Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها گفت: این طرح اکنون در کمیسیون‌های فرهنگی و تدوین آیین‌نامه داخلی در حال رسیدگی است و بعد از تصویب به صحن علنی پارلمان ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در واکنش به ابطال مصوبه هیئت دولت درباره تعیین محل تجمعات مردمی تصریح کرد: طرحی که در مجلس مورد بررسی قرار گرفته با مصوبه هیئت وزیران متفاوت است و در صورت تصویب طرح و قانون شدن آن، تنها شورای نگهبان می‌تواند نسبت به آن ایراد بگیرد.

بیشتر بخوانید: شنبه؛ نشستی با حضور قوای سه گانه برای بررسی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری برگزار می‌شود

کاتب تاکید کرد: بزودی کار بررسی طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در کمیسیون‌ها به پایان خواهد رسید و طرح نهایی مصوب شده را به صحن تقدیم می‌کنیم.

هیئت وزیران بعد از اعتراضات مردمی سال ۹۶، طی مصوبه‌ای در خرداد ماه سال ۹۷ تصمیم گرفت تا مکان‌هایی خاص را برای تجمعات اعتراضی مردم مشخص کند، اما از زمان مطرح‌شدن این مصوبه بحث تضاد آن با اصل ۲۷ قانون اساسی مطرح شد و بسیاری معتقد بودند که مصوبه دولت این اصل مهم قانون اساسی را محدود کرده است.

براین اساس با شکایت سه شهروند از مصوبه هیئت وزیران به دیوان عدالت اداری روند بررسی قانونی در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آغاز شد و در نهایت دیوان رأی به ابطال این مصوبه داد. دیوان عدالت اداری این مصوبه را خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی دانسته و اعلام کرد؛ اصل بر آزادی تجمع است و این اصل قابل محدودکردن نیست.

همچنین سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و امور شورا‌ها در اوایل سال ۹۸ از بررسی طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها با ۲۱ ماده در کمیسیون متبوع خود خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است