Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان اینکه علامه طباطبایی تحول عمیقی در حوزه علمیه ایجاد کرد،گفت:این عالم دینی تفسیر را باقدرت وارد حوزه علمیه کرد و علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) بود و در همه امور به معصومین توسل داشت. ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت‌الله رضا استادی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله فقهی که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد،اظهار داشت: حوزه علمیه باید راهنما باشد و در راستای ترویج دین در جامعه فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علامه طباطبایی علی‌رغم علم و فقاهت و شاگردان زیادی که داشت انسان بسیار متواضعی بود وزندگی بسیار ساده‌ای داشت.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به خصوصیات علمی علامه طباطبایی عنوان کرد:این استاد بزرگ تفسیر قرآن کریم منزل بسیار ساده‌ای داشت و تا آخر عمر مستأجر بود ولی بازدهی بسیار فراوانی داشت که این موضوع از خصوصیات اصلی اهل علم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بابیان اینکه علامه طباطبایی تحول عمیقی در حوزه علمیه ایجاد کرد،ادامه داد: این عالم دینی تفسیر را باقدرت وارد حوزه علمیه کرد و علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) بود و در همه امور به معصومین توسل داشت.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد:علامه طباطبایی ازنظر معنویات و اخلاق بی‌نظیر بود و اگر فرض کنیم این علامه نبود امروز وضع علوم عقلی چه می‌شد.

آیت‌الله استادی گفت: طلاب باید همواره سیره علامه طباطبایی را موردتوجه قرار دهند و باید به فکر باشیم و قدم‌های مثبتی درراه ترویج دین برداریم.

گسترش فلسفه اسلامی مدیون امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی استعلامه طباطبایی سبب آثار و برکات زیادی در زمینه تفسیر قرآن و حکمت شدچهارمین بزرگداشت علامه طباطبایی در قم برگزار می‌شود

وی عنوان کرد:30اثر از علامه طباطبایی به‌جامانده است که مهم‌ترین آن تفسیر المیزان است که این کتاب برای همیشه ماندگار شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکیدبر اینکه باید دنبال تحصیل خصوصیات علامه برای به کاربردن آن توسط خودمان باشیم،خاطرنشان کرد: ایشان تحولی در علوم معقول، تفسیر و معنویت و اخلاق و در تمامی ابعاد ایجاد و حوزه قم را احیاء کرد و اگر ایشان نبود معقول و تفسیر کمرنگ می ماند.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن