم ملی را نیز به صدا در آورد.

نتایج بد این روزهای والیبال تلنگری برای مسئولان ورزش کشور است که اهمیت برنامه ریزی را درک کنند و در خواب موفقیت های گذشته نخوابند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: والیبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی

   به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت چهار روز (۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند پیگیری خواهد شد.   تیم‌های والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران امروز (شنبه هشتم اردیبهشت) و قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال دیدار و گفتگو کردند. در این نشست وحید مرادی نایب رئیس، نادر انصاری نایب رئیس کمیته ساحلی و سرپرست داوران مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا در تایلند و کامران ذوقی دبیر کمیته ساحلی نیز حضور داشتند.   در ابتدای این نشست عبدالروئوف بستگانی سرمربی و غلامرضا بحریه رئیس کمیته ساحلی گزارشی از تمرینات و کار‌های انجام شده برای حضور شایسته تیم‌های ملی نوجوانان ایران در قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا ارائه کردند.   رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه رشد و توسعه والیبال ساحلی یکی از اهداف جدی فدراسیون است، گفت: بازیکنان ملی‌پوش رده سنی آینده‌سازان این رشته هستند و توقع دارم ساحلی با حضور شما‌ها عزیزان خودش را از سایه سالنی بیرون بیاورد، زیرا هدف تعیین شده برای ساحلی نیازمند تلاش آینده‌سازان این رشته است.   سیدمیلاد تقوی تصریح کرد: می‌دانم شرایط اقتصادی والیبال ساحلی متفاوت از سالنی است، اما عقب‌تر نیستیم و در سال‌های اخیر اتفاقات خیلی خوبی برای ساحلی افتاده است و قبل از شما، خیلی‌ها سختی زیادی کشیدند. دلسرد نشوید و برای پیروزی بجنگید. بدانید که فدراسیون والیبال برای شما زحمت کشیده و از یک شکست پشیمان نشید و از اهداف ساحلی کوتاه نیایید.   رئیس فدراسیون والیبال هدف ساحلی ایران را حضور در المپیک دانست و گفت: انشاالله در ۲۰۲۴ به این هدف دست یابیم، اما اگر نشد، قول می‌دهم والیبال ساحلی ایران در سال ۲۰۲۸ حتما المپیکی خواهد شد.   تقوی خطاب به ملی‌پوشان ساحلی زیر ۱۹ سال گفت: هر افتخاری پاداش خودش را خواهد داشت و قول میدهم هر مقامی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورید، توجه ویژه‌ای خواهیم کرد و حمایت کنیم. یادآوری می‌کنم که تنها چیزی که در ورزش ثبت می‌شود مدال ورزشکاران است و اجازه بدهید این روز‌ها با مدال شما ثبت شود.   وی برای تیم‌های اعزامی آرزوی موفقیت کرد و گفت: خیلی خوشحالم که بازیکنان از استان‌های مختلفی دعوت و انتخاب شده‌اند. تمرکزتون برای بهترین بهره‌وری را افزایش دهید تا انشالله امضای این تلاش‌هایتان طلایی باشد.   حبیب اکبرزاده کاشانی و امیرعلی قلعه‌نوی (تیم یک ایران)، محمدرسول بستگانی و کیارش باقری (تیم دو ایران) بازیکنان اعزامی به مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا هستند که ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه امشب (شنبه شب) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی تایلند می‌شوند.   عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!