Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی گویا، در سفر به شهرکرد، اظهار داشت: عفونت HIV و بیماری ایدز از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که در سطح کشور توسط نظام سلامت دنبال می‌شود. تاکنون حدود ۳۸ هزار نفر در کشور مبتلا به عفونت ایدز شده اند و در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ هزار نفر در کشور تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به HIV ممکن است هر کدام به دلیلی مبتلا به این بیماری شده باشند، ادامه داد: وظیفه نظام سلامت کشور شناسایی، مراقبت و درمان این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید فراموش کنیم که ایدز دیگر یک بیماری کشنده و مرگبار که قبلا از آن نام برده می‌شد نیست بلکه این بیماری کاملا قابل درمان بوده و یک فرد بیمار می‌تواند بدون اینکه عارضه‌ای داشته باشد تا سال‌ها زندگی کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همه امکانات و تجهیزات مراقبت و درمان از بیماران ایدز در کشور وجود دارد، این امکانات در چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های تابعه آن نیز موجود است و جای هیچ نگرانی در خصوص کمبود دارو و اقدامات تشخیصی نیست.

گویا تصریح کرد: در بحث بیماری HIV هماهنگی صورت گرفت تا مردم بتوانند به راحتی با مجموعه بهداشت و درمان ارتباط گرفته و از مشاوره ابتدایی، انجام آزمایش و درمان و مراقبت در صورت مثبت بودن آزمایشات استفاده کنند.

وی به محرمانه بودن بیماری ایدز بین فرد و پزشک اشاره و بیان کرد: وظیفه مجموعه نظام سلامت است که در کنار مردم باشد و هرگز اسرار محرمانه بین پزشک و بیمار فاش نخواهد شد. نیرو‌های بهداشتی امین مردم هستند و در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: درمان و مراقبت در بحث بیماری ایدز مدت‌ها است که در کشور انجام می‌شود و هر فردی تمایل دارد و فکر می‌کند در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته، می‌تواند به مراکز درمانی مراجعه کرده تا تحت تشخیص و احیانا درمان قرار گیرد.

گویا تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه به هیچ وجه به دنبال طرفداری از مردم نیستند آن‌ها به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت و جمهوری اسلامی ایران هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایدز بیماری های واگیر وزارت بهداشت کمبود دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی در اطلاعیه ضمن تقاضای دعای خیر از مؤمنان، از وضعیت درمان این عالم ربانی و وخامت حال وی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، دفتر آیت‌الله حاج سید محمد علی شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای پیرامون وضعیت درمان این عالم ربانی از وخامت حال وی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع مؤمنین گرامى مى‌رساند که در پى کسالت اخیر آیت‌الله حاج سید محمدعلى شیرازى(دامت برکاته) حال عمومى ایشان وخیم‌تر شده و معظم له کماکان در بخش مراقبت‌هاى ویژه تحت درمان قرار دارند.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ جهت سلامتى و شفاى این عالم مجاهد و خدوم از همه مؤمنین ملتمس دعاى خیر هستیم. 

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد