Web Analytics Made Easy - Statcounter

رائفی پور با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، ساختار آخرت محوری مد نظر است؛ به پاره ای از آسیب های موجود در کشور اشاره و بر شفافیت آراء، نامه ها و هدایای دریافتی مجلسی ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی اکبر رائفی پور، امشب (11 مهر) در مسجد امام حسین( علیه السلام) خیابان والفجر در سخنانی بیان کرد: در گام دوم انقلاب، ساختارهای دنیا محوری نیست بلکه آخرت محوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه در حال بررسی معماری اسلامی هستیم؛ افزود: در معماری اسلامی حریم حرف اول را می زند، حریم خانه باید حفظ شود و خانه کانون اسلامی درون گراست.

 

رائفی پور با بیان اینکه شبکه بانکی و ارزی ما مشکل دارد، و این ساختارها بود که آن را فاسد کرد؛ گفت: با یک قانون ساده بدون هیچ هزینه ای، جلوی بسیاری از این وام های بانکی که دزدی در آن است گرفته می شود لذا مشکل امروز کشور ما  این نیست که اگر مسئولی اداره ای حذف شود، مشکل حل خواهد شد. قانون داریم؟ قانونگذار باید دقیق قانون را معین می کرد.

 

وی به لزوم شفافیت آراء نمایندگان هم اشاره کرد و  گفت: پدر شفافیت امیرالمومنین (علیه السلام) است که می فرماید" جز اطلاعات محرمانه نظامی چیزی پنهان نمی ماند"

 

 

این نظریه پرداز با تأکید بر این مطلب که این طرح مردم را مشارکت می دهد و رأی ها در کمیسیون آشکار می شود، بیان کرد: در مملکت ما کسی مخالف نیست و کسی را هم نمی خورند؛ درباره دو نماینده مطمئن هستم و از فساد آن ها خبر دارم.

 

 

وی افزود: دوم شفافیت نامه ها؛ فقط نامه هایی رسمیت دارند که در سایت مجلس قابل مشاهده است؛ سوم شفافیت هدایای دریافتی؛ نمایندگان ازاد هستند که هدیه دریافت کنند اما هدایا باید حتماً ثبت شود ولو بشود عکس آن را بگیرند و بگذارند و چیزی هدیه است که بتوان عکس آن را گذاشت؛ هدیه بالای 150 یورو معنی ندارد و اسم آن هدیه نیست بلکه یک محرک است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با این شرایط اصلاً چه کاری از نتانیاهو بر می آید؟ ساختار را درست کن آدم ها با خط می شوند، سلیمان ساختار را درست کرد جن ها عملگی کردند عفریته های جنی هم عملگی می کردند.

 

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی و اجتماعی ادامه داد: در ساختارتان کارهای فرهنگی و آموزشی و تاثیرگذار را به بهترین نیروها بدهید و کارهای فنی که طرف نمی تواند نقش فرهنگی داشته باشد را به افراد دیگر بدهید؛ می گویند به منافقان تان در ساختار کارهای یدی بسپارید نه کارهای فرهنگی. یعنی وقتی سیستم حاکم شد فرق امام با میرزای نایینی این بود که امام سیستماتیک برخورد کرد.

 

 

وی گفت: سیستم و ساختار ارزی ما این شده که همیشه باید منتظر بود که دلار بالا رود و چرا این اتفاق می افتد؟ برای اینکه کسی دنبال این ها نیست هزار و 270 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت هایی است که مجلس بررسی نمی کند و قانون ندارد و قانون اجازه نمی دهد بررسی کند، فقط 30درصد بودجه در صورتی که 70 درصد روی هوا است که باید بررسی شود یعنی مجلس قدرت تفحص ندارد.

 

رائفی پور با بیان اینکه قانون این است که، خانه های خالی مالیات دهند اما آدم هایی داریم 1500 خانه دارد؛ افزود: وقتی که قوانین ما ایراد دارد و مجلس در رأس تعیین قوانین است و خود مردم رأی دادند و نماینده انتخاب کردند و رهبری به هرکسی ما رأی دادیم همکاری و همیاری و جامعه و مسئولین را آرام کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اما آبروی مقاومت 40 ساله را نبرید؛ نرمش قهرمانانه انجام دهید و وقتی فهمیدید طرف مقابل دشمن است و قابل اعتماد نیست و امضای انها تضمین نیست می ارزد و هیچ چیزی بالاتر از این نیست که امامان شیعه این را ثابت کردند که حتی اباعبدالله سر خود را بالای نیزه برد که مردم بفمند زیر این وعده های توخالی چیزی نیست.

 

رائفی پور با تأکید بر اینکه در نگاه شیعی گول زدن مردم و عوام فریبی نداریم بلکه مردم گرایی و مردم داری داریم؛ اظهار داشت: نباید مملکت گیر این جور آدم ها باشد بلکه باید مثل ماشینی باشد که چرخ دنده هاش خوب کار کند.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد زائران اربعین حسینی هرمزگان استان همدان موکب سخنرانی مسجد امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟